Te Koop: Kawasaki GT550, 1992

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homzie

MF'er
25 apr 2006
120
0
Capelle aan den IJssel
Te koop aangeboden,

Mijn Kawasaki GT 550 uit 1992 met momenteel 43.273KM op de teller.
Een perfecte motor voor beginners en heropstappers, of natuurlijk de liefhebbers van oudere motoren.
Dankzij de cardan aandrijving is deze motor bijzonder onderhoudsvriendelijk.
Afgelopen winter zijn de carburateurs afgesteld, en is de hele motor gecontroleerd.
De banden hebben nog ruim voldoende profiel, en de olie en het oliefilter zijn zo'n 2000 kilometer terug vervangen.
Zoals op de foto's is te zien zit er een deuk in de rechtkant van de tank.

full

full

full

full


Het zwarte wat je ziet op de tank in de buurt van de deuk is geen roest, maar tectyl (tegen roesten), hiermee is de onderkant van de tank bewerkt, maar ik ben een klein beetje uitgeschoten.
De oplettende lezer zal zien dat deze post soms wordt aangepast, dit omdat me zo nu en dan weer dingetjes te binnen schieten die het vermelden waard zijn.


(Serieuze) Reacties/vragen graag hieronder of via de mail: w.homs [at] tiscali.nl

Vraagprijs: Ik hoop er rond de €800 voor te krijgen aangezien het voor zijn leeftijd een nette motor is. Blok is opgeblazen na een proefrit, dus nu een aannemelijk bod voor de onderdelen.

Op http://www.kawasakimerkclub.nl/Archief/GT550_EN_GT750/GT550_EN_GT750.html is meer informatie te vinden over de Kawasaki GT550.

Groeten,
Wouter.
 
Laatst bewerkt:
UPDATE:

De motor is na een proefrit met een kapotte zuiger teruggekomen. Hij staat nog steeds te koop maar nu eigenlijk meer voor de onderdelen. Gelieve wel alles in 1 koop mee te nemen.
Motor zal vermoedelijk aankomende week geschorst worden.
De nieuwe prijs? Doe een goed bod, en zorg dat je een aanhangertje hebt.

Groeten,

Wouter
 
Laatst bewerkt:
UPDATE:

De motor is na een proefrit met een kapotte zuiger teruggekomen. Hij staat nog steeds te koop maar nu eigenlijk meer voor de onderdelen. Gelieve wel alles in 1 koop mee te nemen.
Motor zal vermoedelijk aankomende week geschorst worden.
De nieuwe prijs? Doe een goed bod, en zorg dat je een aanhangertje hebt.

Groeten,

Wouter

Hoe weet je dat t de zuiger is die kapot is..??

En heb je een vraagprijs in gedachte ??
 
Dacht eerst aan de nokkenasketting, maar toen ik de carburateurs eraf haalde en het metaalgruis uit cilinder 3 kwam zetten wist ik wel genoeg eigenlijk, gekke is dat hij eigenlijk als een zonnetje liep de afgelopen weken.

En tsja de vraagprijs, liever had ik em lopend verkocht voor een euro of 600 maar dat gaat niet meer werken helaas. Heb eigenlijk geen idee wat de onderdelen verder waard zijn, maar 150 euro lijkt me netjes voor het totaalpakket ? Banden zijn nog goed, zadel is netjes, electra werkt allemaal, het is alleen het blok dat tegenwerkt.

Grtz.

Wouter

Die nooit meer iemand laat proefrijden en voortaan zijn spullen wel bij de dealer dumpt.
 
Schopje !

Geen GT rijders die onderdelen nodig hebben? Heb zowizo nog wat losse onderdelen er naast liggen, dan hoef je niet heel de fiets mee te nemen.

Onder andere:
* 2 Bobine's.
* Startmotor.
* Ontstekingsspoel.
* Zijkapjes (Blauw).
* Tanklogo.
* Achterband.
En nog wat kleine dingetjes zoals remklauw,spiegel,knipperlicht etc ...

Eigenlijk voor alles: bieden graag.

Grtz.

Wouter.
 
Hier een paar foto's.
De losse achterband is een Continental Super Twin 4.00 - 18 64H
De achterband die nog aan de GT vastzit is een Michelin Macadam 50 met dezelfde afmetingen als de Continental. Deze verkoop ik liever gelijk me de rest van de motor.

Ook nog een foto van hoe de bougie eruitzag van cilinder 3.

full

Close up Losse achterband

full

Losse achterband.

full

De michelin

full

Aparte bougie ;(
 
Laatst bewerkt:
sorry, maar voor 150 kom ik niet helemaal naar rotjeknor.
bakkie huur, volle tank, ben ik nog dik 250 kwijt.

maarten
 
Ik heb nog een Z500 blok liggen, ik meen uit 1979.
Komt uit Duitsland, gratis bij mijn sleutelfiets, een Z400J gekregen.
Staat in de weg en kun je gratis ophalen.



Volgens de gulle gever liep het blok toen hij het ophaalde........
Geen garantie derhalve.

Staat in Dordrecht, dus niet al te ver van Rotterdam.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een Z500 blok liggen, ik meen uit 1979.
Komt uit Duitsland, gratis bij mijn sleutelfiets, een Z400J gekregen.
Staat in de weg en kun je gratis ophalen.
Volgens de gulle gever liep het blok toen hij het ophaalde........
Geen garantie derhalve.
Staat in Dordrecht, dus niet al te ver van Rotterdam.


Heel erg bedankt voor het mooie aanbod, maar ik heb besloten ( mede omdat ik het sleutelen samen met mijn vader deed ) om de GT niet zelf een nieuw leven in te blazen. Wellicht dat er hier een koper is die een beroep op je kan doen.

Ben zoals is te merken weer terug van vakantie ( Tenerife ) dus ik houd het forum weer in de gaten.

Grtz.

Wouter.
 
Ik heb nog een Z500 blok liggen, ik meen uit 1979.
Komt uit Duitsland, gratis bij mijn sleutelfiets, een Z400J gekregen.
Staat in de weg en kun je gratis ophalen.



Volgens de gulle gever liep het blok toen hij het ophaalde........
Geen garantie derhalve.

Staat in Dordrecht, dus niet al te ver van Rotterdam.

hey hansa,

ik heb opzich wel interesse in het blokje...

groeten Roel ( roel @ roelscheffers.nl )
 
De kawa begint nu een beetje in de weg te staan met dat mooie weer, aangezien die nog steeds in de tuin staat.
Mocht er iemand hem binnen aanzienlijke tijd willen overnemen dan hoor ik dat graag.

Grtz.
Wouter
 
Blok is opgehaald door Roel.
Roel, succes ermee en mocht je nog een koplamp, voor/achterwiel, brug nodig hebben, dan weet je me te vinden.

Grtz,
Hans.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan