Te koop Bitubo FXF31 race schokbreker ZX6R

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.352
3.298
Ridderkerk (ZH)
Te koop aangeboden een race schokbreker Bitubo FXF 31, oorspronkelijk gemaakt voor een Kawa ZX6R

Volledig instelbaar, wat minimale gebruikssporen maar verder helemaal in orde.

Vraagprijs 250 euro.

66ch6.jpg

33xu5.jpg
 
Ik zou het je niet durven vertellen, hij is een paar jaar oud denk ik zo wat in de huidige collectie van Bitubo komt hij niet voor.
 
Laatst bewerkt:
Misschien wat specificaties erbij zetten dan, zoals hart afstand ophangbouten, diameter ophangbouten etc.
 
Als ie in het nieuwe jaar nog te koop is heb ik zeker interesse...........nu eerst ff die dure feestdagen door zien te komen en wat doekoes overhouden.......
 
@TOPIC STARTER

als je even op de shock kijkt
als het goed is zit er een stickertje op de body
grijs stickertje met daarop een nummer

als je me dat nummer even mailt..kan ik voor je nakijken waarvoor die shock exact is
(ik zit een beetje te twijfelen ..zo "op de foto" ...of dat niet van een gsxr1000 is??)

tis wel een redelijk oude shock qua model .maar dat maakt verder uiteraard niet uit als ie in goede staat is

cheers
stefan / BRS Bitubo NL/B

mail :
info@bitubo-raceservice.nl
 
Laatst bewerkt:
Stefan, bedankt voor de aanvulling.

Ik weet bijna zeker dat hij van een ZX6R is, volgens mij staat dat ergens op de kop ingegraveerd. Ook de nogal forse inbouwlengte van ongeveer 340 mm is een ZX6R-waarde. (Alhoewel, dat heeft een GSXR ook trouwens...)

En ik heb jouw ooit wel eens informatie gevraagd over deze schokbreker, dus wellicht is het een bekende van je.

Maar hoe "oud" dit model is weet ik echt niet, als dat ding 1 of meerdere jaren onder een racer heeft gezeten gaat hij het 2e-hands circuit in en dan gaat iedere vorm van historie meteen mank natuurlijk.

Geldt ook voor de technische staat: ik ga ervan uit dat hij OK is maar mocht hij dat niet zijn neem ik hem uiteraard meteen terug, ik kan niet alles weten maar ik verkoop pertinent geen rommel hier. Niet goed = geld terug, simpel.
 
Laatst bewerkt:
Da's prima, zolang hij nog niet verkocht is is hij nog niet verkocht, simpeler kan ik het niet maken.

Maar ik hoop dat je er begrip voor hebt dat ik hem op basis van alleen die toezegging niet vast ga houden. Als er iemand voor de deur staat met een bedrag waar ik tevreden mee ben dan heeft hij een andere eigenaar.

Maar tot dat gebeurt is iedereen welkom om langs te komen.
 
Als hij op een 05 past dan heb ik evt. ook interesse ;) Maar dan moet ik dat wel even zeker weten :)
 
Da's prima, zolang hij nog niet verkocht is is hij nog niet verkocht, simpeler kan ik het niet maken.

Maar ik hoop dat je er begrip voor hebt dat ik hem op basis van alleen die toezegging niet vast ga houden. Als er iemand voor de deur staat met een bedrag waar ik tevreden mee ben dan heeft hij een andere eigenaar.

Maar tot dat gebeurt is iedereen welkom om langs te komen.

Dat snap ik uiteraard.........wie het eerst komt, wie het eerst maalt........zo simpel is het!
 
Ik zal komend weekend eens wat maten opnemen van de schokbreker. Ik kan uiteraard niet beoordelen in welke motorfietsen hij past maar met de juiste afmetingen moet een geinterresseerde dat zelf wel kunnen bepalen.
 
Het volgende heb ik gemeten:

diameter bovenste oog 10 mm, breedte 30 mm

diameter onderste ogen in het vorkje 12 mm, met 2 kraagbusjes is hier ook weer 10 mm van te maken. (kraagbusjes heb ik er niet bij maar kan wel geregeld worden indien noodzakelijk)

inwendige breedte onderste vorkje 30 mm

bevestigingsogen hart-op-hart afstand nominaal 340 mm maar verstelbaar, ik denk zo tussen de 330 - 350 mm.


Stickers met een aanduiding over het type veer ben ik niet tegengekomen.
 
Als je wil kan ik de maten van de originele shock even opmeten voor je. Ik heb de originele shock van een 03/04 hier wel liggen :)

Als je dat ook voor mij zou willen doen, dan weet ik ook zeker voor welke motor hij is.

Ik heb hem vandaag wat beter bekeken en er staat "600 Ninja Trophy" in de kop ingegraveerd, dus niet expliciet ZX6R ofzo.
 
Als je dat ook voor mij zou willen doen, dan weet ik ook zeker voor welke motor hij is.

Ik heb hem vandaag wat beter bekeken en er staat "600 Ninja Trophy" in de kop ingegraveerd, dus niet expliciet ZX6R ofzo.

Ik heb alleen een 03/04 shock los liggen. Dus dat is de enige die ik zou kunnen nameten. Zal wel even posten wat de afmetingen zijn :)
 
Ik heb alleen een 03/04 shock los liggen. Dus dat is de enige die ik zou kunnen nameten. Zal wel even posten wat de afmetingen zijn :)

De door mij gemeten maten:

Diameter Boutgaten: 10 mm
Hart-Hart afstand: 340 mm
Gaffel wat op bovenste aansluiting komt is 30 mm binnenwerks. (de aansluiting van de veer was zonder schuifmaat niet goed te meten maar zal dus ong. gelijk zijn/ iets kleiner).
Gaffel van de veer onderaan: 32 mm binnenwerks.

Hoop dat je hier genoeg aan hebt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan