Technisch goede Yamaha Fazer 600 op 25kW (ook netjes op kentekenbewijs), te koop wegens overstap naar vol vermogen tourmotor. In goede staat van onderhoud, alles wat duur is heeft deze motor al gehad, komende tienduizenden kilometers kan je zorgeloos vooruit. Netjes 25kW, ook op kenteken, perfect voor de beginnende bestuurder of bestuurster. Stuurt goed en ben er vorige zomervakantie ook mee naar Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Duitsland, Luxemburg en België mee op vakantie geweest. Motor heeft me geen moment in de steek gelaten is zeer betrouwbaar. Het verbruik is gunstig: 1:22/23 bij snelweg rijden en 1:19 tot 1:21 bij toeren/vakanties en bergen. 4 September nog een VRO-1 mee gedaan, waarbij je erachter komt dat er meer mee kan dan verwacht.
Hieronder een overzicht van alle grote/belangrijke dingen die eraan gedaan zijn. De 'normale/standaard' beurtjes heb ik weg gelaten om het overzichtelijk te houden, uiteraard wel uitgevoerd volgens de boekjes (je krijgt er een Werkplaatshandboek van Haynes bij). Zoals u ziet zijn alle slijtage delen reeds vervangen en/of nog in goede staat. Alle dure slijtage delen of zwakke punten van de Fazer zijn al vervangen of verkeren nog in goede staat. De hogere kilometerstand is ook geen enkel probleem voor betrouwbare motoren als deze.
Bij 54.000 kilometer:
-Nieuwe VMF Green Gel accu geplaatst. Accu bevat geen zuurvloeistof én is daarmee onderhoudsvrij, in de winter eruit en aan de lader
-Plaatsing valbeugels (linker beugel heeft schuifschade, maar heeft daarmee wel het motorblok perfect beschermd)
-Plaatsing breder SuperBike stuur, betere zithouding en stuurt heel ontspannen en makkelijk, goede controle over de motor
-Vervangen kettingset, zit nu een DID X-Ring Gold 530 op, altijd goed gesmeerd en onderhouden, ook nu nog in perfecte staat, tandwielen ook nog goed
-Complete demontage, controle en smeerbeurt van: pro-link veersysteem, achterwiel-, tandwieldrager- en achterbruglagers
Bij 55.000 kilomter:
-Vervangen achterband voor een Michelin Pilot Road 2
Deze band is bij 78.000 vervangen, oftewel: 23.000 op een achterband, ook daar heb je voorlopig geen kosten aan.
Bij 61.000 kilometer:
-Vervangen voorband Michelin Pilot Road 2, kan nu nog wel 4 á 6000km mee
-Vervangen wiellagers voorwiel voor SKF
-WAVE voorremschijven geplaatst (originele nog aanwezig)
-Revisie remklauwen voorkant
-Vervangen remblokken (zitten nu Lucas remblokken in, slijten amper)
-Hel stalen remleidingen voor én achterkant
-Plaatsing spartbordverlenger (scheelt je een hoop prut in/op het blok)
Bij 68.500 kilometer
-Plaatsing nieuwe/hardere claxon
-Verversen voorvorkolie, stuurt nu weer als een scheermes en remt ook lekkerder, deint niet meer
-Controle voorvorkveren, nog netjes binnen de fabrieksmarges
Bij 70.000 kilometer
-Kleppen gesteld (meetgegevens nog beschikbaar)
-Carburateurs gesynchroniseerd
-Nokkenasketting vervangen (zit nu een DID in)
-RVS uitlaatbochten geplaatst (originele roesten door)
Bij 75.000 kilometer
Schokdemper achter vervangen voor een knappe tweedehands waar maar 12.000km op zat, dempt+veer weer goed
Bij 78.000 kilometer
-Nieuwe Michelin Pilot Road 2 achterband laten omleggen
-Controle lagers achterbrug, pro-link, achterwiel en tandwieldrager, allemaal nog in orde
Technisch in goede staat en altijd goed onderhouden, optisch wat minder door lichte schuifschade. Topkuip is gescheurd/geschaafd op 'de punt' door een schuiver (grind op de weg). Topkuipframe nog in orde. Schade is dan ook alleen maar optisch, technisch is alles goed. Als je het optische voor lief neemt, heb je voor een scherpe prijs een dijk van een motor die in perfecte staat van onderhoud verkeert.
Motor heeft altijd binnen gestaan in een verwarmde/geventileerde garage. Bij de vorige eigenaar stond hij ook altijd binnen. Zowel ik als de vorige eigenaar zijn rustige rijders geweest, motor altijd eerst warm gereden en daarna pas het gas erop. Al kom ik haast niet boven de 8000rpm (12.500 is het rood pas), motorblok is altijd met beleid bereden. Motor verbruikt dan ook geen druppel olie. Bekend 'Fazerkwaaltje' is de rammelende nokkenasketting, deze is bij dit model al vervangen voor een DID bij 70.000km. Bij die kilometerstand zijn ook meteen de kleppen gesteld. Remmen, uitlaatbochten, nokkenasketting, kleppen en banden, al het dure onderhoud heeft hij al gehad. Wat wil je nog meer? Benzine erin en je kan rijden zonder zorgen. Tot aan de 110.000km hoef je geen groot onderhoud meer te verwachten, buiten de normale beurtjes om.
Vraagprijs voor deze motorfiets is
Foto 1: Vakantie Friesland mei dit jaar, de kant waar hij op gevallen is
Foto 2: Vakantie Friesland mei dit jaar, kuipschade nu goed zichtbaar'
Foto 3: Vakantie Oostenrijk (prima voor geschikt!)
Foto 4: Totaalplaatje
Foto 5: Fazerrit, tweede van rechts
Laatst bewerkt: