Te hoge waarde berekening motorfiets

webtech

MF veteraan
26 feb 2003
1.160
85
rhoon
Beste Allen

Ik heb een probleem met de verzekering van mijn moto guzzi stelvio
Men zegt dat het ding 17.000 euro nieuwprijs was bij aanschaf

Echter heb ik het model van 14.000 euro ( niet het NTX model)

Ergens is opgegeven dat dit de prijs is echter de verzekerings premie is derhalve dan ook naar de prijs van die 17.000 euro

Iemand een idee waar ik dat kan laten corrigeren?

Dank
 
Beste meneer Dik,

Bedankt voor uw mail.

Helaas is het niet mogelijk om de premie te wijzigen. InShared is een internetverzekeraar die meteen online een premieberekening geeft. En die kan voor elke motor anders zijn, omdat de kenmerken per motor weer kunnen verschillen. Deze kenmerken vragen wij automatisch op bij het afsluiten van uw verzekering. Wij kunnen dit bedrag niet handmatig corrigeren. In dit geval is het risico hoger geschat, waardoor de premie ook wat hoger uitvalt. Het was ook mogelijk dat de premie juist lager was uitgevallen( als het risico lager was ingeschat).

Sorry dat wij u hierin niet verder kunnen helpen. Heeft u vragen? Stel deze gerust!

Wij wensen u een fijne dag verder.
Met vriendelijke groeten,

Namens iedereen bij InShared,
------------------------------------------
Het Ding is gewoon te hoog ingeschat
 
kan goed kloppen. verzekeringsprijs is vaak wat hoger als de werkelijk betaalde prijs. dat komt vaak doordat je bij voorbeeld een optie pakket hebt. tegen de tijd dat jij echter aanspraak wilt maken op de verzekering is niet bekend of dat optiepakket nog wel leverbaar is en dus worden alle opties voor de volle prijs berekend en kom je dus op een hoger bedrag uit. en je slot en dergelijke worden ook meegerekend want die moeten ook betaald worden als de motor niet meer op de plek staat waar jij hem hebt achtergelaten.
 
Ze gaan er dus vanuit dat een eventuele dief het ding van meer waarde inschat en eerder geneigd is deze mee te nemen? Maar wanneer hij gejat wordt krijg je vast alleen het aankoopbedrag terug.
 
Heel simpel............

Op deze manier ben je heel vlug klaar bij Inshared.
Er zijn nog 10-talle andere mij-en waar je de motor kan verzekeren.
 
Andere verzekeraar? Ik heb net voor de grap bij ASR (mijn verzekeraar) een proefberekening gedaan en die gaf in ieder geval de keuze tussen de NTX en de niet-NTX.
 
nou was dat maar zo waar ik ook kijk is alkemaal hetzelfde

Men denkt dat ik de NTX heb maar ik heb de normale
NTX = 17.000
Geen NTX = 14.000


Vergelijkbaar met de BMW GS en de GSA

Concrete vraag waar moet ik zijn om dat te laten corrigeren
 
Laat hem jatten, ontvang 17000, koop een nieuwe voor 14000

Foutje, bedankt heette dat vroeger ;)
 
Ze gaan er dus vanuit dat een eventuele dief het ding van meer waarde inschat en eerder geneigd is deze mee te nemen? Maar wanneer hij gejat wordt krijg je vast alleen het aankoopbedrag terug.
Als het goed is krijg je een bedrag terug waarmee je een vergelijkbare motor kan kopen. is het optie pakket niet meer leverbaar dan zullen ze dus de prijs van de motor plus al zijn optie moeten vergoeden. maar het is wel slordig dat ze dat van de verzekering niet even uitleggen in plaats van alleen maar zo'n stomme standaard afwijs mail.
 
Ik heb hetzelfde gehad met mijn RSV4. Ik heb de RR. Het RDW denkt dat er geen verschil is tussen de RR en de RF. Catalogusverschil is ruim € 2.000,00. Ik heb het via de dealer laten aanpassen bij het RDW. Vervolgens ook gezeur gehad met de verzekering (KNMV), die gebruiken een oude database, maar er telefonisch uitgekomen.
 
tja dat krijg je als je het goedkoopste van het goedkoopste wilt, en een tussen persoon maar overbodig en duur vind....

computer says NO
 
tja dat krijg je als je het goedkoopste van het goedkoopste wilt, en een tussen persoon maar overbodig en duur vind....

computer says NO
Bedankt voor je zinvolle bijdrage op mijn vraag ik ben er erg mee geholpen _O- _O- _O-
 
nou was dat maar zo waar ik ook kijk is alkemaal hetzelfde

Men denkt dat ik de NTX heb maar ik heb de normale
NTX = 17.000
Geen NTX = 14.000


Vergelijkbaar met de BMW GS en de GSA

Concrete vraag waar moet ik zijn om dat te laten corrigeren

En hoeveel scheelt dat maandelijks in de verzekering?

Als ie tegen diefstal/casco verzekerd is en het nihil scheelt, vind ik het persoonlijk niet zo erg als ie voor een hogere waarde verzekerd is en ik daardoor ook meer uitbetaald krijg bij diefstal of total loss.
 
nou was dat maar zo waar ik ook kijk is alkemaal hetzelfde

Men denkt dat ik de NTX heb maar ik heb de normale
NTX = 17.000
Geen NTX = 14.000


Vergelijkbaar met de BMW GS en de GSA

Concrete vraag waar moet ik zijn om dat te laten corrigeren

Gewoon opzeggen en weer opnieuw afsluiten,
En dan alles wel goed invullen.
Waar praat je eigenlijk over, 4 euro per maand?
 
Als het goed is krijg je een bedrag terug waarmee je een vergelijkbare motor kan kopen.
*Knip*

Ja, een leuke grap is dat hè
Vergoeding op basis van dagwaarde terwijl je jaar op jaar premie betaald gebaseerd op nieuwwaarde.
Alles onder het mom van dat een verzekerde bij schade er wettelijk 'niet beter van mag worden '. Schijnbaar mogen alleen verzekeringsmaatschappijen profiteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan