Te koop en verkocht via deze site ??

Verkocht via deze site

  • Ja

    Stemmen: 63 75,9%
  • Nee

    Stemmen: 16 19,3%
  • Anders............

    Stemmen: 4 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    83

AvH

Die hard MF'er
12 mrt 2006
348
0
Delft
Ik ben benieuwd en wellicht vele aspirant verkopers met mij of de motoren c/q onderdelen nu daadwerkelijk via deze site verkocht (kunnen) worden

m.a.w. is dit de manier om motor en gerelateerde delen te koop te zetten.
Wellicht kunnen "oud" verkopers ons wat meer vertellen?

A)via deze site verkocht
B)niet deze site maar via .......
en hoeveel echte reactie's ontvangen

Ben benieuwd

Groet
AvH
 
Denk dat er wel wat verkocht wordt via de site maar blijft nu eenmaal site van liefhebbers die over hun hobby praten heb zelf ook mijn vorige motor hier te koop gezet maar uiteindelijk via marktplaats verkocht.
 
Vorige motor verkocht via MP en daarna huidige gekocht via MF :Y
 
Mijn motor ('98 750 SRAD) heeft hier een poosje te koop gestaan (maand of 2) toen verkocht aan een medeforummer...En weer een Husqvarna SM (2001 570) gekocht via MF!! Één grote club die er niet van houdt om elkaar een oor aan te naaien :+ (wat via marktplaats.nl of iets dergelijks wel s anders is, ervaring mee!), zéér tevreden over dit systeempje! :Y
 
Twee motoren hier verkocht.

1 gekocht en dat is een heeeeel verhaal apart geworden. Oren aannaaien gebeurt hier dus ook gewoon tussen MF-ers :(
 
SR van mij via mf verkocht, huskie en cb 250 van mij broer wel hier neergezet maar toch via dealer ( waar hij werkt :) ) verkocht.
 
binnen 1 week me motor vekocht !!! :Y

stond alleen hier tekoop.
afgelopen zaterdag is hij opgehaald.
dusz het werkt wel hier. :Y
 
Er gaan weldegelijk via M-F dingen van hand tot hand, zelfs ik heb een motor via M-F gekocht ;)


Maar een Marktplaats of iets dergelijk is het niet en dat is ook absoluut NIET de bedoeling.
Het is een forum waar veel kan en mag maar voornamelijk een forum over motoren, met een beperkt subfora voor te koop en te koop aangeboden.
 
Vorig jaar mijn blauwe ZX6R uit 2001 verkocht binnen 3 á 4 weken aan een medeforummer. Toen met 7000km op de teller. Ben 'm twee weken geleden tegengekomen en inmiddels ruim 18000km op de teller. Wordt goed gebruikt zullen we maar zeggen :]
'K heb zelf nog steeds geen nieuwe en ben nog op zoek. Of via MF of misschien wel via kapaza.be
 
Ik had m'n GPZ'tje verkocht via MF. Binnen 3 pagina's/4 weken en zonder dat eeuwige gezeur over de prijs...
Het kan wel :z

Ik denk dat goede, duidelijke foto's wel eens goed kunnen helpen bij de verkoop.
Ik heb mijn verkooptopic ook telkens omhoog geschopt dmv een foto *D en niet met *schop :P


ps. En mijn huidige motor stond ook op MF te koop. Alleen dat ik de eigenaar al kende heb ik het lekker zonder MF geregeld :)
 
Ik ben benieuwd en wellicht vele aspirant verkopers met mij of de motoren c/q onderdelen nu daadwerkelijk via deze site verkocht (kunnen) worden

m.a.w. is dit de manier om motor en gerelateerde delen te koop te zetten.
Wellicht kunnen "oud" verkopers ons wat meer vertellen?

A)via deze site verkocht
B)niet deze site maar via .......
en hoeveel echte reactie's ontvangen

Ben benieuwd

Groet
AvH

Je moet je kansen op een goede verkoop toch vergroten? Op MF zetten dus, maar ook op Marktplaats, Speurders etc.

Veel en goede informatie geven en goede foto's is wel een vereiste, evenals een redelijke vraagprijs (kijk eerst even wat er zoal gevraagd wordt voor dezelfde types)
 
via deze site naar volle tevredenheid een kawa ex 500 gekocht,denk dat het belangrijk is dat het een site is voor liefhebbers dus dat je eerder een goede motor zal tegenkomen dan op marktplaats enspeurders etc. :)
 
Ik denk dat aangezien de meeste M-Férs al wat langer hier komen ze niet zo snel de boel zullen willen bedonderen. Dat lijkt me alvast een voordeel ;)
Afhankelijk van hoelang iemand al hier komt en hoe frequent hij post natuurlijk....en t blijft uitkijken, maar toch zou hier kopen me iets meer vertrouwen geven als op een "annoniemere" site ;)
 
Dingen verkocht en dingen gekocht :Y

De "sociale" controle beinvloed de factor "naai" ook in postitieve zin lijkt mij *O*

Antwoord op de vraag:

Yup hier te koop aanbieden werkt en je vind vaak ook nog een liefhebber 8-)

alleen dat overloze geziek van alles en iedereen over de prijs, kleur etc etc etc word een beetje irritant soms O-)
 
Ik heb dingen verkocht en gekocht via MF, en totnutoe tot alle tevredenheid van beide kanten.
Ik spreek denk ik voor de meesten als ik zeg dat ik hier geen rotzooi wil aanbieden, maar zeker ook geen rotzooi wil kopen :Y
Dus koop ik liever van iemand die al een tijdje op het MF zit, dan van iemand die zich aanmeld om meteen iets te verkopen :Y
Beetje meer zekerheid, hoewel neit iedereen hetzelfde is natuurlijk -O-
Ik denk dat aangezien de meeste M-Férs al wat langer hier komen ze niet zo snel de boel zullen willen bedonderen. Dat lijkt me alvast een voordeel ;)
Afhankelijk van hoelang iemand al hier komt en hoe frequent hij post natuurlijk....en t blijft uitkijken, maar toch zou hier kopen me iets meer vertrouwen geven als op een "annoniemere" site ;)
:^
 
Een uurtje geleden een stalen remleiding gekocht hier, mwoh... vertrouw het wel ;)

Ik denk dat aangezien de meeste M-Férs al wat langer hier komen ze niet zo snel de boel zullen willen bedonderen. Dat lijkt me alvast een voordeel ;)
Afhankelijk van hoelang iemand al hier komt en hoe frequent hij post natuurlijk....en t blijft uitkijken, maar toch zou hier kopen me iets meer vertrouwen geven als op een "annoniemere" site ;)
:^
 
Ik heb mijn fazer vie MF verkocht,de advertentie heeft een keer hier gestaan is weggevaagt maar toch na 7 maanden kreeg ik een telefoontje ,hij was gewoon
mee weg fijne mensen geen gezeur gewoon perfect.
Marktplaats vindt ik het(weet er ff geen naam voor)onder de verkoopsites.
Het is iig geen mooie naam.
 
Ben nog niet erg lang lid, maar denk niet dat het uitmaakt of je veel post of niet om betrouwbaar te zijn.
Mensen die al lang lid zijn en iets te koop aanbieden zegt volgens mij niets of iets goed is of niet; heb nml. af en toe eens gekeken naar de profielen en er zijn er toch een heleboel waarbij een profiel slecht of gedeeltelijk ingevuld is :Y
En als die dan 'rotzooi' verkopen maken ze gewoon weer een nieuw profiel aan en reageren ze vrolijk verder op topics :Y
 
Het is fijn om een stukje geschiedenis na te gaan van een fiets.
Vaak zie je iets van een topic waar iemand de fiets gekocht heeft.
Zo kan je weer nagaan hoe de fiets er toen uit zag en dat ie er nu uitziet.

Ook 'ken' je de persoon en soms ook de rijstijl aan de hand van foto/video en manier van posten.

Verder is het hier ideaal om onderdelen te verkopen.
Vooral als je niet helemaal weet op welke modellen het zal passen e.d. want er is bijna altijd wel iemand die het al geprobeerd heeft. :)

Nadeel is dat je als verkoper gezeur kan krijgen als er iets niet in orde is, ook al kon je het niet weten. Je bent een aanspreekpunt voor een bakkie eerste frustratie.
 
En als die dan 'rotzooi' verkopen maken ze gewoon weer een nieuw profiel aan en reageren ze vrolijk verder op topics :Y
Dan worden ze gebanned, want je mag geen kloonen aanmaken ;)

Maar het blijft wel een risico natuurlijk.
Ikkoop liever iets van iemand die ik 'ken' :Y
 
Ik heb een leer motorpak gekocht (zeer goede staat) tegen een prikkie
en mn 1e motor/brommer (NX250) via forum gekocht! tot nu toe rijd ie iedergeval perfect!

je kan inderdaad met zoeken veel dingen terug vinden van de geschiedenis van de motor
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan