TL-Rev
MF veteraan
Te koop dus... In december 2013 bij John van den Bunt Motoren gekocht, als tot supermotard omgebouwde DRZ-S. Sindsdien is er ontzettend veel aan de motor aangepast. Gaat weg omdat ik er al ruim 3 jaar bijna niet meer op rijd (als het niet langer is...) en er nu een motor moet komen voor lange afstanden woon-werkverkeer. Om die reden is inruil van een BMW R 1200 GS (enkel dit type motor, vanaf bouwjaar 2004 dus, met max. 60k op de teller) bespreekbaar.
Algemene info over de motor:
Suzuki DRZ 400 S(M)
Bouwjaar 2004
22.995 km gelopen
Tuning:
Keihin FCR 39 MX vlakschuif carburateur met directe inspuiting en hot start (originele Mikuni carb aanwezig)
Procom HI cdi (de enige aftermarket high performance cdi die vergelijkbare prestaties levert als de CDI van een DRZ-E; originele cdi aanwezig)
3x3 airbox modificatie met Twin-Air filter
Scorpion X-Flow 44mm uitlaatbocht en linkpipe (complete originele uitlaatsysteem aanwezig)
Aftermarket uitlaatdemper (merkloos; extra Dominator sportdemper aanwezig)
Tandwielverhouding 15-47
Rijwielgedeelte:
Zwart gecoat frame
Suzuki SM USD-voorvork (Showa)
Suzuki SM-schokbreker (Showa)
Suzuki SM velgen (Excel)
PRO-Jection verstelbare rear-risers (‘dogbones’; originele aanwezig)
Geico Pro Caken fatbar met risers en Pro Taper handvatten (originele stuur aanwezig)
MX-Tec reversed flame remschijven v/a (Duitse makelij; originele aanwezig)
RVS omvlochten remleidingen v/a (Pyramid Parts, originele aanwezig)
Korte rem- en koppelingshandle (originele aanwezig)
Bredere voetsteunen (originele aanwezig)
Polisport HALO koplamp (originele aanwezig)
Aangepaste kentekenplaathouder en LED achterlicht (originele aanwezig)
UFO zijkappen (originele aanwezig)
DRZ-E kunststof tank (originele metalen tank en een grotere Clarke 3.9 gallon tank aanwezig)
LED-knipperlichten met bijpassend relais voor normale knipperfrequentie (originele aanwezig)
Gripper seat zadelcover
RockStar stickerset
Onderhoud:
Z.g.a.n. remblokken en nog zeer goede banden (Bridgestone Battlax BT-016F Hypersport).
De MX-Tec remschijven zijn er in augustus 2017 op gekomen en daarna is er amper nog met de motor gereden.
Kettingset is nog geen 1000km mee gereden; er is nog een extra 15-tands voortandwiel (nieuw) aanwezig.
Voor de zomer nog een beurt gehad (nieuwe olie, oliefilter etc.); kleppen gecontroleerd bij 20k (ruim binnen spec, uiteindelijk toch twee shims vervangen).
Nieuwe accu (nog niet gemonteerd).
De technische staat is uitstekend. Door weer en wind wel wat aanslag op aluminium delen; ik ben geen poetser dus heb ook geen poging gedaan om dit te voorkomen of weg te krijgen. Desondanks ziet de motor er overall nog bijzonder goed en aantrekkelijk uit, zeker met alle aanpassingen. Zeer veel onderdelen, waaronder een revisieblok in opbouw (alle lagers/keerringen/pakkingen nieuw, krukas gereviseerd, cilinder gepoetst en zuiger met nieuwe zuigerveren; moet nog afgebouwd worden). Zie de foto’s voor een impressie.
Alles is bespreekbaar, maar losse onderdelen worden NIET verkocht zolang de motor er nog is! Biedingen vanaf €3000 worden in overweging genomen.
Algemene info over de motor:
Suzuki DRZ 400 S(M)
Bouwjaar 2004
22.995 km gelopen
Tuning:
Keihin FCR 39 MX vlakschuif carburateur met directe inspuiting en hot start (originele Mikuni carb aanwezig)
Procom HI cdi (de enige aftermarket high performance cdi die vergelijkbare prestaties levert als de CDI van een DRZ-E; originele cdi aanwezig)
3x3 airbox modificatie met Twin-Air filter
Scorpion X-Flow 44mm uitlaatbocht en linkpipe (complete originele uitlaatsysteem aanwezig)
Aftermarket uitlaatdemper (merkloos; extra Dominator sportdemper aanwezig)
Tandwielverhouding 15-47
Rijwielgedeelte:
Zwart gecoat frame
Suzuki SM USD-voorvork (Showa)
Suzuki SM-schokbreker (Showa)
Suzuki SM velgen (Excel)
PRO-Jection verstelbare rear-risers (‘dogbones’; originele aanwezig)
Geico Pro Caken fatbar met risers en Pro Taper handvatten (originele stuur aanwezig)
MX-Tec reversed flame remschijven v/a (Duitse makelij; originele aanwezig)
RVS omvlochten remleidingen v/a (Pyramid Parts, originele aanwezig)
Korte rem- en koppelingshandle (originele aanwezig)
Bredere voetsteunen (originele aanwezig)
Polisport HALO koplamp (originele aanwezig)
Aangepaste kentekenplaathouder en LED achterlicht (originele aanwezig)
UFO zijkappen (originele aanwezig)
DRZ-E kunststof tank (originele metalen tank en een grotere Clarke 3.9 gallon tank aanwezig)
LED-knipperlichten met bijpassend relais voor normale knipperfrequentie (originele aanwezig)
Gripper seat zadelcover
RockStar stickerset
Onderhoud:
Z.g.a.n. remblokken en nog zeer goede banden (Bridgestone Battlax BT-016F Hypersport).
De MX-Tec remschijven zijn er in augustus 2017 op gekomen en daarna is er amper nog met de motor gereden.
Kettingset is nog geen 1000km mee gereden; er is nog een extra 15-tands voortandwiel (nieuw) aanwezig.
Voor de zomer nog een beurt gehad (nieuwe olie, oliefilter etc.); kleppen gecontroleerd bij 20k (ruim binnen spec, uiteindelijk toch twee shims vervangen).
Nieuwe accu (nog niet gemonteerd).
De technische staat is uitstekend. Door weer en wind wel wat aanslag op aluminium delen; ik ben geen poetser dus heb ook geen poging gedaan om dit te voorkomen of weg te krijgen. Desondanks ziet de motor er overall nog bijzonder goed en aantrekkelijk uit, zeker met alle aanpassingen. Zeer veel onderdelen, waaronder een revisieblok in opbouw (alle lagers/keerringen/pakkingen nieuw, krukas gereviseerd, cilinder gepoetst en zuiger met nieuwe zuigerveren; moet nog afgebouwd worden). Zie de foto’s voor een impressie.
Alles is bespreekbaar, maar losse onderdelen worden NIET verkocht zolang de motor er nog is! Biedingen vanaf €3000 worden in overweging genomen.
Bijlagen
-
IMG_20190504_172129.jpg262,6 KB · Weergaven: 41
-
IMG_20190504_172136.jpg286,1 KB · Weergaven: 39
-
IMG_20190928_155847.jpg214,4 KB · Weergaven: 36
-
IMG_20190928_155931.jpg236 KB · Weergaven: 37
-
IMG_20190928_155959.jpg222,5 KB · Weergaven: 35
-
IMG_20190928_160028.jpg198,2 KB · Weergaven: 36
-
IMG_20190928_160121.jpg157,8 KB · Weergaven: 40
-
IMG_20190928_160325.jpg353,3 KB · Weergaven: 38
-
IMG_20190928_160408.jpg344,6 KB · Weergaven: 45
-
IMG_20190928_160559.jpg182,7 KB · Weergaven: 33
-
IMG_20190928_160611.jpg215,3 KB · Weergaven: 30
-
IMG_20190928_160648.jpg105 KB · Weergaven: 28
-
IMG_20190928_160734.jpg105,9 KB · Weergaven: 29
-
IMG_20190928_160801.jpg81,4 KB · Weergaven: 29
-
IMG_20190928_161201.jpg151,2 KB · Weergaven: 34
-
IMG_20190928_161215.jpg171,8 KB · Weergaven: 33
-
IMG_20190928_162007.jpg184,5 KB · Weergaven: 28
-
IMG_20190928_163040.jpg150,9 KB · Weergaven: 33