te-hard-rijden-in-frankrijk-jaar-cel

Dat is het nadeel dat de beelden eerst bij de politie zijn binnen gekomen. Waren het beelden geweest opgenomen door een particulier die ze rechtstreeks aan Sjef dan had het anders kunnen lopen.

De politie mag die beelden nu eenmaal niet zomaar vrij geven, dat is juridisch zo geregeld. Kan de politie niets aan doen.

We moeten hier vooral de dader in bescherming nemen. Het rechtsgevoel van iemand die werkt en spaart om iets te kopen zal het OM een rotzorg zijn.
Als de juridische haarkloverij maar klopt.
De dader opsporen nu ze een foto hebben is ook niet belangrijk dus.
Geeft die foto maar aan mij,zet ik hem wel op mijn website.
 
Dat woord: Privacy

Daar ben ik hevig allergisch voor.................
Zo gauw er iets opgelost of uitgesproken moet worden komt altijd dat k*t-woord weer naar voren......

Grrrr... :r

Dan heet het dat er vanwege 'privacy' geen mededelingen kunnen worden gedaan.
F*ck-it!! Ze willen gewoon niks zeggen!

En terwijl privacy dan weer niet belangrijk is wanneer je die op internet probeert te beschermen door VPN of encryptie toepast op de inhoud van je telefoon. Net als een anonieme prepaidkaart. Want dan ben je een crumineel die duistere zaken wilt verbergen.
 
Dit is geen gewoon snelheidsovertredinkje he.
Stopteken negeren,Achtervolging van 100 km, snelheden van 230 km/h.


Kom je in NL ook niet weg met een snelheidsboete hoor. :P
Nou, ken iemand die ook voor de politie op de vlucht is geslagen met 200+ maar uiteindelijk zich heeft aangegeven, heeft zelfs zijn rijbewijs mogen houden.
 
We moeten hier vooral de dader in bescherming nemen. Het rechtsgevoel van iemand die werkt en spaart om iets te kopen zal het OM een rotzorg zijn.
Als de juridische haarkloverij maar klopt.

Nu kom ik dat vaker tegen waarschijnlijk en heb daarom een heel andere mening.

Foto's on-line zetten kan best helpen, maar laat het dan wel zorgvuldig gebeuren, bv na toetsing of de persoon op de foto wel echt in aanmerking komt als verdachte.

In de praktijk gebeurd het erg vaak dat een slachtoffer 100% zeker weet wie de verdachte is. Of dat ze er een foto van hebben !
En als de politie aan de deur staat blijkt het toch heel iemand anders te zijn.
In real live krijg je dan dit soort dingen Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl
Lekker met foto's op internet strooien...en volgende week overkomt je broer zoiets. Dan breekt de hel ook los, mag ik aannemen ?

Ja, er schort nog wel eens wat aan hoe de politie te werk gaat, voornamelijk door factoren waar de politie(agenten) zelf niets aan kan doen. Ik begrijp je eerste reactie maar er zijn meer dingen te overdenken als in eerste instantie lijkt.
 
En terwijl privacy dan weer niet belangrijk is wanneer je die op internet probeert te beschermen door VPN of encryptie toepast op de inhoud van je telefoon. Net als een anonieme prepaidkaart. Want dan ben je een crumineel die duistere zaken wilt verbergen.

Forse uitspraak. Kun je m eens onderbouwen, ik vind het nogal onzinnig klinken nl ?
 
Nou, ken iemand die ook voor de politie op de vlucht is geslagen met 200+ maar uiteindelijk zich heeft aangegeven, heeft zelfs zijn rijbewijs mogen houden.

In deze casus gaat het over Frankrijk he, die hebben andere wetten als wij.
Maar sowieso heb ik het idee dat er hier nog meer speelt.

Ik ben ook niet 100% op de hoogte van de Franse wetgeving, maar ik zie echt totaal niet hoe je een bijrijder in de cel kunt gooien nl, terwijl 2 andere inzittenden wel gewoon vrijuit gaan.
 
Nu kom ik dat vaker tegen waarschijnlijk en heb daarom een heel andere mening.

Foto's on-line zetten kan best helpen, maar laat het dan wel zorgvuldig gebeuren, bv na toetsing of de persoon op de foto wel echt in aanmerking komt als verdachte.

In de praktijk gebeurd het erg vaak dat een slachtoffer 100% zeker weet wie de verdachte is. Of dat ze er een foto van hebben !
En als de politie aan de deur staat blijkt het toch heel iemand anders te zijn.
In real live krijg je dan dit soort dingen Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl
Lekker met foto's op internet strooien...en volgende week overkomt je broer zoiets. Dan breekt de hel ook los, mag ik aannemen ?

Ja, er schort nog wel eens wat aan hoe de politie te werk gaat, voornamelijk door factoren waar de politie(agenten) zelf niets aan kan doen. Ik begrijp je eerste reactie maar er zijn meer dingen te overdenken als in eerste instantie lijkt.
Ik weet niet wat ik het meest bizarst vind in dit verhaal.
De mishandeling zelf of de idioot lage strafeis.

Paar uurtjes schoffelen voor een, zo te lezen, serieus zware mishandeling. Dan wordt het haast interessant om het heft in eigen hand te nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan