Te Koop Yamaha FZS600 Fazer 25kW (perfect onderhouden!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul_K

MF veteraan
22 jul 2009
13.581
2
Westzaan
Foto-3.JPG


Technisch goede Yamaha Fazer 600 op 25kW (ook netjes op kentekenbewijs), te koop wegens overstap naar vol vermogen tourmotor. In goede staat van onderhoud, alles wat duur is heeft deze motor al gehad, komende tienduizenden kilometers kan je zorgeloos vooruit. Netjes 25kW, ook op kenteken, perfect voor de beginnende bestuurder of bestuurster. Stuurt goed en ben er vorige zomervakantie ook mee naar Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Duitsland, Luxemburg en België mee op vakantie geweest. Motor heeft me geen moment in de steek gelaten is zeer betrouwbaar. Het verbruik is gunstig: 1:22/23 bij snelweg rijden en 1:19 tot 1:21 bij toeren/vakanties en bergen. 4 September nog een VRO-1 mee gedaan, waarbij je erachter komt dat er meer mee kan dan verwacht.

Hieronder een overzicht van alle grote/belangrijke dingen die eraan gedaan zijn. De 'normale/standaard' beurtjes heb ik weg gelaten om het overzichtelijk te houden, uiteraard wel uitgevoerd volgens de boekjes (je krijgt er een Werkplaatshandboek van Haynes bij). Zoals u ziet zijn alle slijtage delen reeds vervangen en/of nog in goede staat. Alle dure slijtage delen of zwakke punten van de Fazer zijn al vervangen of verkeren nog in goede staat. De hogere kilometerstand is ook geen enkel probleem voor betrouwbare motoren als deze.

Bij 54.000 kilometer:
-Nieuwe VMF Green Gel accu geplaatst. Accu bevat geen zuurvloeistof én is daarmee onderhoudsvrij, in de winter eruit en aan de lader
-Plaatsing valbeugels (linker beugel heeft schuifschade, maar heeft daarmee wel het motorblok perfect beschermd)
-Plaatsing breder SuperBike stuur, betere zithouding en stuurt heel ontspannen en makkelijk, goede controle over de motor
-Vervangen kettingset, zit nu een DID X-Ring Gold 530 op, altijd goed gesmeerd en onderhouden, ook nu nog in perfecte staat, tandwielen ook nog goed
-Complete demontage, controle en smeerbeurt van: pro-link veersysteem, achterwiel-, tandwieldrager- en achterbruglagers

Bij 55.000 kilomter:
-Vervangen achterband voor een Michelin Pilot Road 2
Deze band is bij 78.000 vervangen, oftewel: 23.000 op een achterband, ook daar heb je voorlopig geen kosten aan.

Bij 61.000 kilometer:
-Vervangen voorband Michelin Pilot Road 2, kan nu nog wel 4 á 6000km mee
-Vervangen wiellagers voorwiel voor SKF
-WAVE voorremschijven geplaatst (originele nog aanwezig)
-Revisie remklauwen voorkant
-Vervangen remblokken (zitten nu Lucas remblokken in, slijten amper)
-Hel stalen remleidingen voor én achterkant
-Plaatsing spartbordverlenger (scheelt je een hoop prut in/op het blok)

Bij 68.500 kilometer
-Plaatsing nieuwe/hardere claxon
-Verversen voorvorkolie, stuurt nu weer als een scheermes en remt ook lekkerder, deint niet meer
-Controle voorvorkveren, nog netjes binnen de fabrieksmarges

Bij 70.000 kilometer
-Kleppen gesteld (meetgegevens nog beschikbaar)
-Carburateurs gesynchroniseerd
-Nokkenasketting vervangen (zit nu een DID in)
-RVS uitlaatbochten geplaatst (originele roesten door)

Bij 75.000 kilometer
Schokdemper achter vervangen voor een knappe tweedehands waar maar 12.000km op zat, dempt+veer weer goed

Bij 78.000 kilometer
-Nieuwe Michelin Pilot Road 2 achterband laten omleggen
-Controle lagers achterbrug, pro-link, achterwiel en tandwieldrager, allemaal nog in orde

Technisch in goede staat en altijd goed onderhouden, optisch wat minder door lichte schuifschade. Topkuip is gescheurd/geschaafd op 'de punt' door een schuiver (grind op de weg). Topkuipframe nog in orde. Schade is dan ook alleen maar optisch, technisch is alles goed. Als je het optische voor lief neemt, heb je voor een scherpe prijs een dijk van een motor die in perfecte staat van onderhoud verkeert.

Motor heeft altijd binnen gestaan in een verwarmde/geventileerde garage. Bij de vorige eigenaar stond hij ook altijd binnen. Zowel ik als de vorige eigenaar zijn rustige rijders geweest, motor altijd eerst warm gereden en daarna pas het gas erop. Al kom ik haast niet boven de 8000rpm (12.500 is het rood pas), motorblok is altijd met beleid bereden. Motor verbruikt dan ook geen druppel olie. Bekend 'Fazerkwaaltje' is de rammelende nokkenasketting, deze is bij dit model al vervangen voor een DID bij 70.000km. Bij die kilometerstand zijn ook meteen de kleppen gesteld. Remmen, uitlaatbochten, nokkenasketting, kleppen en banden, al het dure onderhoud heeft hij al gehad. Wat wil je nog meer? Benzine erin en je kan rijden zonder zorgen. Tot aan de 110.000km hoef je geen groot onderhoud meer te verwachten, buiten de normale beurtjes om.

Vraagprijs voor deze motorfiets is 1.350,- 1250,- euro. Bij interesse kan u mij altijd een maitlje sturen of bellen/sms'en. Tijdens werkuren neem ik vaak niet op, spreek gerust de voicemail in, dan bel ik 's avonds weer terug. Proefrit is in overleg uiteraard altijd mogelijk.

Foto 1: Vakantie Friesland mei dit jaar, de kant waar hij op gevallen is
Foto-1.JPG


Foto 2: Vakantie Friesland mei dit jaar, kuipschade nu goed zichtbaar'
Foto-2.JPG


Foto 3: Vakantie Oostenrijk (prima voor geschikt!)
Foto-3.JPG


Foto 4: Totaalplaatje
Foto-4.jpg


Foto 5: Fazerrit, tweede van rechts
Foto-5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier een klein schopje van een fervent Fazer fan.
Paul is een techneut en qua onderhoud is deze fiets helemaal tip top in orde.
Goede beginnersfiets en een Fazer is eigenlijk bulletproof en rijdt ook nog best lekker.
Na een proefritje ben je verkocht :+
 
Is in Amstelveen te bezichtigen ?
Is het mogelijk deze motor op normaal vermogen te zetten ? Zo ja, wat voor een papierwerk brengt dat met zich mee ?
 
Is in Amstelveen te bezichtigen ?
Is het mogelijk deze motor op normaal vermogen te zetten ? Zo ja, wat voor een papierwerk brengt dat met zich mee ?

Ja, motor is in Amstelveen te bezichtigen :Y . In de avonden of tegen etenstijd komt voor mij het beste uit.

Motor kan inderdaad op normaal vermogen gezet worden, weet alleen niet precies wat je allemaal nodig zal hebben. Volgens mij een paar naalden in de carbs.

Motor heeft origineel Nederlands kenteken, wat dus geen problemen met de RDW zal geven. Kwestie van de papieren opsturen met het verzoek om het om te zetten naar vol vermogen. Daarna krijg je die nieuwe kentekenpapieren terug, maar dan met vol vermogen erop. Kost een paar tientjes. Verder hoef je de motor niet te laten keuren of wat dan ook.
 
Op zich ook een leuke fiets voor mij om als beginnen (als ik mijn rijbewijs heb o p24 oktober:-)) om dan het najaar en een stukje voorjaar hierop te rijden, voordat ik definitief een keuze maar voor een motor.
 
he Paul

je gaat deze toch niet echt weg doen voor een oudemannenmoto ;)

Vandaag de laatste van het lijstje gehad: de Africa Twin. Helaas maar waar, ook deze heb ik af moeten strepen. Het gaat dus echt een BMW K100RS 16V worden :Y



Prijsverlaging naar 1250,- euro, heel veel scherper kan het echt niet hoor mensen ;) . Prima motor voor een koopje, leuk voor beginnend bestuurders.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan