te langzaam = bekeuring

Voor zover ik weet klopt dat niet. Er geldt nergens een minimum snelheid. De regel is dat je voertuig minstens 60 km/u moet kunnen (en moet mogen wettelijk gezien) voordat je er mee de snelweg op moet. Voor autowegen is dit 50 km/u.

Klopt!

Een voertuig moet harder kunnen en mogen dan 60 km per uur op de snelweg. de minimum snelheid bestaat niet meer. Dat wil niet zeggen dat je niet zachter mag (denk aan zware regenval, mist of sneeuw)

Edoch alles kan opgehangen worden aan het kapstok artikel. Te langzaam kan gevaar opleveren. en kan dus strafbaar zijn.
 
Wat een giller zeg. Zodadelijk rijdt je 130 op de snelweg, je ziet een flitspaal, remt af en FLITS, een bekeuring omdat je na meetcorrectie 10km te zacht reed.
:+

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een bloedhekel aan mensen die te langzaam rijden, maar eigenlijk alleen als ze links rijden.
Kijk maar wat er gebeurt bij een 4 baans weg.
Uiterst rechts rijden een paar vrachtwagens.
Op de 2e strook rijden een paar auto's 105 km/u
Op strook nummer 3 rijdt bijna iedereen met 110k/u
en uiterst links halen ze in met 111 km/u

Kortom: mentaliteitsverandering is veel belangrijker dan weer een melkkoe
 
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een bloedhekel aan mensen die te langzaam rijden, maar eigenlijk alleen als ze links rijden.

Niet alleen als ze links rijden hoor. Rechts kan het even ambetant zijn.
En wat van die halve autokes, of hoe noem je die spullen die maar 30/u kunnen gaan. Een tractor of bulldozer moet hier een zwaailicht op hebben, maar die kleintjes niet :(
Levensgevaarlijk is dat, snap niet hoe ze'r in durven kruipen. Buiten de bebouwde kom moesten ze die dingen verbieden.

In België is er een minimumsnelheid op de snelwegen: 75 km/u
 
Minimum snelheid :? Hoe doe je dat idd met een file.

En sterker nog: Wat als je vooraan de file staat?
Krijg je dan een boete voor:
- Niet mogen parkeren op de snelweg.
- Overig verkeer hinderen.
- Blokkeren van de rijbaan.
- Te langzaam rijden. ( 0 Km per uur )

Allemaal onzin dus |(

Op zich wel leuk geintje :}
 
Ik lees net dit stukkie op een ander forum:

Traag
Justitie gaat automobilisten aanpakken die zich niet aan de minimum snelheid houden. Trage weggebruikers blijken een flink aandeel te hebben in verkeersongelukken. ,,Het komt te vaak voor dat mensen te langzaam rijden'', zegt procureur- generaal Plato Steenwol. ,,Ze mogen honderd, maar rijden zestig. Die slakkengang is fnuikend voor de doorstroom van het verkeer en het nodigt andere weggebruikers ook uit om in te gaan halen. Dat leidt tot gevaarlijke situaties.'' Het openbaar ministerie kiest voor een strenge aanpak. ,,Vroeger, toen kinderen nog gewoon een opvoeding kregen, konden ze een oorvijg in ontvangst nemen als ze een volwassene voor de voeten liepen'', legt Steenwol uit. De flitsers worden bijgesteld: wie meer dan 10 kilometer te traag rijdt, komt in aanmerking voor een boete van €50.


schijnt uit de leeuwarder courant te komen

dit is nou de nieuwe manier om meer boetes tekunnen innen.
moet je langzaam rijden vanwege file vorming. dan draait die flitskast overuren om al die langzaam rijdende auto's teflitsen. KASSA!!!!!!!!!
 
Er is geen mininum snelheid meer nee . Zag een tijdje terug bij blik op de weg een motorrijder die niet harder dan 50 ging op 100 km weg(die man was wel ongeveer 65 maar goed)

Reed gisteren ff op de n348 bij Raalte lekker 100 ineenkeer bam bord 50..... pardon . Wat verder weer bord 50 plus "maaien" ok ff rond de 65 rijen en bij Lemele bord autoweg maar geen bord 50 of EINDE 50 , dus wat nu?.....65/70 dan maar .Kom op rechte stuk naar Ommen , kijk in spiegel "witte bmw-motor" ff terug naar 60/55km kijk weer ja hoor POLITIE ,blijft ff achter mij 300meter gangetje van zo'n 60km op een autoweg , haalt mij vervolgens in en zie hem denken ; hoort die "gele plaat" achterop , niet voor op spatbord ?
Nauw ja , na 48km tehard ok maar een keertje 48km te langzaam

ps ben 30plus en eh...geen maai-sientje tegen gekomen anders wel 50 gereden....echt hoor!
 
Er bestaat geen minimum snelheid meer. Theoretisch mag je zelfs stilstaan op de snelweg. Je mag alleen de andere weggebruikers niet hinderen en daar kan je wel een boete voor krijgen.

Groeten

Pardon?
Op een auto(snel)weg mag je niet stilstaan/parkeren/keren/achteruit rijden.

Vandaar bv ook autowegen in de bebouwde kom met 50km/u max snelheid. Zoals de maastunneltraverse in rotterdam.
 
:}

Gelijk toepassen.. Vooral als je een oprit op kom en snelheid moet maken voor je in kan voegen op de snelweg
Rijd er zo slome doos of een fossiel voor je die 60 of krap 80 rijd en zo in moet voegen.. arghhhhhhhhhhh je zou ze zo persoonlijk een zetje willen geven

En hard aanpakken is.. geen meelij hebben met de fossiel of doos in kwestie.. maar gelijk rijbewijs afnemen na 1 maal waarschuwing.. Levensgevaarlijk zijn die mensen We leven niet meer in de slome prehistorie maar in de snelle realistische tijden
 
:} :} :} :} :} :} :}
aanpakke die trage donders
en als ze dan ook gelijk die bejaarde mense
van de weg trekken RBWtje afpakke zijn we
daar ook vanaf
want t zijn altijd van die ouwe mensen
of van die mense met zn irritant visje(katoliek teken of zo :? )
achterop de auto alsmaar in de pad rijde
 
:} :} :} :} :} :} :}
aanpakke die trage donders
en als ze dan ook gelijk die bejaarde mense
van de weg trekken RBWtje afpakke zijn we
daar ook vanaf
want t zijn altijd van die ouwe mensen
of van die mense met zn irritant visje(katoliek teken of zo :? )

Vissies op de auto zijn van Gereforkeerde mensen B|
 
zo veel last heb ik ook niet van die bibberige angstige fosieltjes...

laat alleen deze groep het meest afgeven op alles wat twee wielen heeft...
 
voor mij een pot nat
t intereseert mij niet waar iemand
wel of niet ingeloofd
maar k vind t wel toevallig dat
hun ook vaak tot die trage troelas behoren

hahahaha helemal mee eens

Hun zondagse smoelwerken uit zich ook in hun rijgedrag :X
 
zeer goede zaak!





(betekent dit dan een beloning voor degenen die de maximum/minimum snelheid overtreden?)


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan