Te koop: Mooie BMW F 650 GS Dakar

GS GJ

MF'er
12 aug 2004
43
0
Amersfoort
Met enige weemoed, maar mijn BMW F 650 GS Dakar is te koop.

• Kenteken febr 2001
• Kleur: Auraweiss met zwart blokmotief
• Km stand 18.000. Km-teller is echter al enige tijd defect, maar wordt binnenkort gerepareerd. Stand zou ± 1.000 km hoger moeten zijn.
• Continental TKC80 banden, achterband ± 2 maanden oud, voorband ± 6.000 km
• 2 maanden geleden grote beurt gehad (bij BMW dealer)
• Net voorzien van nieuwe DID-kettingset: Voor- en achtertandwiel en X-ring ketting
• 40mm stuurverhogers (Wunderlich)
• Acerbis handkappen met windspoilers
• Aluminium kettingkast (Touratech)
• Flexibele knipperlichten voor (Touratech)
• Evt. met Hecktache (Touratech), BMW servicebok en/of zelfbouw roadbook. Allen bescheiden meerprijs
•Originele BMW handkappen en kettingkast ook nog voorhanden, dus als je die liever hebt zal ik die terug monteren.

Gebruikt voor zowel asfalt als gematigd off-road (zandpaden, etc.)

Geen (val)schade. Ziet er prima uit.

Facturen, etc van alle zaken aanwezig.

Verkoop i.v.m. aankoop van een R 80 GS.

Vraagprijs: € 5.950,-

Wil je meer weten? Bel dan even (0651424093)

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/111916/f871932c899c60a082b425b1be3bb551 (18 juli 2004 003.jpg)​
 
You have lost me... R80 GS heeft ongeveer net zoveel pk's is zwaarder en het enige dat ie meer heeft zijn hangtieten. Maar ik zal het wel niet snappen [Edit]Ik vind dus die ééncylinders :9~ [/Edit]

[me]Snarfman is eigenaar van een F650 Funduro[/me]
 
Laatst bewerkt:
@Snarfman:
R 80 GS heeft wel een veel mooier koppel, en ik wilde wel eens een boxer. Is overigens niet zo maar een R 80 GS, maar een R 80 GS Special. Ik zal als ik hem thuis heb wel ff een pikkie plaatsen, dan snap je wel waarom ik mijn Dakar verkoop voor een ouwe boxert!

@oossie:
Ik houd je opmerking in gedachten. Wacht ff af of er iemand liever de orginele meuk erop wil. Zo niet dan meld ik me!

GS GJ
 
full


Misschien is een foto van de zijkant ook wel handig ?
Vind het een mooie motor, de Dakar uitvoering van de F650, maar mij te duur voor een 1-pitter (maargoed, BMW is altijd duurder maar erg betrouwbaar en waardevast).

Is die foto in Vathorst gemaakt? ;)
 
Grappig dat je met de juiste foto op de proppen komt. Heb wel een poging gedaan om hem erbij te plaatsen, maar is blijkbaar mislukt. Bedankt voor de service :}

Foto niet gemaakt op Vathorst, maar op het zanddepot bij Strand Horst. Ben daar vlak voor mijn vakantie nog een uurtje wezen stoeien met de Gs-club. O.a. proefritje gemaakt op de BDM/Bakker 1150 GS van Bert Duursma (gaaaffff!)

Zal nog ff een foto van de zijkant opsnorren en bijplaatsen. Geeft idd een beter beeld.

En duur?
Tja voor een 1-cyl is de Dakar sowieso duur, maar:
- alle BMW's zijn duur
- betrouwbaar
- degelijk
- waardevast
en een errug fijne fiets!

Maar wat er staat is mijn vraagprijs. Is niet gezegd dat er geen onderhandelingsruimte is. Maar aan de andere kant istie het zeker waard (ook met extra's en staat van onderhoud) dus gaat 'tie absoluut niet voor een dumpprijs weg.


GS GJ 8-)
 
Ik zag dat hier (op m'n werk) nog wel een frontale foto beschikbaar heb. Ook op strand Horst. Een nette zij-opname volgt nog.

0


 
Laatst bewerkt:
#$%&*@!! :(

Valt blijkbaar niet mee om hier een foto te posten (grrrrr)

Als je met [*imgatt] werkt (maar dan zonder * mag het plaatje niet groter dan 100K zijn, staat de foto elders op het web dan kan je met img-tags werken.

Ben nog even verder wezen kijken voor die R80GS... ben benieuwd hoe die special eruit ziet... En dat je eens wat anders wil... verandering van spijzen doet eten ;)
 
Grappig dat je met de juiste foto op de proppen komt. Heb wel een poging gedaan om hem erbij te plaatsen, maar is blijkbaar mislukt. Bedankt voor de service :}

Tja, jij had de foto al neergezet als bijlage, anders had ik nooit de juiste gevonden ;)

Maar ik zeg ook niet dat je te duur bent hoor, maar een BMW is altijd duurderm zoals ik al zei en jij daarna ook ;)
Voor het bedrag wat een dealer vraagt voor een F650 Dakar, koop ik liever een CBR600F. Maarja, de een is bereid om bijv. 10-15k voor een motor uit te geven, de ander een stukkie minder ;) Maar voor een 2001 fiets zeker niet teveel geld !
 
Vandaag ff op een Dakar proef :] :) :9~

Heerlijk rijwielgedeelte. Het enige waar ik minder over te spreken was, is het ruitje. Bij mij, met mijn 1.80, zit ik vet in de turbulentie. En... nee... heb geen interesse ;) : als ik een Dakar koop dan ga ik voor nieuw *D

[Edit]een 2003 model dus niet met de nieuwe 2004 ruit, daarnaast zou ik een exemplaar met ABS willen[/Edit]
 
Laatst bewerkt:
Belofte maakt schuld

full


Tikkie aan de donkere kant (maar toen ik de foto donderdag maakte was het al 21.15 uur. Doe morgen nog wel een poging voor een betere


@BoXRtje:
Jij mag nooit meer raden :}


@Snarfman:
Mooi dat een Dakar je goed bevallen is. Is idd een fijne fiets. Goede asfaltkwaliteiten en je kan er in terrein ook prima mee uit de voeten. Wat mij betreft een echte ALL-road.

Bedenk wel dat die BMW-ABS lastig uit te zetten is en dat je met ABS in het terrrein een ongeleid projectiel bent. Gevaarlijk voor jezelf en voor anderen (ben laatst zelf onderuit gereden door een "Belhamel" die zijn ABS niet uit had staan (zoals hij zelf droog erna constateerde), gelukkig alleen een blauwe plek).
Ik ken iemand met een Dakar met ABS en die heeft vaak erg lang lopen pielen vooordat hij de ABS uit had staan. En iedere keer als je het contact weer aanzet staat de ABS standaard aan. Met als gevolg dat hij vaker dan leuk was met ABS in het terrein heeft gereden.
Maar voor op de weg absoluut een waardevolle optie.

GS GJ
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding ,,, ziet er erg goed uit , is alleen boven mij buget
zou wel als ik in deze prijs klasse zou shoppen en Honda Transalp als sterke tegen kanidaat er naast zetten ......
 
En ik was nog niet eens klaar met poetse ;)

(best handig dan om een te donkere foto te maken :) )


GS GJ
 
Laatst bewerkt:
@GS GJ

Ik merkte al dat de schakelaar terug veert en je dus niet een schakelaar hebt met controle lampje dat je ABS uitstaat. Heb dit ook nog niet gezien bij Touratech... Je zou verwachten dat ze daar wel wat op zouden verzinnen. En dan uiteraard met een prachtige disclaimer dat TT niet verantwoordelijk is voor eventuele schade etc... hoop juridische geleuter, bla bla bla.

Omdat ik echter de Funduro als stoeifiets wil houden en een Dakar voor voornamelijk woon-werk, wil ik er ABS op (en handvatverwarming). Denk wel dat ik vroeg of laat ook met die Dakar de zandbak in wil en dan zal ik zorgen dat ik mijn ABS goed kan uitzetten ;) (en eenmaal uit laat je gewoon de motor lopen :+ )
 
Mooie fiets, zeker zo van de zijkant, maarja, dat had ik al gezegd...

Ennuh nu effe een hele domme vraag ; 'onder' de buddy waar de passagier op zit zie je een soort van tankvuldop. Gaat daar benzine in of dient dat voor andere doeleinden? Ja, ik heb alleen maar (dure) BMW auto's gereden, nooit motoren :+


BTW, staat deze advertentie ook in Gezocht & gevonden? Hier heb je alleen maar het volk wat zich interesseert in off/allroad en bij gezocht & gevonden heb je wat meer algemeen volk ;)


@ Snarfman ; Ga je een Dakar er bij kopen naast je huidige Funduro ? Zou ik persoonlijk zonde vinden voor woon-werk... koop dan een twin of 4-cilinder en houd je Funduro.. of ruil de funduro voor een Dakar en koop er alsnog een 2/4 cilinder bij voor woon-werk.
 
Mooie fiets, zeker zo van de zijkant, maarja, dat had ik al gezegd...

Ennuh nu effe een hele domme vraag ; 'onder' de buddy waar de passagier op zit zie je een soort van tankvuldop. Gaat daar benzine in of dient dat voor andere doeleinden? Ja, ik heb alleen maar (dure) BMW auto's gereden, nooit motoren :+


BTW, staat deze advertentie ook in Gezocht & gevonden? Hier heb je alleen maar het volk wat zich interesseert in off/allroad en bij gezocht & gevonden heb je wat meer algemeen volk ;)


@ Snarfman ; Ga je een Dakar er bij kopen naast je huidige Funduro ? Zou ik persoonlijk zonde vinden voor woon-werk... koop dan een twin of 4-cilinder en houd je Funduro.. of ruil de funduro voor een Dakar en koop er alsnog een 2/4 cilinder bij voor woon-werk.

Over de tank: Waar jij een tank ziet: zit ie niet (wel een de accu en nog wat ander spul. De tank zit onder de buddy om zo het zwaartepunt naar beneden te brengen.

Waarom zou een Dakar zonde zijn voor woon-werk? Wendbaar, licht en vlot zat. De reden dat ik een Dakar overweeg is dat ik het zowiezo zeer leuke fietsen vind, leverbaar met ABS, ik kan mijn koffers zo oversteken, en ik kan voor wat all-road werk nog eerst doorleren op die Funduro (krijg er nu niet echt veel meer voor) en als ik 'm zat ben dan heb ik daar een Dakar voor en zet ik tzt wel iets naast die Dakar (of niks omdat ik het prima met één fiets afkan)
 
Over de tank: Waar jij een tank ziet: zit ie niet (wel een de accu en nog wat ander spul. De tank zit onder de buddy om zo het zwaartepunt naar beneden te brengen.

Waarom zou een Dakar zonde zijn voor woon-werk? Wendbaar, licht en vlot zat. De reden dat ik een Dakar overweeg is dat ik het zowiezo zeer leuke fietsen vind, leverbaar met ABS, ik kan mijn koffers zo oversteken, en ik kan voor wat all-road werk nog eerst doorleren op die Funduro (krijg er nu niet echt veel meer voor) en als ik 'm zat ben dan heb ik daar een Dakar voor en zet ik tzt wel iets naast die Dakar (of niks omdat ik het prima met één fiets afkan)

Tank onder de buddy.. hmm kan je mooi je billen branden bij een vonkje :o
Maar een beetje het Buell effect dus... benzine in het frame, olie in de achterbrug...

Dakar voor woon-werk is over het algemeen niet zonde, is het een prima motor voor, maar ik vind het zonde als je 2x dezelfde motor hebt. Goed, de funduro oogt ouder dan de Dakar, maar zie het alsof ik er nog een DR650 oud model bij zou kopen om te 'crossen' en mn nieuwe DR zou houden voor woon-werk... Dat vind ik persoonlijk zonde, geef mij dan maar een wegmotor erbij voor woon-werk en crossbanden of allroad banden onder m'n DR om af en toe van de weg te gaan.

Maargoed, ik vind het zonde, hoef jij niet te vinden ;) Ik zou er nog graag een wegmotor bij willen hebben, een oudere CBR600F of GS500e ofzo. Maar ik weet van mezelf, toen ik 2 motoren had, dat er eentje altijd stil bleef staan. Daarom huur ik af en toe een sportmotor om even in de hoge snelheids regionen te vertoeven ;) Dat mis ik namelijk wel. De stabiliteit bij hogere snelheid (140+).
Binnenkort maar weer eens doen, laatste keer was in april of mei '(


Maar eigenlijk vernaggelen we nu de topic van GS GJ, hij moet z'n motor verkopen !!! *D
 
Idd. we vernaggelen een beetje z'n topic... maar we hebben nog wel een beetje inhoudelijk over de Dakar ;)

Een Funduro en een Dakar lijken wellicht wat op elkaar, maar er zit toch een duidelijk verschil: Dakar is hoger (5cm; zithoogte 87cm), heeft voor een 21" wiel, 21cm veerweg voor en achter. Het rijwielgedeelte is echt duidelijk beter, mede door de tank onder de buddy, brandstof verbruik is lager. Het is geen uitzondering dat je 1 op 25 haalt met zo'n fiets (tank 17,5 liter). Wat dat betreft is het nog een betere all-round all-road.

Maar ik kan jouw afweging wel volgen: Heb ook aan andere fietsen lopen te denken, maar ik heb domweg wat met die Dakar... emotie meneertje, emotie *D
Trouwens dealers lopen me ook meer naar de 1150/1200GS te praten, maar dat vind ik dus over de top. Wellicht dat ik daar over een paar jaar anders over denk (en BMW de kinderziektes uit die 1200GS heeft gehaald)
 
http://home.hccnet.nl/ro.snel/video_pagina1.htm (Ff voor de snarf)

Voor de kopers: das dus een ander motor van hetzelfde type :)
 
Koop gewoon de hele fiets man! Ben je in 1 keer klaar en krijg je er zelfs nog een nieuwe bus kettingspray bij (als je vandaag beslist *D *D *D )
Ik heb btw ook nog nieuwe voorremblokken (Lucas) op de plank liggen. *D


Ik ben blij dat mijn advertentie zoveel gespreksstof over de kwaliteiten van een Dakar en over de verschillen tussen en Dakar en een Funduro oplevert.
Ik vind het jammer dat er zich nog geen koper heeft gemeld '(


@ Snarfman:
Now You've lost me!. Een Dakar kopen om naast je Funduro te zetten en dan op de Funduro gaan offroaden.
Heb zelf een Funduro gehad voor mijn Dakar. De Funduro is echt veel meer straatgeorienterd dan de Dakar. Als ik ze beide zou hebben zou ik de Funduro voor de straat bewaren en de Dakar in het terein gebruiken.
Daarbij zijn de verschillen tussen beide fietsen wel groot, maar naar mijn smaak niet groot genoeg om ze beide in de schuur te willen hebben staan. Bij 2 fietsen zou ik er 1 willen hebben die primair voor de straat bedoeld is (en dan ook met een cilindertje meer), maar waarmee je ook goed een zandweggetje kan pakken (het bloed krijpt toch waar het niet gaan kan) en 1 die primair voor OTR bedoeld is en waarmee je nog redelijk verbindingsroutes over asfalt kan afleggen.
Zowel de Funduro als de Dakar zitten beide redelijk (en dus teveel voor 2)in het midden.

Maar goed: ieder wat hij/zij wil 8-)


@Oossie:
Ook deze opmerking houd ik in gedachten Is ook los te koop, maar als er zich iemand meld die de hele handel wil, krijgt die voorrang.
Ik mail je binnenkort wel ff.


GS GJ
(blijft mijn topic tenminste wel redelijk bovenaan de lijst staan. De advertentie op "Gezochte en gevonden" was binnen 24 uur al ondergesneeuwd door tig nieuwe berichten :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan