Te hard rijden..

Maximum

Banned User
6 sep 2001
5.267
1
Sweet Lake City
Ik had ff een vraag aan iedereen....die op een beetje sportfiets rijdt dan...
de vraag is niet wie er allemaal te hard rijdt, maar hoe hard...
ik heb afentoe het gevoel dat ik echt veel te hard rij...en dat krijg ik ook regelmatig te horen...gemiddeld 180 op de snelweg en 120 in de stad...wordt ook wel es gekker...tunnels in de stad enzo...230+ en natuurlijk de alom bekende wheelys...
maar mijn vraag is nu, ben ik nou echt gek...rij ik echt idioot hard, of valt het wel mee?
oh jah...en er gaat geen motorrit op droog asfalt voorbij zonder wheelys...(echte...dus paar honderd meter...)
 
Jij rijdt gevaarlijk. punt amen uit.
Tot je ooit eens met je 120 een bal de weg zit oprollen met 5 meter erachter het onoplettende kind |(
 
ik hebbet niet over woonerven...daar doe ik wel normaal...
gaat om (ben je wel es in zoetermeer geweest? )

de verbindingswegen in de stad...geen zijstraten...

zoetermeer kan je lekker hard rijde...bijna geen zijstraten...de woonwijken zijn echt afgezonderd van de andere wijke...verbindingswege zonder zijstrate :)
 
Laatst bewerkt:
Meteen maar mijn ongevraagde mening verkondigen: Het blijft openbare weg, met alle gevaren van dien. Als je zo hard wilt rijden (snelweg nagelaten) dan lijkt het mij handiger om maar een circuit op te zoeken, anders wordt het \"life ends at 180\"... niet alleen het jouwe maar misschien ook die van een ander.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang wil jij nog rijden maximun????,dit houd een keer op...met en klapper of een invordering van je rijbewijsje(als je echt zo rijd als je schrijft????)
Zelf rijd ik knap stevig door maar dan wel waar ik toch een beetje zekerheid hebt dat het goed gaat(hoop ik) ;) ,kortom hou je een beetje in voor je eigen bestwil.
En een tip van mij ga lekker circuitrijden,doe ik ook.. en daar kan je echt knallen en hard sturen :]
 
Ik heb al 85000km gerede afgelope 2 jaar...dag in, dag uit...weer of geen weer, zelfs met sneeuw...(was wel eng :r ) enne...toch kom ik regelmatig andere motorrijders tege met deze snelheid op de snelweg hoor...en tja, misschien is het omdat ik mn eige stad ken...als mn broekzak...en het is voornamelijk gescheiden rijbanen...zonder in/uit ritten...zal daar misschien aan liggen...misschien was het anders als ik in utrecht ofzo woonde...wie weet ;p
 
Zoals ik vaker zeg in dit soort topics:

Hoe je rijdt moet je helemaal zelf weten (en ik zeg niet dat ik zelf zo\'n lieverdje ben), maar denk ook eens aan de gevolgen van je acties. Als je een keer een inschattingsfout maakt dan zijn de gevolgen ook meteen heel drastisch.

En denk ook eens aan diegenen die worden opgezadeld met de gevolgen van jouw acties. Al is het \'maar\' een eenzijdig ongeval, het ambulancepersoneel dat je komt ophalen, de brandweer die het asfalt schoonspuit e.d. die mensen worden daar ook niet vrolijker van.
 
Ach de brandweer is best wel blij met een uitrukje, maar als er zwaar gewonden of doden bij zijn is het een ander verhaal.

Hetzelfde geldt voor rijden zonder gordel (in ander topic vermeld): ik kan je zeggen dat dat er niet leuk uitziet na een frontale botsing.
 
ik zeg niet dat ik niet aan anderen denk...ik zou mezelf nooit kunne vergeve als door mij iemand anders iets zou overkomen...beste voorbeeld is dat ik bij mijn ongeluk met ouwe tang in opel corsa mn motor tege haar voorkant heb gerede om niet haar deur te raken...(300 kilo met een gangetje van 60 tege 14 jaar ouwe opel corsa+oma van jaartje of 75=dooie oma) waardoor ik mn nier heb gescheurd en een stuk van mn 2e en 3e wervel heb gebroken...dus er is niemand die kan zegge dat ik nie aan andere denk...enne, brandweer ed. its their job...
 
Vooropgesteld dat ik hard rijden leuk vind, wordt mijn snelheid voornamelijk aan banden gelegd door (in volgorde van belangrijkheid):

- andermans veiligheid
- mijn eigen veiligheid
- pakkans
- tijdje niks
- het milieu :)

Dat betekent dat je soms op een 80 km weg best wel even tot 200 door kan trekken (geen bomen, geen zijwegen/uiritten, overzichtelijke cameravrije berm). Daarentegen kan het soms veel te gevaarlijk zijn om die 80 daadwerkelijk te rijden, bijv. als je het idee hebt dat er achter iedere geparkeerde auto en boom een kind de straat op kan rennen.

Hetzelfde geldt voor wheelies, kneedown\'s en al die andere dingetjes die motorrijden zo leuk maken. Moet allemaal kunnen vind ik, maar niet op en onverantwoorde wijze. Dus geen wheelies in een woonwijk en zo, maar wel als je even de ruimte hebt, zonder dat er een grote kans is op onverwachte dingen.

Het heeft dus alles met verkeersinzicht te maken. Het duurt even voor je dat hebt. Als je net je rijbewijs hebt, denk je soms dat je alles kan, maar dat is dat niet zo. Langzaam opbouwen dus, jezelf nooit overschatten en altijd je kop erbij houden. Zo is het tenminste (enigszins) bij mij gegaan, en op de geschikte momenten rijd ik nu hard, maak wheelies, schraap mijn knietje over de grond, en heb vrijwel nooit van die oooooops-momentjes.
 
Maximum, ik ga hier niet vertellen hoe ik rij... Kben ook niet zo\'n idioot die mee zou doen aan \"gevaar op de weg\" ofzo... Laten we zo zeggen, kheb ook een R1... en ik ben geen lieverdje })
 
Ikke=ook geen lieverdje :)
nou ja, op mn fiets niet dan...aan de ene kant hou ik me aan ALLE verkeers regels, behalve snelheid...aan de andere kant, als een automobilist mij expres afsnijdt rij ik hem klem en trek ik hem uit zn wagen...ben heel consequent...You don\'t fuck me, i won\'t fuck you...maar ik laat de automobilisten wel merken dat het nix zegt dat zij een kreukelzone hebben ,en ik alleen mn neus als kreukelzone...
 
ik zeg niet dat ik niet aan anderen denk...ik zou mezelf nooit kunne vergeve als door mij iemand anders iets zou overkomen...beste voorbeeld is dat ik bij mijn ongeluk met ouwe tang in opel corsa mn motor tege haar voorkant heb gerede om niet haar deur te raken...(300 kilo met een gangetje van 60 tege 14 jaar ouwe opel corsa+oma van jaartje of 75=dooie oma) waardoor ik mn nier heb gescheurd en een stuk van mn 2e en 3e wervel heb gebroken...dus er is niemand die kan zegge dat ik nie aan andere denk...enne, brandweer ed. its their job...

Ik moet zeggen dat ik het een beetje raar vind. Je hebt een vet motorongeluk gehad. En nu weer een enorme crash met de auto...

Ik zou zeggen dat men daar van leert, maar als ik lees hoe je met de motor bezig bent op de openbare weg... Had je die oma niet kunnen ontwijken als je met een normale snelheid had gereden (of speelde dat toen nog niet).

Daarnaast heb je ook met andere weggebruikers te maken, die geen invloed hebben op jouw rijstijl, maar wel de gevolgen moeten ondervinden als het misgaat.

Ik wpordt kostmisselijk van die lui die getoond worden in \"gevaar op de weg\", en wat mij betreft ga je hard die kant op.

Wat betreft de brandweer... het is hun werk, maar dat wil nog niet zeggen dat het leuk is om één of ander lichaam dat door de vleesmolen is gehaald uit een auto te zagen. Als je daarbij ook de alcoholdampen ziet opstijgen, en dat zijn stuur ongeveer tegen zijn ruggegraat zit (want geen gordel), dan wordt je ineens wel een voorstander van stengere naleving van de regels.
 
ik ga zeker niet de kant op van de gaste van gevaar op de weg...ik weet altijd donders goed wat ik waar doe...en met het omaatje...we gingen rijden bij stoplicht...werd ingehaald door auto\'s toen het gebeurde...dus ik reed niet te hard...enne, ongelukken waren allemaal BUITEN mijn schuld om...en bij GEEN van de ongelukken reed ik te hard, of deed iets geks...ook volgens de ooggetuigen...
en ik drink zowiezo bijna niet...heeeel afentoe bij speciale gelegenheden, dus alcoholdampen bij mij=onmogelijk...zoals ik al zei, ik leef op 1 na alle verkeersregels na...
en ik ben alleen maar blij dat ik mn gordel nie omhad, zoals ik al heb uitgelegd
 
Laatst bewerkt:
Ik noemde de alcoholdampen alleen maar als voorbeeld. Het ging er mij om te melden dat sommige regels misschien toch wel enig nut kunnen hebben. Ik heb nog geen ongelukken gezien waar bleek dat het niet dragen van de gordel had gezorgd voor minder letsel, andersom daarentegen wel.

Het is meer een combinatie van factoren waar ik een beetje :r van wordt.
Je rijdt veel te hard, als je dat op de afsluitdijk doet zal het me worst wezen, maar je doet het ook op andere plaatsen. Als je 180 rijdt ziet niemand je als die persoon de weg opdraait.
Verder heb je al ongelukken gehad. Misschien niet jouw schuld, maar daardoor kan je wel het besef krijgen dat de overige verkeersdeelnemers blind als mollen zijn. Tel dat bij je snelheid op en je hebt een leuk scenario. Dat bedoelde ik ook met alleen op de weg zijn (ander topic).

Kortom ik vind dat je behoorlijk asociaal rijdt en dat je tot nu toe geluk hebt gehad (behalve uiteraard de ongevallen).

Het is wat kort door de bocht meer dit is nu eenmaal mijn mening. Ik ben zelf geen lievertje in het verkeer, maar ik probeer wel een beetje te voorkomen dat iedereen alle motorrijders als idioten gaat beschouwen.
 
Als je 180 rijdt ziet niemand je als die persoon de weg opdraait.


sure, het is jouw mening, heb je goed recht op...maar 180=op linkerbaan snelweg...niet op woonerf...als er zijstraten zijn hou ik me wel aan de snelheid...
(vriend van me ligt nou al maanden thuis/in het ziekenhuis omdat ie geschept is door een automobilist die hem geen voorrang gaf...) en ik heb dat ook in een grijs verleden op mn brommer gehad, geen voorrang krijgen en geschept worden...dus als er zijstraatjes zijn rem ik...(punt)
 
Volgens mij kan je aan het type motor ook het type rijder zien...wat ik van de andere 2 R1 rijders hier hoor...
als je niet hard rijdt ga je niet op een R1 rijden :)
 
Lekker ouwehoeren tegen elkaar....heerlijk... het leukste van dit forum is dat hier verschillende motorrijders opzitten.Gasten die er voor gaan en van die sloompies/toerders????die zich te veel aan de regels houden en denken dat ze hiermee oud worden?????????????????.
Ieder rijd voor zich,maar breng anderen niet in gevaar en rijd/stuur hard waar het kan....doe ik ook al jaren.:eehhh zonder brokken :]
 
Ik moet zeggen dat die positie (snelweg linkerbaan) niet duidelijk was bij de start van dit topic. In dat geval neem ik één en ander terug.

Overigens laatst nog een ongeluk gezien dat tot nadenken stemt (zonder overigens op iemand te doelen).

Op de snelweg links met 200 km rijden (3e baan) en dan besluiten bij de afrit voorlangs een busje op de middelste rijbaan te rijden en dan achterlangs een ander busje op de rechterrijstrook de afrit nemen.

Hij had door de snelheid en de hoek niet gezien dat het busje op de rechterrijstrook een aanhanger had...

Vol erop geklapt, geen beschermende kleding aan. Alles zo ongeveer gebroken in zijn lijf, behalve hoofd, nek en ruggegraat. En zijn huid was over een aantal meters uitgesmeerd over het asfalt.

Kortom... hoe hard je ook rijd, houd je hoofd erbij en zorg dat je alles ziet wat voor of naast je zit (dus geen aannames).

Over beschermende kleding lijkt iedereen op dit forum het gelukkig wel eens te zijn.
 
Helm van Arai, noooooooooooit meer wat anders :)
Mooie leren jack van Lookwell :) , wou een dainese...maar 1400 voor jack wat ik wou was mij te veel....900 piek is zat...en ik heb geleerd om in mn leven nooooit aannames te maken...over nix niet...motoren, auto\'s, anderen, vrouwen :( ...
 
gordel niet om?
je moet ff dan filmpje bekijken die op de posting staat van gevaar op de weg@!!!

met je bek tegen het stuur met 30...ongekend wat een ketser...

120 in de het dorp of stad vindt ik een beetje ver gaan...
als je is een keer 200+ op de snelweg rijdt...ja dat doet iedereen hier wel op het forum...

2 weken geleden een kennis van mij reed met 60 tegen een fietser op...bike krom, nekwervel gescheurd...arm verlamd...en dat was met lage snelheid...waarom dan 120 rijden?

ik zou zeggen doe gewoon een beetje rustig aan...voor de rest moet je hetzelf weten... :)
 
Broek? (Ja nu ben ik een zeikert) Zag nl. dat je wheeliede in je spijkerbroek.

etc etc etc...

Waarom trouwens nooit meer iets anders dan een Arai helm? Ben op zoek naar een nieuwe (momenteel Shoei) dus info is welkom.

Arai helmen zijn trouwens wel stervensduur :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan