Te koop gevraagd nokkenaskettingspanner honda CBR 600f 1992

m-g-s

MF'er
29 aug 2010
169
0
Hallo allemaal,

Ik zoek een nieuwe, of gebruikte (die wel 100% goed is) nokkenaskettingspanner voor mijn cbr. Hij rammelt namelijk met de start. Het bekende kwaaltje.

Als niemand er 1 heeft, weet iemand dan waar ik de originele kan bestellen? Ik vind op internet alleen maar APE handmatige. Ik wil liever een hydraulische omdat die dan, ondanks onbetrouwbaarheid, de ketting altijd op de juiste spanning heeft. Ik wil de ketting niet zelf te strak of te los spannen.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Rick.
 
9 vd 10 keer los je met een nieuwe spanner niks op, dit omdat deze even strak staat als de oude (oke heel iets strakker) en je hetzelfd probleem dus zo weer hebt.
Nu is de spanner heel makkelijk los te halen, en de veer die er in zit heel makkelijk te vervangen door een iets langere variant (10mm langer ofzo) en je gerammel is weg :)
 
9 vd 10 keer los je met een nieuwe spanner niks op, dit omdat deze even strak staat als de oude (oke heel iets strakker) en je hetzelfd probleem dus zo weer hebt.
Nu is de spanner heel makkelijk los te halen, en de veer die er in zit heel makkelijk te vervangen door een iets langere variant (10mm langer ofzo) en je gerammel is weg :)

die kende ik nog niet :) nice.

Maar een handmatige (die je evt zelf ook kan ombouwen met een boor en een tap) is echt niet zoveel werk, hoor je rammel, draai je m net iets vaster en klaar is kees, en dat hoeft echt bijna nooit...
 
Als hij alleen rammelt met starten lekker laten zitten. Heb mijne toenertijd laten vervangen omdat hij ook tijdens het rijden bleef rammelen, nieuwe originelen in laten zetten en rammelt nu alleen soms nog met starten. :)
 
Dag m-g-s, Ik heb nog een NAKS voor een F2 voor je liggen, ooit uit voorzorg gekocht voordat ik mijn motor kocht omdat het een hekel punt zou zijn bij dit type, maar nooit nodig gehad. Is niet nieuw (overgenomen van iemand anders die deze verkeerd besteld had en er maar even mee gereden heeft), maar in goede staat. Doe een bod en hij komt jouw kant op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan