te kleine uitlaat diameter > gevolgen

obme_ief

MF veteraan
2 aug 2003
1.190
0
scheemda
ik heb een paar blehr pijpen op me xs zitten met een diameter van 34 mm. (standaard 24 dacht ik) Nu is me het geluid net even te gek en heb ik er een soort van db killer idee ingezet alleen daarvan is de doorlaat maar een mm of 18 dacht ik, veel te weing zo bleek :)

na een km of 7 gereden te hebben kapte ie er helemaal mee (even wachten en kon gewoon weer verder) en nu vroeg ik me af wat er zoal gebeurd in het blokje als ie zijn uitlaat gassen niet kwijt kan?
had het idee dat ie ook een stuk warmer was als anders, kan dat?

enfin, morgen maar weer wat gaatjes in de db killer boren, hehe.
 
Nou, gaatjes inmiddels geboord en de dorlaat is nu iig veel groter als standaard (8 gaatjes van 6 mm + het 18 mm gat)
Toch loopt ie nog steeds niet zoals het hoord, hij trekt veel beroerder, zeker als ik wat hoger in de toeren kom. Nu voeld dit aan als te arm maar door de mindere uitlaat diameter zou ie toch juist te rijk moeten worden ???
Ook viel ie zomaar weer uit bij laag toerental, even wachten en ik kon weer verder, zou toeval kunnen zijn maar is pas sind mijn db killer experiment.

oplossing is natuurlijk de boel weer maken zoals het was maar dan zit ik weer met die bak herrie, zo is het eik net mooi.

De vraag is dus eik, als ik de diameter v/d uitlaat verminder, kan ie dan armer gaan lopen? (en dat houd dan in in deze, veel minder kracht, vooral bij hogere toeren en het spontaan afslaan om daarna gewoon weer vrolijk verder te kachelen) Let wel, de uitlaat diameter is dus iig groter als een standaard uitlaat zou hebben!
 
Terug
Bovenaan Onderaan