Te koop : Achterbanden NIEUW Metzeler Rennsport!!

Mooie prijs! Maar ik heb m'n eigen bandenman ;)

Waarom doe je ze weg? Rij je met een ander merk? Of ben je gevallen ofzow?
 
Oh vandaar.

Met een 190 heb je iets meer grip maar je moet de motor ook weer wat platter leggen om dezelfde bochtensnelheid te halen.

Dit heb ik uit een heel uitgebreid artikel wat in Moto73 stond een paar weken terug :}
 
vraagje dave, ik ben niet geintreseerd in je banden maar is eerder een algemene vraag : welke is de zachtere band de rs1 of 2? en waar staat da op die band,ga namelijk maandag of zo een deel opgelegde circuits halen bij een kennis,dan weet ik welke ik moet hebben...
 
RS1/SC1 is supersoft (blauw)
RS2/SC2 is soft (groen)
RS3/SC3 is medium (geel) alleen achterband

Staat op zijkant van de band. Er zit wel vaak een stickertje over......
 
Laatst bewerkt:
ik snap het gedeelte meer grip niet helemaal :?
heb je er echt zoveel meer grip mee ?
gaat dit niet ten koste van het makkelijkere sturen
ik denk dat het meer nadelen heeft dan voordelen zo'n 190
 
ik snap het gedeelte meer grip niet helemaal :?
heb je er echt zoveel meer grip mee ?
gaat dit niet ten koste van het makkelijkere sturen
ik denk dat het meer nadelen heeft dan voordelen zo'n 190

Ligt aan je rijstijl, en mischien nog wel belangrijker het gevoel tussen de oren. Persoonlijk rij ik ook altijd met een 190. Ik merk eigenlijk geen verschil met sturen, en ik heb dan toch liever iets meer rubber op de weg.

Liever een low-sider, dan een high-sider |(
 
Hoe oud zijn de banden.Staat op de zijkant van de band

Staat op zijkant van de band Dave. Er staat zoiets als 1103 of 5003. Wat (zover ik weet) wil zeggen batch 11, jaar 03.

Ik heb die banden tegelijk met Dave in het begin van seizoen gekocht. Mits donker bewaard, is er dus geen probleem, en zijn de banden nog gewoon perfect. Ik ga er vanuit de vd Goorbergh er nog best 1:23igers mee kan rijden ;)
 
Ligt aan je rijstijl, en msichien nog wel belangrijker het gevoel tussen de oren. Persoonlijk rij ik ook altijd met 190. Ik merk eigenlijk geen verschil met sturen, en ik heb dan toch liever iets meer rubber op de weg.

Liever een low-sider, dan een high-sider |(
ik ben van 190 naar 180 gegaan en merkte wel degelijk verschil
het ligt natuurlijk ook wel aan de motor
ik rij een tl , die is opzich best log vanzichzelf
ik ben benieuwd wie het mij kan vertellen
heeft een 190 meer grip ?

ps effe on topic het zijn toppie bandjes
 
ik ben van 190 naar 180 gegaan en merkte wel degelijk verschil
het ligt natuurlijk ook wel aan de motor
ik rij een tl , die is opzich best log vanzichzelf
ik ben benieuwd wie het mij kan vertellen
heeft een 190 meer grip ?

190/55 (LET OP de 55), is speciaal ontwikkelt toen de GSX-R1000 uitkwam. Dus ja, je hebt wel een beetje gelijk, en ik ook.... 8-) . Zo is het altijd, een compromis....
 
ik ben benieuwd wie het mij kan vertellen
heeft een 190 meer grip ?

ps effe on topic het zijn toppie bandjes
Ja! Jammer, die moto73 heb ik even uitgeleend. Maar ze hadden het over een natuurkungige regel en die zij dat het geen fluit uitmaakt hoe breed je banden zijn maarrr in de praktijk heb je er meer grip mee omdat de band zich 'vastgrijpt' in het asvalt. Dus de band vreet zich vast in de porieen van het asvalt.



Maar ontopic: wie helpt Dave van zijn mooie banden af?
 
ja, ik wel!

maar wil alleen de 180-RS2-tjes hebben dan............(dus als je ze toch los wilt verkopen O-) )?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan