Te koop: Gebruikte 10wd40 motorolie

Ik heb gewone WD40, wat is dat anders dan jouw 10wd40? Mijn gewone WD40 heb ik in een spuitbus, super handig kan ik je vertellen! Is jouw 10wd40 ook te gebruik vanuit een spuitbus en op welke temperatuur moet het gebracht zijn om door de spuitkop te passen?

Is je vraag nou serieus?

Zo ja..

Natuurlijk is die beter 8-)

Door de bezinksel in de olie van mij loopt te temp. hoog op en zal er in het motorblok een enorm knal plaatsvinden. Deze knal is genoeg om een vermogens dip/top te krijgen voor een radicale vastloper!

Wie of Wie kom op mensen BIEDEN!!!

de deurwaarder staat voor de deur
 
Hoeveel vonkjes zijn er reeds afgegeven door de bougie?
Aantal vonkjes per minuut?
En zijn de vonkjes afkomstig van een iridium bougie? Zo niet,
kan ik mijn motorblok net zo goed aanmaken met een ingeruild pakje lucifers
 
Kun je de DOT-code er even bij vermelden??? de productiedatum niet te lang geleden is ben ik misschien wel geïnteresseerd
 
flippo's zijn altijd welkom

Wel natuurlijk de zeldzame.
Voetbal flippo's worden niet geaccept.
 
meestal wel.. af en toe drupte wat olie uit het blok maar die heb ik met aquaquick opgeschropt en terug gegoten
 
En niemand die vraagt hoeveel profiel er nog op zit. Na 6000 kilometer lijkt me dat wel zo handig, is toch weer naderend noodzakelijk onderhoud.
 
Is je vraag nou serieus?

Zo ja..

Natuurlijk is die beter 8-)

Door de bezinksel in de olie van mij loopt te temp. hoog op en zal er in het motorblok een enorm knal plaatsvinden. Deze knal is genoeg om een vermogens dip/top te krijgen voor een radicale vastloper!

Wie of Wie kom op mensen BIEDEN!!!

de deurwaarder staat voor de deur

Ja natuurlijk ben ik serieus, maar ik wilde het eigenlijk meer gebruiken om mijn velgen schoon te krijgen... Lukte met WD40 altijd supergoed! En jouw 10wd40 olie is zwart, zal net als met kleding natuurlijk super werken op zwarte velgen, ben ik van overtuigd.

Enige vraag die ik beantwoord wil hebben is of het te gebruiken is vanuit een spuitbus, op druk dus. Want zo vanuit een vat op een doek vind ik zonde! Twijfel alleen nog omdat 10w natuurlijk even op moet warmen om dun genoeg te worden om door de spuitkop van de spuitbus te passen..? En hoe je het dan voor kunt verwarmen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb juist pas een liter of 8 weggebracht! Doodzonde natuurlijk, vooral als je bedenkt dat er mensen zijn die gerust 20.000 km met hun olie rijden, die hadden zo nog 14000 km met mijn oude olie gedaan...
 
Misschien voor een potentiele koper:

Zou een proefrit met deze olie in de koper zn fiets mogelijk zijn?


Edit: Moet de koper ook rbw en paspoort meenemen ivm proefrit?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelezen dat Chateau Castrol erg gevoelig is voor opslagcondities, er komt bij matige opslag een smaakje van de dop aan. Toen de olie in fles zat, heeft ie wel horizontaal gelegen, een beetje koel in het donker?
 
Hoe staat het eigenlijk met het profiel van de olie? Hoeveel mm? Je kan wel 6000 km knoerhard de olie hebben versleten!!
 
Ik heb nog wel wat kannen met minder dan 1.000 km ervaring! ;)
 
Is de olie voor het naar bed brengen wel elke avond vol overtuiging en joie de vivre toegezongen? Zo ja, wat voor liederen waren dat?
 
Beste TS,

Ik ben zeer geintreseerd, zit alleen met het volgende.
Is er ook inruil mogelijk?
Ik kan het thuis namelijk niet maken om 2 van die snelle setjes olie te hebben!
Jaja vrouwen je kent het wel!
Maar als ik dit zo lees lijkt die van jou toch wel echt sneller als die van mij,ik zal een goeie deal maken jij krijgt de mijne(maar 3000 verbruikt) en ik dan neem ik met plezier de jouwe over 8-)
 
Zo te zien zijn er serieuze genadigde:)

Ik zal bij het begin beginnen en bij het einde nog even doorgaan.

De olie is afkomstig uit amerika. Dus neem ik aan dat de olie ook in afriamamrikaanse motoren past.
Daarvoor zul je ffkes de olieraffinaderij van castrol Japan moeten bellen.

Met een beetje duwen en proppen zal ie in een 24mm afsluitdop passen dus met hoge druk ook in een 22mm dop.

De motorolie zal wel zeer agressief reageren op lampen olie dit omdat mijn olie REES(
race) olie is, dus vermoed ik dat de lampenolie van jouw niet snel genoeg is. Of het zou turbo lampenolie moeten zijn.

Door verschillende aanmaningen van GGN deurwaarders en Zware schulden bij mijn lokale binnenbandlucht dealer ben ik genoodzaakt mijn snelle olie te verkopen.

Wel komt er olie voor terug!
Ik heb namelijk bij de Lidl, vol sentetische plantaardige chemische slaolie gevonden die door de opening van mijn oliepomp past dus vandaar.

Zoals je begrijpt uit mijn verhaal doet het behoorlijk pijn in mijn motorblok dus vandaar dat ik wel de hoofdprijs wil maar niet lang kan wachten i.v.m. met het risico op lege motorbanden door de schulden bij mijn lokale binnenband O2 dealer.

Allereerst hartelijk bedankt voor je reactie,

echter hebben de door jouw verstrekte antwoorden toch nog wel een paar extra vraagtekens opgeleverd:

Ik heb zojuist een teleconference sessie achter de rug met Suijorih Futsikawa, Turoh Kanniwara en Kees Tamagochi van Castrol Japan SlipperyOilAnd Stuff Nippon en de uitkomst hiervan was dat zij de olie geschikt achten voor niet-Japanse motoren, mits er voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
  1. オイルは油が多くなければ
  2. ならないオイルは液体でなければならない
  3. オイルはpotatochipsを含んではならない

Wat betreft het vulopeningsverhaal, als ie met moeite in een 24mm dop past, zou het dan niet makkelijker zijn om de olie er gewoon in 2 keer in te gieten?

Ik begrijp je bezorgdheid over het mengen van REES olie met gewone standaard lampenolie. Ik kan je echter geruststellen, en vertellen dat het hier om lampenolie gaat die nog gebruikt is tijdens de eerste editie van de tulpenrally in 1949. Het is dus echte rally-lampenolie die zeker wel wat gewend is.

Bedankt voor het uitleggen van de reden van verkoop. Het is nooit leuk om afscheid van iets te moeten nemen als daar een financiële reden ten grondslag aan ligt. Ik begrijp dat jij ook ten prooi bent gevallen aan een lucht-dealer. Eerst geven ze je een beetje gratis, en als je eenmaal er aan gewend bent gooien ze je met woekerprijzen om de oren. Daarom ben ik dan ook een paar jaar geleden een eigen luchtkwekerij op zolder begonnen...

Zelf sta ik nu voor een dilemma. Ik heb nl. gisteravond een grote fles gebruikte frituurolie van mijn oma gekregen. Zelf heeft ze deze 2 jaar in haar Mitsubishi Lancer Evo IX gebruikt, maar is sinds kort overgestapt op levertraan. Nu denk ik dat jouw olie wel ee beetje beter zal zijn, maar die van oma is gratis en helaas ben ook ik gebonden aan de wetten van de financiële draagkracht.

Dus tenzij je jouw stelling ten aanzien van de hoofdprijs kunt wijzigen, ben ik genoodzaakt om mij uit de mededinging terug te trekken...

Met vriendelijke groet,
Die andere vent die best wat op Realer lijkt, maar het toch echt niet is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan