Te hard rijden..

broek ben ik nog op zoek naar een goeie...lekker weer rij ik meestal met een spijkerbroek...al dan niet met beschermstukken...
en arai zit zoooo lekker op je hoofd...ik heb de Maverick...vind het persoonlijk een van de mooiste helmen die er zijn...is ergens tussen een streetfighter en race helm in...en tja, hij zit gewoon heerlijk...en is natuurlijk van wereldkwaliteit...
 
Op 80 km wegen en op de snelweg rijd ik ook te hard. Meestal rond de 160 en af en toe wat harder. Binnen de bebouwdekom rijd ik echter erg rustig.
Als ik weer een paar idioten door het dorp zie jakkeren waar ik woon hoop ik dat ze de volgende bocht niet halen. Het sterft er van de kids en fietsers. Meestal zijn het moterrijders die bij ons met een idiote snelheid door het dorp knallen :(
 
kijk...dan heb je het al over een dorp...das een heel ander verhaal...zelfde als woonwijk...rustig aan doen...maar dwars door zoetermeer gaan er tig verbindingswegen, waar je overigens ook gewoon 70 mag in de bebouwde kom, die gescheiden rijbanen hebben...zoals de tunnelbak :) :) :) kan je lekker blazen...
 
Dan ben ik blij dat Duitsland op 10 min rijden ligt. Maar ik heb morgen pas mijn motor dus het duurt nog wel ff voordat ik het gas erop doe, wil eerst nl mijn motor onder controle hebben.
 
geloof me...daar ben je overmorgen op teruggekomen en geef je al volgas...oppassen dus...want het is heeeel verleidelijk....
 
Dan ben ik blij dat Duitsland op 10 min rijden ligt. Maar ik heb morgen pas mijn motor dus het duurt nog wel ff voordat ik het gas erop doe, wil eerst nl mijn motor onder controle hebben.

Het is voor mij ook maar 10 minuutjes. Ook de binnenwegen zijn erg leuk. Je mag er sowieso al 100 dus de boete is minder erg }) . Ze flitsen ook vaak van voor. Daar heb je als motorrijder dus weinig last van }) Alleen is de kwaliteit van de weg soms ;j. Staat er gewoon een paar centimeter water op de weg midden in een bocht. Da\'s best schrikken.
 
Beetje late reactie, maar ook ik rij altijd te hard.
Zie hier weinig problemen in.
Natuurlijk ken ik de gevaren, rij heel veel km´s.
Ik probeer wel met me verstand te rijden, al zullen sommige daar anders over denken, maar het feit dat je erover nadenkt, betekent dat je er ee bezig bent.
Alle regels zijn bedoeld voor iedereen die aan het verkeer deel neemt, dus ik om een moderne R1 en oma in haar Alto.
Maar hou dus wel rekening met oma, maar als oma moet reageren tijdens een noodstop of ik op me R1, al rij ik 2 x zo hard, sta ik nog altijd eerder stil, of niet soms.

een ding, ik ken de gevaren en vraag niemand om medelijden als het fout gaat.

Dan nog even over politie en brandweer waar ik rekening mee moet houden als het fout gaat, nou echt niet dus.
Iedereen mag hier ze eigen keuze´s maken, dus moet je ook niet zeuren als je voor de politie kiest, dat vind ik zo gezeik, zijn ze echt zo naief dat ze denken dat het ooit niet meer voor zo komen.

Ook als iedereen wil dat die motors normaal rijden moeten ze het voorkomen, niet verbieden, dus wat extra circuits aanleggen in Nederland en met een beetje subsidie, dus niet 300,- voor 5 x 20 min.
Er is nog wel een beetje ruimte op de maasvlake bijvoorbeeld.

MZZL
 
Dan nog even over politie en brandweer waar ik rekening mee moet houden als het fout gaat, nou echt niet dus.
Iedereen mag hier ze eigen keuze´s maken, dus moet je ook niet zeuren als je voor de politie kiest, dat vind ik zo gezeik, zijn ze echt zo naief dat ze denken dat het ooit niet meer voor zo komen.

Helemaal mee eens! Enne wie houdt zich aan de snelheid.

Woonwijken en typische voetganger / kinder plaatsen daar rij ik eigenlijk nooit harder dan de toegestane snelheid, soms zelfs langzamer dan de toegestane snelheid.

Maar andere plaatsen (zoals ringweg Almere of zoiets, of dubbele doorgaande wegen daar met maximum 50)rij ik wel eens harder. Wel zorg ik meestal dat ik niet zo hard rijd dat mijn rijbewijs wordt ingenomen, dus maximaal 30 /40 km te hard, maar soms is het veel meer... Zoals daar in Almere 120 waar 50 mag kan wel (is gescheiden rijbanen, verboden voor voetgangers, fietsers, brommers, etcetera, dubbelbaans, geen zijwegen zonder stoplichten, dus prima te doen. 50 is echt onzin)
 
Dat is nou echte mannentaal wat ik hier boven leest.

TJA dat maaslandcircuit is een aantal jaren geleden al afgekets door de staat helaas.
Dat circuitrijden is zeker te duur denk meer aan een bedrag van tegen de 150gld per 6 (20 min)heats en zeker niet meer,het is pure geldklopperij.

Het meest kloote ervan is dat je van te voren nog moet dokken en niet op de dag zelf helaas, en ook nog de kans hebt dat het zwaar kutweer is wat ik onlangs heeft meegemaakt op zolder. :j
 
gemiddeld 180 op de snelweg en 120 in de stad...wordt ook wel es gekker...tunnels in de stad enzo...230+ maar mijn vraag is nu, ben ik nou echt gek...rij ik echt idioot hard, of valt het wel mee?
Ik zou zeggen: ga eens in de Hoogstraat in Utrecht kijken, zie je meteen wat je kan veroorzaken met die snelheden... Je kan wel zeggen dat jij oplet maar je medeweggebruikers rekenen NIET op zo\'n snelheidsverschil en wat te denken van je eigen reactiesnelheid en remweg.
Vraagje: heb je enig idee wat je remweg is bij die snelheden? Volgens mij niet, anders zou je geen 120 in de stad rijden....
 
hoogstraat? kennik nie..maar kom jij es in zoetermeer kijke...zie je waarom het wel kan :)
afgeslote wege, verbode voor voetgangers en fietsers, geen zijwegen, en gescheide rijbanen...en dan 50 en 70 moge rijde? dacht ut nieee
 
Life begins at 180 :)


Door Maximum op 07-09-2001 12:50

Dit vindt ik nou een mooi stukje...wat ik uit het formum van de kneedown heb gevonden...

wel hardrijden maar een kneedown homaar??
met een kneedown hoeven je steppies helemaal niet over de grond....dat is juist niet de bedoeling...waardoor je nog harder door de bocht kan!!!

ipv hardrijden....ga eerst een kneedown oefenen })

b.t.w. ik vind gewoon dat we een keer moeten meeten...en dan kijken op en circuit wie er zo snel is...

zou het mogelijk zijn om een circuit af te huren voor alle motorforummers..????


tja...das iets wat mij op straat waarschijnlijk nooit zal lukke....193cm en 100 kilo...en rij op een R1 Mn ZZR kwame de steppies wel aan de grond, in iedere bocht zowat maar ja...mn knietjes nie...
 
Wel een goed idee, circuit afhuren voor de motor-forummers, stel dat het een paar duizend kost per dag, en er komen een stuk of 30 forummers, dan iedereen bijvoorbeeld 100,- of 150,- betalen, dan moet het lukken.

Lelystad bijvoorbeeld afhuren als dat kan. :)
 
Jammer dat al die goede ideeen van zo\'n motor-forum-meeting allemaal zo laat in het seizoen komen.

Anders hadden we een goede bbq erbij kunnen doen (vader heeft grossierderij in vleeswaren dus daar was wel wat mogelijk geweest), en hadden we elkaar IRL kunnen zien.

Volgend jaar???? Binnenkort Toertochtje????
 
ik ben met 193cm en 100 kilo nie de kleinste of de lichtste...dus voor mij is het een stuk moeilijker dan een kleiner persoon om naast mn fiets te gaan hangen...naast je fiets hangen betekent gewicht naar zijkant verplaatsen...en als ik dat doe komt er gelijk 100 kilo aan te hangen...en dat is lastig...daarom ga ik binnekort op circuit oevenen...en ik ga hard door bochten...dat is het prob niet...maar geen niedauns :P ...tenminste...nogniet....
 
Laatst bewerkt:
enne, \"toer\"tochtje ben ik voor in...als ik het maar een paar dage van te vore weet kan ik elk weekend wel plaats maken...dus ikke van partij :) :) :)
 
en nog iets...ik ben tenminste eerlijk...er zullen er ook genoeg zijn die een hoop beweren, maar niet waar kunnen maken...je zit tenslotte anoniem achter een compie...maar ik hou het gewoon bij wat ik doe en kan...niet meer, niet minder...zoals mn wheelys...die kan ik waarmaken....tot aan de 200 op mn achterwiel houden....of met een gangetje van 160kmph 600 meter auto\'s inhalen op mn achterwiel
 
ik ben met 193cm en 100 kilo nie de kleinste of de lichtste...dus voor mij is het een stuk moeilijker dan een kleiner persoon om naast mn fiets te gaan hangen...naast je fiets hangen betekent gewicht naar zijkant verplaatsen...en als ik dat doe komt er gelijk 100 kilo aan te hangen...en dat is lastig...daarom ga ik binnekort op circuit oevenen...en ik ga hard door bochten...dat is het prob niet...maar geen niedauns :P ...tenminste...nogniet....

Ben 1.86 m en 102 kg. Knietjes slepen vrolijk over de grond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan