"Te luid geluid is uit" campagne

100 en 103 dB op kenteken?! Dat is echt veel joh. :o

Prima, laat je even weten waar, zodat ik dat traject kan vermijden :+
Oudere motor (1986) geen opgegeven db waarde op kenteken en dan mag een 750 cc max 100db maken volgens de rdw. Er zit een stille specifiek voor de motor goedgekeurde uitlaat op. Dus geen zorgen bij een controle langs de weg. 8-)
 
Mijn 888 mag 103, en dat lijkt mij erg veel……en gelukkig goede dempers en db-killers dus ik maak mij geen zorgen, en zeker niet over dijken……. _O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn 888 mag 103, en dat lijkt mij erg veel……en gelukkig goede dempers en db-killers dus inmaak meteen zorgen, en zeker niet over dijken……. _O-
Ga maar een keer mee over de Ijssldijk, denk dat je geen last hebt als je normaal rijdt.
 
Prima, laat je even weten waar, zodat ik dat traject kan vermijden :+
liever af en toe ergens een controle, net als snelheid of op alcohol in plaats van een achterlijke regel die iedereen geld kost en bijna niks zal opleveren. We gaan toch ook geen APK afkeur doen op een auto die harder kan dan 50…
 
liever af en toe ergens een controle, net als snelheid of op alcohol in plaats van een achterlijke regel die iedereen geld kost en bijna niks zal opleveren. We gaan toch ook geen APK afkeur doen op een auto die harder kan dan 50…
Mja, eens. Toch vrees ik dat het er uiteindelijk wel van zal komen, APK voor motoren. -O-
 
Wij Nederlanders hebben altijd iets gevonden om te klagen
Het lijkt sowieso volkssport inderdaad. Misschien is er ook een logische reden? Bijv. een toenemende bevolking, kleinere huizen enzovoort. Ik gok maar wat hoor, ik weet het ook niet. Het kan ook gewoon zijn dat we met z'n allen minder tolerant worden, meer assertief. Of misschien meer gestresst -- mijn ex werkte in het onderwijs en daar werden leerkrachten buiten werktijden geappt door ouders. Daar moest de directie echt paal en perk aan stellen, want het draagde bij aan dat meesters/juffen overspannen raakten.
 
Dus gaan we 100% controleren om 5% te vangen waarvan je het overgrote deel mist omdat ze voor de keuring effe een andere demper monteren. Lijkt me een onzinnige maatregel, maak er maar een meting langs de weg van en pak ook de auto’s en scooters mee…
Ik vindt het prima, handhaven en de overlast veroorzakers aanpakken. Maar daar is dus geen capaciteit voor is het argument.
Lijkt mij simpel en makkelijk veel geld opstrijken voor de overheid. Maar dat ziet de overheid anders en geeft dus aan daar geen capaciteit voor te kunnen vrijmaken. Dus ze zijn zelf niet overtuigd dat het veel gaat opleveren ondanks de duidelijke regels.
Dus..... misschien is het probleem helemaal niet zo groot als de klagers willen doen geloven?....
 
Ik vindt het prima, handhaven en de overlast veroorzakers aanpakken. Maar daar is dus geen capaciteit voor is het argument.
Lijkt mij simpel en makkelijk veel geld opstrijken voor de overheid. Maar dat ziet de overheid anders en geeft dus aan daar geen capaciteit voor te kunnen vrijmaken. Dus ze zijn zelf niet overtuigd dat het veel gaat opleveren ondanks de duidelijke regels.
Dus..... misschien is het probleem helemaal niet zo groot als de klagers willen doen geloven?....
welnee, als er een paar met herriepijpen rondrijden, krijgen alle motorrijders dat predikaat. ik krijg ook al gelijk het verwijt dat ik asociaal ben en motorrijders een slechte naam bezorg, omdat ik mijn binnendemper eruit gehaald heb. niemand die weet hoeveel geluid er nu uit komt en gelijk klagen, terwijl de motor tot 4000 toeren normaal geluid maakt en alleen ver daarboven wel steeds meer lawaai maakt en meer toeren dan 6 à 7000 haal ik niet eens, dus lachwekkend, al die veroordelingen aan mijn adres. alsof ik daar mee zit? nee en ik rij een Bandit en daar kun je lekker ook rustig mee toeren, dus zonder herrie
 
welnee, als er een paar met herriepijpen rondrijden, krijgen alle motorrijders dat predikaat. ik krijg ook al gelijk het verwijt dat ik asociaal ben en motorrijders een slechte naam bezorg, omdat ik mijn binnendemper eruit gehaald heb. niemand die weet hoeveel geluid er nu uit komt en gelijk klagen, terwijl de motor tot 4000 toeren normaal geluid maakt en alleen ver daarboven wel steeds meer lawaai maakt en meer toeren dan 6 à 7000 haal ik niet eens, dus lachwekkend, al die veroordelingen aan mijn adres. alsof ik daar mee zit? nee en ik rij een Bandit en daar kun je lekker ook rustig mee toeren, dus zonder herrie
Waarom haal je de binnendemper eruit? Niet omdat ie dan minder geluid gaat maken :N.

Je spreekt jezelf ook nog eens tegen, want in een andere post schrijf je dat je van snelheid en herrie houdt, dus nu niet in de slachtofferrol kruipen en hypocriet klagen dat je asociaal wordt genoemd 8)7.

nee hoor, zal mij een grote zorg zijn, dat anderen zo zeuren over motoren, voornamelijk herrie en te snel rijden. gek hè, daar hou ik nou juist van en in mijn nog korte tijd die ik leef, ga ik er nog lekker van beide zonden genieten. gelukkig dat ik toekomst met alleen maar elektrieke motoren (zowel auto's en motoren) niet mee hoef te maken. gatver
 
Waarom haal je de binnendemper eruit? Niet omdat ie dan minder geluid gaat maken :N.

Je spreekt jezelf ook nog eens tegen, want in een andere post schrijf je dat je van snelheid en herrie houdt, dus nu niet in de slachtofferrol kruipen en hypocriet klagen dat je asociaal wordt genoemd
nogmaals, je hebt niet eens gehoord hoe die met en zonder binnendemper klinkt. eerst dacht ik, maakt niks uit, tot ik flink gas gaf en toen pas kwam er een lekker geluidje uit, maar herrie zoals sommigen met steigerpijpen rondrijden, nee, al vind ik dat ook mooi. je mag me asociaal noemen hoor, ga je gang, zit ik totaal niet mee. mijn buren klagen in ieder geval totaal niet, behalve hier op motor-forum
 
nogmaals, je hebt niet eens gehoord hoe die met en zonder binnendemper klinkt. eerst dacht ik, maakt niks uit, tot ik flink gas gaf en toen pas kwam er een lekker geluidje uit, maar herrie zoals sommigen met steigerpijpen rondrijden, nee, al vind ik dat ook mooi. je mag me asociaal noemen hoor, ga je gang, zit ik totaal niet mee. mijn buren klagen in ieder geval totaal niet, behalve hier op motor-forum
Je mist mijn punt, maar laat maar zitten :/.
 
nogmaals, je hebt niet eens gehoord hoe die met en zonder binnendemper klinkt. eerst dacht ik, maakt niks uit, tot ik flink gas gaf en toen pas kwam er een lekker geluidje uit, maar herrie zoals sommigen met steigerpijpen rondrijden, nee, al vind ik dat ook mooi. je mag me asociaal noemen hoor, ga je gang, zit ik totaal niet mee. mijn buren klagen in ieder geval totaal niet, behalve hier op motor-forum
Chill, het lijkt wel of je het je persoonlijk aantrekt.

Zullen we het er maar op houden dat er op een forum meerdere inzichten zijn en zolang dat een goede discussie oplevert is dat ook prima.

Het cirkelredeneren om je gelijk te halen (van welke kant dan ook) heeft geen meerwaarde.

Laten we weer verder gaan met het inhoudelijk discusieren in plaats van op de man spelen.

Edit: quote toegevoegd..
 
nogmaals, je hebt niet eens gehoord hoe die met en zonder binnendemper klinkt. eerst dacht ik, maakt niks uit, tot ik flink gas gaf en toen pas kwam er een lekker geluidje uit, maar herrie zoals sommigen met steigerpijpen rondrijden, nee, al vind ik dat ook mooi. je mag me asociaal noemen hoor, ga je gang, zit ik totaal niet mee. mijn buren klagen in ieder geval totaal niet, behalve hier op motor-forum
Hier ga je het niet winnen ;)
Even op de techniek dan alleen:

Niemand hoeft een demper te horen om te weten wanneer je er een db-killer uithaalt dat hij meer lawaai gaat maken ondanks dat je het niet hoort. (Meet het maar eens echt)

Ik heb bij mijn vorige Honda CT waar een Akra origineel wordt meegeleverd de db-killer er ook wel eens uitgehaald als test.
Ik had dezelfde ervaring, mwah bij stationair heb je niet eens in de gaten dat hij er niet in zit en bij rijden valt ook wel mee.
Tot mijn vrouw tegen mij vertelde, ik hoorde je nooit aankomen maar nu wel, blijkbaar zorgden de extra lage tonen die gedempt werden door de db-killer er wel voor dat ik binnenshuis veel beter hoorbaar was wanneer ik in de straat reed.

Kortom ook ondanks dat er niemand moeite mee had in de straat en in het mijn ogen niet harder klonk maar een iets mooiere diepere brom was de motor een stuk beter te horen in de huizen. Dus meer overlast hoe je het ook went of keert.
De killer er weer ingeschroefd.
 
ik kruip in een slachtofferrol en ik ben hypocriet, maar het zal wel :W
Nee, maar je verteld vanuit je eigen ervaring, jij vind het geluid mooi en jij vind dat de uitlaat niet meer lawaai maakt (en je buren ook)
En je vind dat je daarin gelijk hebt.

Het eerste geld zeker niet voor iedereen en het tweede is aantoonbaar niet waar.

Ter info, je vind het weer nergens maar voor de Honda CT heb ik Akra gevraagd wat het verschil was en netjes antwoord gekregen:
Op 13 mei 2015, om 10:16 heeft Kolenc Klemen <Klemen.Kolenc@akrapovic.com> het volgende geschreven:
Dear Sir,

Sorry for our late reply.
We have measured 5 dB more without the dB killer.

Kind regards,
Akrapovič Team
 
Conclusie
550x550.jpg
 
Hij gaat wel naar "festivals" waarna hij de volgende week last heeft van oorsuizen.
Waarna hij bij zn buren de klachten over auto's met stijgerpijp en schreeuwende wielrenners verzameld en ons motorrijders daar dan weer de schuld van geeft.8)7

Tijdje terug had ik er een die middels gebaren duidelijk maakte dat ik teveel herrie maakte met mn stekker motor _O-

Echt, het word steeds gekker hier...
 
Terug
Bovenaan Onderaan