Te laag topvermogen +-15pk kwijt?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.411
35.825
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Goooooed, even inleiden:

Suzuki GSX-R 750 uit 2004 (k4)
Circuitfiets
Einde vorige seizoen 5e versnelling kapot gelopen
Complete blok uit elkaar geweest (laten doen)
"Nieuwe" versnellingsbak as erin (laten doen)
Kop geflowd (laten doen)
Synchroon gesteld (bij geweest/zelf gedaan)
Klepspeling gemeten (laten doen)
Zit al sinds aanschaf compleet Leovince systeem op
Eerste racedag slippende koppeling (Slippende koppeling door verkeerde volgorde platen?)
Ondanks slippende platen en dit lage vermogen reed ik alsnog 1.55ers op Assen die ik vorig jaar ook reed.

Volgens Suzuki zou ik 148pk bij 12.800 tpm moeten hebben (aan de krukas natuurlijk)

Ik heb in 2005 mijn 1 jaar oude (andere) 750 k4 bij Hoegee op de testbank gehad en gooide er zo'n 133pk uit met afstelling dmv de Yoshibox.

Vandaag ben ik bij de Valkenier in Barneveld geweest om deze 750 k4 af te laten stellen dmv de Yoshibox en deze gooide er slechts 117pk uit en al bij 10.743 tpm.
(Voor mij een 600k4 die op 123 pk met PC kwam)
Hij zei al dat het niet lukte om hem armer te zetten in het eind gebied.
full

En nog een run door de versnellingen heen.
full



Gecheckt:
Brandstofpomp checken - Meer dan genoeg levert hij
Brandstofdruk / inspuitdruk checken - Goed, netjes 3 bar
Kleur bougies checken - Goed
Compressie meting:
Cil 1: 13.5 cil 2: 13.0 cil 3: 12.50 cil 4: 13.5. Minimaal 11-15 bar en mag max 2 bar verschil zijn. Goed dus.

Opmerkelijk meetwaarden sensoren: (Géén foutmeldingen!)
1. Throttle position sensor - 2.22 ohms (+-1.10 ohms volgens opgave) bij gas dicht en 5.76 ohms open (+-4.30 ohms volgens opgave). Echter in volts gaf hij 0V aan ipv +-1.1V bij gas dicht en 0V ipv +-4.3V bij gas open.
2. Secondary throttle valve servo - Normaal van volledig open, eerst helemaal dicht, dan 95% open. Bij mij staan ze op 95% gaan naar 100% en terug naar 95%. Indien ik de secondaire kleppen met de hand sluit en weer contact aan zet gaat hij van volledig dicht naar 100% en dan naar 95% (ook niet volgens boek dus) maar daarna blijft hij weer open staan.
De weerstand tussen de aansluitingen klopt. (+-7 ohms)

3. Secondary throttle valve sensor - Weerstand moet 0.6 ohms gesloten (met afstellen laagste en hoogste waarde: 1.16 - 1.80) en 4.5 ohms geopend (met afstellen laagste en hoogste waarde: 5.11 - 5.70) zijn. Is 1.47 ohms dicht en 5.43 ohms geopend. Beide te hoog, ook na afstellen.


Nog te doen:
Nokkenas timing dubbel checken
Injectoren niet versleten
Weerstand gasstand sensoren lineair omhoog?
Andere testbank ter vergelijk
Aanzuigkelken uit airbox aanpassen voor meer lucht






De vragen:
1. Hij zal altijd al te weinig vermogen hebben gehad want ik had wss niet die 1.55ers gereden als ik ineens 15pk minder heb?

2. Om het meeste effect van het flowen te hebben zou de kleptiming verandert moeten worden, echter zonder kleptiming te veranderen zal het niet zo snel een negatief effect hebben toch?

3. Waar zou het eventueel aan kunnen liggen?????
(Of heb ik pech en een maandagmorgen fiets?)
 
Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk altijd de vraag, maar Hoegee staat wel bekend als tuning expert dus ik mag hopen dat hun bank wel klopt.
En voor mij was er een 600 k4 op de bank geweest en die had al 123pk (met PC erop).
 
Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk altijd de vraag, maar Hoegee staat wel bekend als tuning expert dus ik mag hopen dat hun bank wel klopt.
En voor mij was er een 600 k4 op de bank geweest en die had al 123pk (met PC erop).

Lijkt mij ook een verschil in "banken" te zijn. Zet die zelfde fiets met dezelfde vertanding van de kettingwielen eens elders op de bank (liefst een "fun" bank) en kijk eens wat 'ie dan aangeeft.
 
Lijkt mij ook een verschil in "banken" te zijn. Zet die zelfde fiets met dezelfde vertanding van de kettingwielen eens elders op de bank (liefst een "fun" bank) en kijk eens wat 'ie dan aangeeft.

Maakt vertanding voor pk's uit? Want die ik bij Hoegee heb gehad was standaard en deze ofcourse not.

15pk te weinig meten?

Dan had die 600 toch ook te weinig vermogen moeten hebben?

:^

Meet de compressie eens.

Wat is er juist aan de cillinderkop veranderd?

Foto van de testbank uitdraai had ook handig geweest.

Compressie meting staat al op de agenda
In en uitlaat is geflowd, uitlaat glad, inlaat wel wat ruw nog.
Scan komt vanavond.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat toch niet zeggen dat 117 achterwiel pk normaal is voor een gsx-r750K4?

Mijn 23 jaar oude standaard gsx-r750W had al 106pk aan het achterwiel.

Deze 750 K4 heeft dan ook powercommander en aangepaste kop, zou normaal gezien zelf meer pk moeten halen dan standaard.

Standaard zou toch makkelijk 130pk aan het achterwiel moeten halen (12% verlies).

Er klopt iets niet met deze motor, probleem zit hem niet in de testbank allesinds.
 
Laatst bewerkt:
Inlaat zeker niet gaan polieren, lekker ruw laten.

Is niet gepolijst, wel bewerkt.

Even een "Oud" topic naar boven halen: Verhouding krukas- achterwiel pk's

En dan niet alleen naar de titel van dat topic kijken!! 123 AW PK's voor een 600 is overigens best veel, ook met een PC op een 2K4 fiets met minder "emissie" eisen dan op de huidige 600's.

Das mooi, maar ik weet zo niet wat en 600 k4 volgens Suzuki heeft en wat je dan aan het wiel over zou houden, maar als die verder standaard fiets er 123 op dezelfde testbank heeft en ik maar 117 klopt er toch echt iets niet.

Je gaat toch niet zeggen dat 117 achterwiel pk normaal is voor een gsx-r750K4?

Mijn 23 jaar oude standaard gsx-r750W had al 106pk aan het achterwiel.

Deze 750 K4 heeft dan ook powercommander en aangepaste kop, zou normaal gezien zelf meer pk moeten halen dan standaard.

Er klopt iets niet met deze motor, probleem zit hem niet in de testbank allesinds.

Oh, en nog een compleet Leovince systeem die er bij aanschaf al op zat.
Dat denk ik idd ook, nu alleen kijken wát! :)
 
Laatst bewerkt:
Je gaat toch niet zeggen dat 117 achterwiel pk normaal is voor een gsx-r750K4?

Mijn 23 jaar oude standaard gsx-r750W had al 106pk aan het achterwiel.

Er klopt iets niet met deze motor, probleem zit hem niet in de testbank allesinds.

Het klopt volgens jou dus niet dat een blok PK's kwijt raakt? Een K4 is inmiddels ook al weer ruim 10 jaar oud en heeft waarschijnlijk ook al ergens wat "geleden". Als dat 600 K4 blok nét opnieuw is opgebouwd.....

Appels / Peren ... Oftwel: Zet die 750 K4 eens op een andere bank om een vergelijk te kunnen maken in banken.
 
Het klopt volgens jou dus niet dat een blok PK's kwijt raakt? Een K4 is inmiddels ook al weer ruim 10 jaar oud en heeft waarschijnlijk ook al ergens wat "geleden". Als dat 600 K4 blok nét opnieuw is opgebouwd.....

Appels / Peren ... Oftwel: Zet die 750 K4 eens op een andere bank om een vergelijk te kunnen maken in banken.

De mijne is ook net compleet open geweest en nagekeken, kleppen opnieuw ingeslepen enz. Dus dan nog steeds is die een absurd verschil (in mijn ogen).
Maar, na het compressie meten zal ik eens kijken waar ik ff goedkoop in de buurt op een bank kan.
 
Laatst bewerkt:
Even koken nu, daarna komt de uitdraai eraan.

iemand met hééél veel ervaring met gsxr-en hoop ik?
anders '(

Ja.
Maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat als hij het verneukt zou hebben (ik neem aan dat je daarop doelt maar het niet zegt) ik wel weer 1.55ers kan rijden die ik vorig jaar ook al reed.
 
Laatst bewerkt:
RR. Goeie bijdrage...?

Ik neem aan dat de timing goed staat, dit is niet door mij gedaan. Maar dat zou dan betekenen dat de kleppen op de verkeerde tijd openen/sluiten en dus niet genoeg compressie geven?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan