te langzaam = bekeuring

petsch

MF veteraan
27 aug 2002
15.358
5
beverwijk
Ik lees net dit stukkie op een ander forum:

Traag
Justitie gaat automobilisten aanpakken die zich niet aan de minimum snelheid houden. Trage weggebruikers blijken een flink aandeel te hebben in verkeersongelukken. ,,Het komt te vaak voor dat mensen te langzaam rijden'', zegt procureur- generaal Plato Steenwol. ,,Ze mogen honderd, maar rijden zestig. Die slakkengang is fnuikend voor de doorstroom van het verkeer en het nodigt andere weggebruikers ook uit om in te gaan halen. Dat leidt tot gevaarlijke situaties.'' Het openbaar ministerie kiest voor een strenge aanpak. ,,Vroeger, toen kinderen nog gewoon een opvoeding kregen, konden ze een oorvijg in ontvangst nemen als ze een volwassene voor de voeten liepen'', legt Steenwol uit. De flitsers worden bijgesteld: wie meer dan 10 kilometer te traag rijdt, komt in aanmerking voor een boete van €50.


schijnt uit de leeuwarder courant te komen
 
:} graag vanaf morgen, ik zit me altijd op te vreten als ik weer eens achter een-of-ander oud lijk zit die niet harder durft als 30 waar je 50 mag.

mijn zegen hebben ze iig :}


(als t waar is iig)
 
Laatst bewerkt:
De flitsers worden bijgesteld: wie meer dan 10 kilometer te traag rijdt, komt in aanmerking voor een boete van €50.

Uhm.... 1 april?

Als je met een aanhanger (= max 80 km/u) op een autoweg rijdt zou je dus een bekeuring krijgen.

:?

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Trage Trutjes aanpakken is opzich wel een goed plan natuurlijk.
 
volgens mij de grootste onzin.....dan rij ik achter een langzamer iemand en kan niet inhalen door tegemoet komend verkeer en dan krijg ik ook een bon :?
 
Kweet niet hoor.

Met een naam als Plato Steenwol :? ....
 
Lijkt me inderdaad onzin, hoe reageren die flitskasten op bijvoorbeeld een file waar je met 30 km/h achter elkaar aantuft?
Dat zou wel goed zijn voor de staatskas :+
 
kwam wel dit artikel tegen in de Leeuwarder Courant:

HEERENVEEN - Illegale motorracers hebben gisteravond bij het klaverblad van Heerenveen in recordtempo de staatskas gespekt. In een tijdsbestek van zeven minuten schreef de politie er voor €1250 aan boetes uit.
Zo'n tien coureurs zoefden rond half negen vervaarlijk langs automobilisten en tussen hen door. Daarop begaf de politie zich ook op de weg in een onopvallende auto. Die werd links en rechts door de motorracers ingehaald. Alle verkeersovertredingen werden genoteerd. De coureurs hadden elkaar via internet opgeroepen om 'klaverblaadje te gaan rijden' in Heerenveen.




bron
 
De flitsers worden bijgesteld: wie meer dan 10 kilometer te traag rijdt, komt in aanmerking voor een boete van €50.


Nah, lekker hoor. Zit je fijn achter zo'n oud lijk, die je onmogelijk kan inhalen ivm tegenliggers. Word ook jij geflitst omdat je te zacht rijdt.

Lijkt me dus niet dat ze de flitsers aanpassen.


Het wordt idd wel hoog tijd dat de langzaamrijders eens goed worden aangepakt. Ze zijn veel gevaarlijker dan hardrijders. Mensen willen ze toch inhalen en gaan gevaarlijke manoeuvres uithalen. Niet goed te praten, maar dat gebeurt nou eenmaal (doe ik zelf ook) O-)

Dus als het idee ten uitvoer wordt gebracht: SJAPPO :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Minimale snelheid op snelweg is blijkbaar 60km/u...
Toevallig deze week bijna een Twike omver gereden op de snelweg nota bene! |(

1_TWIKE_II_in_Fahrt.jpg


Ging ook zeker geen 70. En maar trappen die jongens...
 
Laatst bewerkt:
Jamaar, wat zijn dan de minimale snelheden?

Dat je alleen op de snelweg mag met een voertuig die 60 km/h moet kunnen betekent niet dat de minimale snelheid 60 km/h is op de snelweg. Volgens mij is er niet eens een minimale snelheid.

Dit is iets wat Panrider vast weet!
 
Uhm.... 1 april?

Als je met een aanhanger (= max 80 km/u) op een autoweg rijdt zou je dus een bekeuring krijgen.

:?

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Trage Trutjes aanpakken is opzich wel een goed plan natuurlijk.

Minimum snelheid is 60 op de snelweg dus wordt je niet geflitst.

Het lijkt me eerder een probleem bij file rijden of een ongeluk op de weg. Beetje raar verhaal vind ik dit...

Groeten,

Barry
 
Wordt wel eens tijd dat zie hier wat meer aandacht aan schenken, dat klopt.

Maareh, flitsen enzo? Dat gaat dus écht niet werken, dat weten ze goed en dus luidt de conclusie: Bericht = (deels) Ongegrond
 
Jamaar, wat zijn dan de minimale snelheden?

Dat je alleen op de snelweg mag met een voertuig die 60 km/h moet kunnen betekent niet dat de minimale snelheid 60 km/h is op de snelweg. Volgens mij is er niet eens een minimale snelheid.

Dit is iets wat Panrider vast weet!

Hmmm the man has a point...
Zou best kunnen idd dat er geen minimale snelheid is.
 
Als we nu naar de Mac gaan krijgen we tenminste wat te vreten bij het happen.


Een koe uit het jaar nul die ze helemaal suf hebben geslagen net zolang tot die mals was..
 
Minimum snelheid is 60 op de snelweg dus wordt je niet geflitst.
Voor zover ik weet klopt dat niet. Er geldt nergens een minimum snelheid. De regel is dat je voertuig minstens 60 km/u moet kunnen (en moet mogen wettelijk gezien) voordat je er mee de snelweg op moet. Voor autowegen is dit 50 km/u.
 
Dan moeten ze m.i. eerst de wet aanpassen, daar de minimumsnelheid jaren geleden uit de wetgeving is geschrapt.

:^

Er bestaat geen minimum snelheid meer. Theoretisch mag je zelfs stilstaan op de snelweg. Je mag alleen de andere weggebruikers niet hinderen en daar kan je wel een boete voor krijgen.

Groeten
 
Er is geen mininum snelheid meer nee . Zag een tijdje terug bij blik op de weg een motorrijder die niet harder dan 50 ging op 100 km weg(die man was wel ongeveer 65 maar goed)
 
anders dan een maximum snelheid is er geen minimum snelheid meer (vroeger was dat wel, 70 op de autosnelweg)

Langzaam rijden is alleen verboden als je daarmee anderen hindert. Zit er niets achter je dan mag je stapvoets rijden op de snelweg (al hoewel... zou als onveilig bestempeld kunnen worden en dan mag het weer niet)


Ik vind absoluut dat de politie hier wat meer tegen op mag treden en dat de moraalridders op de verjaardagspartijtjes ook moeten weten dat te langzaam rijden gevaarlijk, vervelend en verboden is.

Bijkomend voordeel is overigens wel dat ik vermoed dat de potentiele overtreders gezagsgetrouw zullen zijn en het niet voor zullen laten komen bij de rechter (in meerderheid dan) In de praktijk zou het dus best kunnen werken om op minimum snelheid te gaan flitsen
 
Ik denk niet dat je geflitst gaat worden. Ze kunnen je in dit geval alleen bekeuren voor gevaarlijk rijgedrag. Nu schijnt het uitschrijven van een bekeuring op basis van artikel 5 nogal een naar karwij te zijn (commentaar anyone?) dus dat kan in de praktijk nogal meevallen.
 
:} graag vanaf morgen, ik zit me altijd op te vreten als ik weer eens achter een-of-ander oud lijk zit die niet harder durft als 30 waar je 50 mag.

mijn zegen hebben ze iig :}


(als t waar is iig)

Weet je wat het is.

Nu ben je 24 en loopt je af te geven op oude lijken (ik doe dat ook wel eens).
50 jaar verder ben je zelf ook zon oud lijk, die misschien langzamer rijd.

Of ben je een grote man en lever je het rijbewijs te gelijk met je pensioen in.

Afgeven op ouderen ben ik het niet altijd mee eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan