Te koop: R6 racer

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard79

Rookie
3 nov 2002
27
0
Rotterdam
Geachte dames en heren coureurs,

Omdat de plannen voor het volgend jaar nog in een uiterst onzeker stadium bevinden, bied ik aan:

Mijn geliefde:

Yamaha r6 racer
Bouwjaar 2002
Dynojet, ontstekingsvervroeger en andere uitlaat. Motorisch verder volledig standaard. Volledig WP geveerd, voor en achter. Dus geen upgrade van de standaard demper, ingaand instelbaar op hi- en lowspeeddemping, veervoorspanning en uitgaande demping. Matris stuurdemper. Remschakelset team Matisse

Inclusief:

Tweede spatbord.
Extra kontje en undertail.
Extra kuipwerk zowel boven als onder inclusief ruit.
Tweede tank.
3 uitlaten (Nieuwe laser Hotcam, standaard demper en een Bos KNMV demper.
Set regenbanden, Pirelli, fullwet voor en intermediate achter.
Set Rennsports rs1 voor en rs2 achter.
Set valblokken.
Orginele remschakelset.

Dit prachtexemplaar is op afspraak te bezichtigen bij Motoport Rotterdam.

Prijs voor dit alles bedraagt: €4850,-
full
 
Laat Toon hem maar aan mij geven als sponsering,leuke regenfiets :}
Wat ga je nu doen dan :?
Is een perfekte bike hoor,kan je sneller mee dan met een 1000!
 
Ik vraag mij altijd af waarom motors die gebruikt zijn voor racen zo weinig kosten. Zo`n nieuwe r6 kost 10 a 11 duizend euro en hier gaat ie weg voor 5 duizend, oke dan wel 2 jaar oud maar toch. Als je gewoon een r6 wilt kopen voor op de weg ben je veel meer kwijt,kan iemand mij uitleggen waarom er zo`n verschil tussen zit.

En ja een race fiets zal wel meer slijten, maar daar integen ook wel meer nagekeken worden door de eigenaar, aangezien hij het beste uit ze motor wilt halen.

o ja, sorry voor mega off topic, succes met de verkoop,aan de looks van de motor zal het niet liggen :}
 
Veel weet ik er niet van maar ik weet wel dat de meeste racers geen kenteken hebben, dus de meesten zullen uit het buitenland gehaald zijn of na een fixe schade opgekocht en raceklaar gemaakt zijn. Dat maakt ze natuurlijk erg goedkoop en voor de extra's kan je eigenlijk maar weinig vragen...

Maar ik hoor het ook graag van de experts :)
 
Copie paste van moto73.nl

=======================
Je kan ook een straatmotor ombouwen voor circuitgebruik. Bedenk dan wel dat je eigenlijk de ,,waarde’’ van het kenteken weggooit, een motor zonder kenteken kost nou eenmaal veel minder. Het is dus niet eens zo dom een nieuwe motor te kopen zonder kenteken, je betaalt dan de 20,7 procent (!) BPM niet en krijgt over het algemeen ook nog eens 10 procent korting van de dealer of importeur als de motor niet op straat ingezet gaat worden. Op die motor zet je ook nog eens een racekuip terwijl je met een beetje mazzel de originele kuip, koplamp en achterlicht voor 1500 euro kan verkopen. Zo kan je bijvoorbeeld aan een fonkelnieuwe Suzuki GSX-R600 circuitmotor (zonder kenteken en na verkoop van de kuip) komen voor 5000 euro!
=======================

Heeft er iemand ervaring met bovengenoemde manier? Gaat dit inderdaad zo makkelijk? Ik zit te twijfelen tussen een nieuwe racer of een gebruikte. HET grote voordeel van een 2de handse zijn alle extra's, als je kijkt wat er allemaal bij de R6 geleverd word ...das niet te zuinig. Als je dat er allemaal los bij moet kopen ben je een boel geld meer kwijt. Maar het nadeel is dat je niet weet of de motor motorisch nog goed is. En garantie zit er meestal niet op. Maar dat heb je met alle particulier gekochte 2de hands motoren.
 
"Heeft er iemand ervaring met bovengenoemde manier? Gaat dit inderdaad zo makkelijk? "

Ja dat gaat zo makkelijk. Praat eens met een dealer, hij/zij kan natuurlijk een nieuwe motorfiets zonder BPM leveren. Maar omdat er geen garantie zit op motorfietsen die voor circuitgebruik gebruikt worden, ga je daar dus ook niet voor betalen. Dus gaat er nog eens 500 tot 1000 vanaf. Omdat de dealer dat ding niet uit hoeft te pakken, je haalt hem zo in het krat wel op, gaat er nog eens 200 euro af. Het is even onderhandelen maar het kan allemaal veel goedkoper.

Een CBR-600RR kost normaal Euro 11.990,-
Dat is dus: 10075 euro ex. btw.
Dat is dus: 8347 ex. btw & ex. BPM.

Dan dus onderhandelen; stel -800 euro
Wordt dus: 7547 ex btw, ex BPM, ex garantie, ex aflevering.

Dan dus: 8980 inclusief btw. (richt een race stichting op en dan kan je zelfs de BTW terugkrijgen).

Dus 9000 euro voor een splinternieuwe CBR-600RR. Racekuip erop, 500 Euro, en knallen maar en dan in je tweede ronde dat ding helemaal opvouwen. Het gebeurt, dus ik zou er geen geld voor gaan lenen.
 
een GSX-R600 kost in de race actie ik meen iets van 6200 euro (ex BPM en BTW)

je moet ervoor zorgen dat je de BTW niet hoeft te betalen (via een bedrijf of stichting zoals john al zei) .......dan verkoop je je originele kuip (1250-1500 euro)en koopt er een racekuip(500 euro) voor terug ...

dan heb je hem staan voor 5300 euro ....


tadaaaaaaaaaaaa

splintertje nieuw ... dan nog wel vering etc
 
Maar omdat er geen garantie zit op motorfietsen die voor circuitgebruik gebruikt worden, ga je daar dus ook niet voor betalen.

Zit er ook geen garantie op een circuitfiets als je het motorblok standaard laat?
Stel je koopt een nieuwe fiets en hij word terug geroepen i.v.m. een productie foutje dan heb je dus pech :?
 
Als de btw gerecupereerd werd bij aankoop moet die dan bij herverkoop niet betaald worden door diegene die de motor tweedehands koopt?
 
een GSX-R600 kost in de race actie ik meen iets van 6200 euro (ex BPM en BTW)

je moet ervoor zorgen dat je de BTW niet hoeft te betalen (via een bedrijf of stichting zoals john al zei) .......dan verkoop je je originele kuip (1250-1500 euro)en koopt er een racekuip(500 euro) voor terug ...

dan heb je hem staan voor 5300 euro ....


tadaaaaaaaaaaaa

splintertje nieuw ... dan nog wel vering etc

Hoe hebben jullie dat gedaan? Zelf een stichting opgericht? Jij rijd toch op een nieuwe GSXR750. Een maat van mij heeft een eigen bedrijfje maar dat heeft weining met de racerij te maken. Maakt dat wat uit?

Je melde al eerder dat suomy race aanbiedingen heeft en nu begrijp ik dat suzuki ook aanbiedingen heeft. Zijn er nog meer?
 
"Als de btw gerecupereerd werd bij aankoop moet die dan bij herverkoop niet betaald worden door diegene die de motor tweedehands koopt?"

Ja, dan moet je ook uit name van de stichting een BTW faktuur maken, en die ontvangen BTW afdragen. Let wel; je betaald dus wel eerst de BTW aan de motordealer, maar kan dan die BTW terugkrijgen van de belastingdienst. Alleen particulieren betalen BTW, rechtspersonen nooit.

Als je eigen bedrijf, of dat van een vriend, niets met motorfietsen te doen heeft kan je daar niet zomaar een motorfiets (racer) in de bedrijfsvoorraad gaan zetten. Er zijn er veel die het wel doen, maar de accountant en de belastingdienst zijn daar niet blij mee (oftewel dat gaat geld kosten).

Garantie: er staat in de garantie voorwaarden van bijna alle voertuigen dat de garantie vervalt indien het voertuig voor competitie doeleinden gebruikt wordt. Geldt dus ook voor je gekentekende motorfiets, gebruik je hem voor de ZAC of CUP dan vervalt de garantie. Dus niet vertellen aan je motordealer dat je er mee raced.
Bij terugroepacties kan je meestal wel de onderdelen krijgen maar moet je die zelf monteren.

Pure competitie machines zoals crosser hebben nooit garantie.
 
Nog goedkoper:
Inderdaad, als de importeur mee wilt werken aan race avonturen dan kan de importeur de motorfiets nog goedkoper aanbieden aan de motordealer. Dat gaat dan gelijk hard, zie het Suzuki voorbeeld.
Bij dit alles geldt dat de motordealer mee moet werken. Er zijn er genoeg die dat niet willen, dus shop een beetje rond. Of haal hem in Belgie of Duitsland, wat let je, "Bitte eine super Motorrad in eine Kiste, und ein bißchen snell... Ja."
 
Laat Toon hem maar aan mij geven als sponsering,leuke regenfiets :}
Wat ga je nu doen dan :?
Is een perfekte bike hoor,kan je sneller mee dan met een 1000!

Weet het nog niet Pork, zijn eigenlijk een beetje twee dingen die momenteel spelen. Ten eerste heb ik het idee dat ik een beetje ritme mis omdat ik helemaal niet meer op straat rij en ten tweede heb ik sinds de tweede crash op Spa niet meer het lekkere ontspannen gevoel tijdens het rijden. Misschien dat ik een schadefiets wil en met deze zowel op straat als op het circuit ga rijden. Als ik de r6 niet kan verkopen houd ik deze gewoon en koop ik er een goedkope straatfiets bij.
 
Weet het nog niet Pork, ......
Ja da's lullig dat ritme,maar ik heb al sinds aug.2003 niet meer op straat gereden,dus dat is het niet.
Zelfvertouwen misschien :?
Bij mij ging het ook niet,wel elke wedstrijd punten,maar dacht dat het aan mij lag die slechte tijden...blijkt het mijn voorvering te zijn |(
Misschien van het voorjaar eens een training ergens met mij doen?
Voor dat Zolder Marshallen heb ik eigenlijk geen tijd(en geen CBR),dus dat gaat ff niet meer.
 
Misschien van het voorjaar eens een training ergens met mij doen?
Voor dat Zolder Marshallen heb ik eigenlijk geen tijd(en geen CBR),dus dat gaat ff niet meer.
Misschien niet eens zo'n gek idee, moeten we tzt irl maar eens wat voor afspreken. Dat het een kwestie van vertrouwen is klopt wel, durf ook een stuk minder als voor de laatste crash '(
 
Hoe hebben jullie dat gedaan? Zelf een stichting opgericht? Jij rijd toch op een nieuwe GSXR750. Een maat van mij heeft een eigen bedrijfje maar dat heeft weining met de racerij te maken. Maakt dat wat uit?

Je melde al eerder dat suomy race aanbiedingen heeft en nu begrijp ik dat suzuki ook aanbiedingen heeft. Zijn er nog meer?


je mag jezelf niet sponseren , maar wel iemand anders .
Nu ga je die andere een nieuwe motor sponseren ( maar blijft wel jouw eigendom )
En die andere gaat vervolgens jouw sponseren dus hij geeft jouw een nieuwe motor ter beschikking :+
Dus m.a.w jij sponsort je maatje , en je maatje sponsert jouw :+
 
"je mag jezelf niet sponseren "

Dus zet je je vader, moeder, zus, broer, vrouw, man, vriendin of vriend in het bestuur. Klaar. Je moet een voorzitter en penningmeester hebben.
Het oprichten van een stichting kost geld, je moet bij de notaris je statuten goed laten keuren en in laten schrijven in het stichtingsregister. Kost minimaal 400 euro.
 
Laatst bewerkt:
Weet het nog niet Pork, zijn eigenlijk een beetje twee dingen die momenteel spelen. Ten eerste heb ik het idee dat ik een beetje ritme mis omdat ik helemaal niet meer op straat rij en ten tweede heb ik sinds de tweede crash op Spa niet meer het lekkere ontspannen gevoel tijdens het rijden. Misschien dat ik een schadefiets wil en met deze zowel op straat als op het circuit ga rijden. Als ik de r6 niet kan verkopen houd ik deze gewoon en koop ik er een goedkope straatfiets bij.
Is het niet meer mogelijk om de fiets op kenteken te zetten? Lenslampje in de kuip, spiegeltjes erop. En achter verlichting erop. Je hebt toch een extra kuipenset? Is de goedkoopste oplossing.
 
meisjes meisjes meisjes
richard probeert zijn racer te verkopen en jullie beginnen over nieuwe racers
en btw /bpm . en een stiching of zo. echt,daar verkoopt hij zijn motor eerder mee.
stel liever een intelligente vraag , zoals, waarvoor verkoop je zo,n mooie motor
voor zo weinig.??? dat helpt misschien.
richard als ik geld had zou ik hem zo kopen.
 
Laatst bewerkt:
Deze fiets in helaas al verkocht! Sorry voor het ongemak....

Mod's...deze mag op slot! (ben een vriend van richard dus daarom weet ik dit dus :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan