te koop: CB400F, CB550F uit '77 en '78

Status
Niet open voor verdere reacties.

SparkyGSX

Die hard MF'er
23 mei 2005
466
0
Ewijk
Motoren ooit gekocht om een beetje op te knappen en een keer mee op vakantie te gaan. Dat is nooit gebeurd, en tijd en motivatie om ze toch op te knappen blijkt ernstig te ontbreken, vandaar dat ik ze uiteindelijk toch maar te koop zet.

Het frame van de CB400 is opnieuw gecoat, en heeft een ander setje voorpoten gekregen om een fatsoenlijke remklauw te kunnen monteren, in plaats van het standaard model op een scharnierende arm, die zijn werk erg matig deed. De spatborden e.d. zijn ernstig verroest, en waarschijnlijk niet meer te redden. Het ding is een jaar of 3 terug rijdend weggezet, met als enige echte defect dat de vlotternaalden niet goed afsluiten, waardoor het ding continue benzine lekt. Waarschijnlijk zal het e.e.a. weer gangbaar moeten gemaakt, een proefrit lijkt me daarom een geen goed idee. Er is een tweede blok bij, dat in mijn bezit nog wel gelopen heeft, maar met een verder onbekende staat en km. stand. Er is ook nog een 2de frame (afgemeld bij het RDW) van een sloopmotor, en een aantal losse wielen e.d. (zonder uitzondering roestig).

De CB550 heeft in mijn bezit nooit gelopen, en staat al zeker 5 jaar stil. De carburateurs zijn verwijderd om schoongemaakt te worden, maar dat is nooit gebeurd. Ze zijn dus nog wel aanwezig. De remklauw was slecht, waarschijnlijk ook nog wel aanwezig, maar moet in ieder geval gereviseerd worden. Op de foto's zijn het spatbord en de kentekenplaat niet gemonteerd; deze zijn uiteraard wel aanwezig, maar het spatbord is erg slecht.

Er moet best veel aan gebeuren voordat ze weer veilig en betrouwbaar zijn, en helemaal spik en span maken lijkt me bijna onbegonnen werk.

Als je interesse hebt, doe een leuk bod en kom ze ophalen (samen of apart). Ze hoeven uiteraard niet de hoofdprijs op te leveren, ze staan niet bijzonder in de weg, maar ik ga er niets meer mee doen en ik hoop dat iemand anders er wat tijd en liefde in wil steken op hun oude dag.

full

full

full

full

full

full
 
Waar zijn de motoren eventueel te zien?? En ben inderdaad ook wel benieuwd naar de vraagprijs.
 
Heb je van de week nog een pm gestuurd maar geen reactie. Wat wil je voor dat extra cb400 blokje dat je hebt liggen.
 
ik had de 19e gelijk al een pb gestuurt maar tot op heden geen reactie....
ondertussen is hij wel online geweest maar het lijkt erop dat hij niemand een reactie geeft...
 
Sorry, sorry, sorry....

Ik ben niet meer bepaald actief op MF, en ik was het helemaal vergeten...
Firefox is intussen een keer gecrasht, en daar komt waarschijnlijk die latere activiteit vandaan.

Voor, laten we zeggen, 200 euro mag iemand het hele zooitje (beide motoren, extra blok, losse onderdelen, en een CB400F frame zonder kenteken) op komen halen. In principe zijn ze in Arnhem te bekijken, maar ik heb liever dat iemand gewoon een bod doet en ze op komt halen.

Als er meer geïnteresseerden zijn, of je ze wel wilt hebben maar niet voor 200 euro, mag je natuurlijk altijd een ander bod doen. Ik zou het wel leuk vinden als iemand ze wil opknappen om er weer mee te gaan rijden, maar ik kan natuurlijk niet verbieden om ze te slopen voor onderdelen.

Je mag natuurlijk ook apart op de motoren bieden, of op het losse blok. Aangezien de staat van het blok niet bekend is, mag die voor 40 euro of zo wel weg, maar als de koper van de CB400 het blok er bij wil hebben, krijgt die voorrang.
 
Laatst bewerkt:
voor 200 wil ik het hele zooitje wel van je overnemen en deel ik desnoods de buit wel met triaatje/ stuur me even een mail ajb/ had jou al eens gemaild maar kreeg foutmelding retour
 
Laatst bewerkt:
Harold heeft vrijdag alles opgehaald; het blokje van de CB400 heeft met wat hulp alweer een paar rondjes gedraaid, en aan de CB550 wordt ook gewerkt.

@Pas: hij wilde het blokje er ook bij hebben, dus ik kan je helaas niet helpen.
 
Het 400 tje liep na een nieuwe accu en wat start pilot direct al.
De 550 vonkt inmiddels (deed die niet) heeft een fris setje carburateurs erachter hangen, maar wil nog niet aanslaan. Startmotor werkt (nog) niet, wat opstarten na lange stilstand van het baasje exra energie vraagt....
De schuur staat eigenlijk wel te vol nu...:-) Maar wel erg leuk cb-tjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan