te koop: suzuki DR 250 S

Status
Niet open voor verdere reacties.

TRiX

Die hard MF'er
25 aug 2002
343
0
Te koop: Suzuki DR 250 S

Bouwjaar 1992, maar op het kenteken staat dat hij in 1996 in Nederland gekomen is. Het is dus een geïmporteerde motor. De Suzuki DR 250 S is in Nederland een zeldzame verschijning. Hij is, op de cilinderinhoud na, identiek aan de hier wel geleverde 350 S. Alle onderdelen zijn goed leverbaar (zelf nooit wat nodig gehad, maar wel van tevoren info ingewonnen voordat ik hem kocht).

Ik heb hem gekocht begin dit jaar omdat ik toch graag weer een motor wilde hebben. Ik heb altijd gereden maar door de komst van een kleine ben ik ermee opgehouden. Het begon echter toch weer te kriebelen. Ik heb gekozen voor een off road model omdat het me leuk leek om eens te ruiken aan deze tak van motorrijden. Ik heb speciaal een lichtere motor gekozen om zo eerst de techniek goed onder de knie te krijgen.

Ik heb de motor gekocht van een particulier die er altijd woon-werk verkeer mee gedaan had. Er zaten wegbanden, spiegels en knipperlichten op en tevens voetsteunen voor de duo-passagier. Deze heb ik eraf gehaald maar zijn er gemakkelijk weer op te zetten. Tevens heb ik de voorvering aan laten passen bij WPM motors in Lochem, want deze was door de jaren heen wel erg zacht geworden. Er is nieuwe vorkolie ingekomen + busjes om de veerspanning wat te verhogen + nieuwe vorkkeerringen en stofrubbers. De nota heb ik nog liggen (114,85 euro) . Tevens zijn er een paar noppenbanden op gekomen.

Ik vind het off road rijden echter zo leuk dat ik afgelopen week een zwaardere motor heb gekocht. De DR mag nu dus weg.

Hij heeft het altijd super gedaan en verbruikt absoluut geen olie! Start koud na 2-3 keer trappen en warm na 1 keer. Rookt niet. Het motorblok lekt absoluut nergens! De banden, ketting en tandwielen, remblokken voor en achter zijn in goede staat. Er zit een laser pro-duro uitlaat op met e-keur. Alle verlichting werkt (voor, achter, groot, klein, dashboardverlichting), net als de tellers en claxon. De accu is ook goed.

Het originele gereedschapssetje zit er nog bij samen met een reserve bougie. Er zitten acerbis handkappen op en een renthal stuurrol.
Tevens heb ik er nog een nieuwe fles van 4 liter putoline synthetic 4 stroke off road olie (42,90 euro) en een oliefilter (8,50 euro) + een 1 keer gebruikte K&N filter-kit bij (schoonmaakspul + invetolie, 16,70 euro). Met deze kit hoef je nooit meer een nieuw luchtfilter te kopen. Ook heb ik er een werkplaatshandboek bij op cd-rom maar heb deze nog nooit nodig gehad.

Kortom, zoek je een leuke, betrouwbare, zuinige off roadmotor, kom dan eens kijken en proefrijden. De motor is uiteraard niet nieuw meer en er zitten natuurlijk wel wat gebruikssporen op, maar toch ziet hij er nog aardig strak uit en belangrijker nog, technisch is hij in orde.

De prijs voor alles samen is 950 euro.

Heb je interesse, stuur dan maar een mailtje, dan neem ik wel contact met je op. Ook kan ik je eventueel nog wel meer foto’s sturen.

Vriendelijke groeten.

full
 
Topic mag nu al op slot want hij is zojuist verkocht!

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan