Robberobbe
MF veteraan
Nou, ik ben benieuwd wie hier een antwoord op heeft.
Ik heb in mijn Z1000 j1 uit 1981 drie nieuwe inlaatkleppen gemonteerd.
Het probleem is dat ik nu ineens geen compressie meer heb in de betreffende cilinders.
Dus.... klepspeling opgemeten !!
Voelermaat 0,05 mm kan dus niet tussen de nokken en de shims gestoken worden. De standaard klepspeling ligt tussen 0,05 mm en 0,15 mm.
Alleen de kleppen en de groene ronde kleppakkingen (als die dingen zo heten) zijn vervangen dus de oude shims zitten er weer tussen.
Voor vervanging van de kleppen had ik in betreffende cilinders 10 tot 10,5 bar compressie. (dus ook klepspeling)
Het lijkt me dat de klepstelen te lang zijn.
Nu heb ik op Kawa.com gekeken en de kleppen die ik heb gemonteerd zijn besteld op motortypenummer, en worden bovendien in ongeveer 20 verschillende types gebruikt.
Kon dus niet mis gaan dacht ik.
iemand ooit dit probleem gehad?
Ik heb in mijn Z1000 j1 uit 1981 drie nieuwe inlaatkleppen gemonteerd.
Het probleem is dat ik nu ineens geen compressie meer heb in de betreffende cilinders.
Dus.... klepspeling opgemeten !!
Voelermaat 0,05 mm kan dus niet tussen de nokken en de shims gestoken worden. De standaard klepspeling ligt tussen 0,05 mm en 0,15 mm.
Alleen de kleppen en de groene ronde kleppakkingen (als die dingen zo heten) zijn vervangen dus de oude shims zitten er weer tussen.
Voor vervanging van de kleppen had ik in betreffende cilinders 10 tot 10,5 bar compressie. (dus ook klepspeling)
Het lijkt me dat de klepstelen te lang zijn.
Nu heb ik op Kawa.com gekeken en de kleppen die ik heb gemonteerd zijn besteld op motortypenummer, en worden bovendien in ongeveer 20 verschillende types gebruikt.
Kon dus niet mis gaan dacht ik.
iemand ooit dit probleem gehad?