Te hard rijden..

Dit is de 2e dag dat ik mijn motor heb en ik nu al 160 gereden op een weg ergens in de kop van Groningen met voor mij helemaal niks en vindt het behoorlijk hard (Moet er nog aan wennen) en in de bebouwde kom rij ik altijd de max snelheid. Maar het gaat mij om de kick van het motorrijden zelf, en niet van het te hard rijden.
Heeft bij mij 20 kilometer geduurd... })
Was alleen niet meer echt aangenaam rijden... Helmbandje zat iets te los & boven de 145 ging de helm wat liften... Met rechtop zitten dan... Heb voor mijn idee dan nog niet genoeg feeling om plat te gaan liggen... Als extraatje: doploos rondrijden.... Not so good... Veel kabaal i/d helm... Maar gaat wel akelig eenvoudig, dat te hard rijden met zo\'n ZX-6R. Was de bedoeling effe door te trekken tot niet harder dan 130, keek o/d
teller, stond iets boven de 160!

Rechtuit gaat trouwens al goed, maar de bochten zijn nog van het type natte krant... |(
Maar ja, ook pas 45 kilometer met rijbewijs A (en op deze fiets) gemaakt, dus dat komt vast nog wel goed...
 
Op Woensdag 12 september 2001 21:11 schreef Marc-oh het volgende:
Dit is de 2e dag dat ik mijn motor heb en ik nu al 160 gereden op een weg ergens in de kop van Groningen met voor mij helemaal niks en vindt het behoorlijk hard...

Duurt niet lang hoor, ik reed de 3e dag ook al 220 |(
 
Denk aan 1 ding, geef jezelf de tijd om er aan te wennen.
Dan heb je er veel langer plezier van.

Zelfs nadat ik toch erg veel erg hard reed met vorige motor (CBR600), moest ik toch echt wennen aan het extra vermogen van mijn R1.
Dus zomaar het volle vermogen gebruiken van een 600 als je net je rijbewijs heb lukt je nooit en is niets om je voor te schamen of zoiets.
Wen er lekker aan en het gaat steeds beter, en als je ingehaald wordt, die tijd komt ook voor jouw als je jezelf die tijd gunt om het te leren ipv je in het eerste jaar te pletter te rijden.
Ik rij tegenwoordig aardig door, en ook ik wordt ingehaald, een vriend van mij die ook SS600 heeft geraced, die op zijn VFR bijna elke sportieve rijder op de meest heftige sportmotoren weet in te halen wordt nog wel eens ingehaald, dus dat zal altijd blijven gebeuren.

Geniet ervan
 
er is altijd baas boven baas...en laat nix forceren...verken en verleg je grenzen...alleen probeer het niet te snel, anders overschrijd je ze....en dat doet pijn....in je portemonee, je lichaam en je ego....
 
Als jullie zo nodig hard willen rijden, moet je het niet laten.

Ik hoop alleen dat ik jullie niet tegenkom, want ik ben niet bedacht op lui die met met 70-100 km snelheidsverschil inhalen. Gaarne dus zwaailichten, open uitlaten (laat de demper maar helemaal weg) en sirenes monteren. Dan weet ik dat jullie er aan komen.
 
gewoon opzij als je een paar koplampe snel dichtbij ziet kome...en als ze gaan seinen betekent het meestal dat ze er voorbij wille :P
 
Ik spreek jou over 1 week, dan durf ik te wedden dat je heel iets anders zegt!

Hard rijden dat kan iedereen, het gaat op de motor toch om het lekkere bochtengevoel :9 ?

Voor mij is het leuke aan motorrijden dus niet het zo hard mogelijk rijden maar het zo lekker mogelijk door de bocht heen gaan. De top van m\'n motor schijnt 225 echte km te zijn (240 op de teller) maar die hoef ik niet zo nodig te rijden...
 
gewoon opzij als je een paar koplampe snel dichtbij ziet kome...en als ze gaan seinen betekent het meestal dat ze er voorbij wille :P

Met mijn spiegels is dat geen probleem. Probleem is wel dat als ik iemand in de Ardennen (op de Div900) continue achter me houd (wat ik in de spiegels kon zien) zolang het bochtig is, ik niet verwacht dat hij op een recht stuk (waar ik dus vrolijk verder tuf) me ineens met 200 in gaat halen. Daar schrok ik dus wel van, ook vanwege de teringherrie die zijn uitlaten maakten.
 
Met mijn spiegels is dat geen probleem. Probleem is wel dat als ik iemand in de Ardennen (op de Div900) continue achter me houd (wat ik in de spiegels kon zien) zolang het bochtig is, ik niet verwacht dat hij op een recht stuk (waar ik dus vrolijk verder tuf) me ineens met 200 in gaat halen. Daar schrok ik dus wel van, ook vanwege de teringherrie die zijn uitlaten maakten.

Kan het misschien bij je opkomen dat zo iemand wacht met inhalen tot een recht stuk om het allemaal een beetje veilig te houden.
Ook ik rij vaak in die omgeveing en iedereen weet dat het makkelijk is om harder te rijden dan een ander, maar dat inhalen nog wel even een verhaal apart is.
Als ik kan haal ik zo snel mogelijk in, eventjes goed uitremen voor te bocht of er gewoon buitenom voorbij.
Maar het komt vaak genoeg voor dat die ander er ook een hoog tempo op na houd of de weg te onoverzichtelijk is om te gaan inhalen en dus even er achter blijft hangen tot een recht stuk om VEILIG in te halen.
 
tja....ik ga niet met 180 zigzagge :P
Vandaag ook effe de 180 aangetikt... 8-) leeg stukje snelweg, effe laten lopen... Erg leuk, maar wel orkaanwindje (misschein niet met wind tegen moeten doen & toch effe plat moeten gaan liggen? :P )

Zodra er weer verkeer i/d buurt kwam, spiegelen & gas dicht... Noodstop met 180 wil ik graag nog effe overslaan....
 
Op Donderdag 13 september 2001 23:21 schreef DeGroteMuis het volgende:Noodstop met 180 wil ik graag nog effe overslaan....

hey muis...en zolang je goed vooruit kijkt kan je het overslaan langer dan ff uitstelle :P
en zelfs op een zx6 zit je sneller op de 200 als een gemiddelde auto op de 100, vanuit stilstand ;)
 
Vandaag ook effe de 180 aangetikt... 8-) leeg stukje snelweg, effe laten lopen... Erg leuk, maar wel orkaanwindje (misschein niet met wind tegen moeten doen & toch effe plat moeten gaan liggen? :P )

Zodra er weer verkeer i/d buurt kwam, spiegelen & gas dicht... Noodstop met 180 wil ik graag nog effe overslaan....
Als ik echt op topsnelheid rijdt, dan lig ik met het kin op de tank, windbescherming is niet echt goed op mijn fiets, zal bij jou Kawa iets beter zijn.

Als ik jou was zou ik binnenkort wel ff te oefenen op een stil weggetje, gewoon wat remproeven doen, dus van 100 ineens hard afremmen. Wel belangrijk zodat je in noodsituaties ook goed kan handelen.
 
Vandaag ook effe de 180 aangetikt... 8-) leeg stukje snelweg, effe laten lopen... Erg leuk, maar wel orkaanwindje (misschein niet met wind tegen moeten doen & toch effe plat moeten gaan liggen? :P )

Zodra er weer verkeer i/d buurt kwam, spiegelen & gas dicht... Noodstop met 180 wil ik graag nog effe overslaan....

Aan de wind wen je wel, ik had in het begin ook heel erg last van de wind met mijn 1.97.
Maar na een tijdje wen je er aan en rijd je binnen no time topspeed tijdens een orkaan :)

Dus don\'t worry!
 
Met mijn spiegels is dat geen probleem. Probleem is wel dat als ik iemand in de Ardennen (op de Div900) continue achter me houd (wat ik in de spiegels kon zien) zolang het bochtig is, ik niet verwacht dat hij op een recht stuk (waar ik dus vrolijk verder tuf) me ineens met 200 in gaat halen. Daar schrok ik dus wel van, ook vanwege de teringherrie die zijn uitlaten maakten.
Op Donderdag 13 september 2001 16:24 schreef Gizzmo13 het volgende:Kan het misschien bij je opkomen dat zo iemand wacht met inhalen tot een recht stuk om het allemaal een beetje veilig te houden.

Ik neem aan dat Fastcruiser met \"achter zich houden\" ver achter zich houden (ook wel zoek rijden genaamd) bedoeld. En als iemand je niet bij kan houden in de bochten reken je er natuurlijk niet op dat \'ie je op dat ene rechte stukje je zo nodig in moet halen.
 
Laatst bewerkt:
De rechte stukkie`s zijn niet zo lang in de Ardennen, dus als je iemand zoek rijdt in de Ardennen of in ieder geval een stuk achter je houdt, dan heb je geen tijd om dat goed te maken op de kleine rechte stukkies en dan ook nog inhalen voor de volgende bocht.

Kort om,
 
Ik hoop alleen dat ik jullie niet tegenkom, want ik ben niet bedacht op lui die met met 70-100 km snelheidsverschil inhalen.

Ik dus wel. Ik ga er vanuit dat mensen met 200+ langs kunnen komen zeilen. Ik ga er vanuit dat mensen geen voorrang verlenen. Ik ga er van uit dat mensen gevaarlijk inhalen. Ik ga er van uit dat mensen rechtop zitten te slapen. Ik ga er vanuit dat kinderen zonder te kijken oversteken.

Doe je dat niet als motorrijder (en automobilist) dan weet ik niet of je wel zo veilig bezig bent. Dat is volgens mij gevaarlijker als te hard rijden. Alleen als je bedacht bent op de gekste capriolen van je mede weggebruikers. kun je veilig aan het verkeer deelnemen.
 
zoals ik al eerder zei...er zijn veel gevaarlijkere verkeersdeelnemers als \"snelheidsmaniakken\"
ik rij hard...maar wel in opperste staat van alertheid...
 
Hard rijden dat kan iedereen, het gaat op de motor toch om het lekkere bochtengevoel :9 ?

Voor mij is het leuke aan motorrijden dus niet het zo hard mogelijk rijden maar het zo lekker mogelijk door de bocht heen gaan. De top van m\'n motor schijnt 225 echte km te zijn (240 op de teller) maar die hoef ik niet zo nodig te rijden...
rijd hard voor het bochten gevoel maar de bochten op de snelweg zijn niet scherp genoeg dus zit ik vaak over de 180 om een beetje plat te gaan.
op de rechte stukken probeer ik me aan de 40+ regel te houden
 
rijd hard voor het bochten gevoel maar de bochten op de snelweg zijn niet scherp genoeg dus zit ik vaak over de 180 om een beetje plat te gaan.
op de rechte stukken probeer ik me aan de 40+ regel te houden
Ook al gemerkt... Ging net met 180-185 over de A73 in zuidelijke richting, bij die leuke lichte knik voor de maasbrug, moest ik zowaar nog echt sturen.... Niet gewend met de motor op de snelweg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan