Te mooi om waar te zijn? motorradersportshopp.com

jabba

Die hard MF'er
Donateur
18 apr 2005
798
300
Oentsjerk
Grote en goed georganiseerde motorzwendel?

Ik kwam via 2ehands.nl op een site van een zaak in lissabon, Portugal, waar ze overjarige motoren aanbieden voor belachelijk lage prijzen. Ik wil heel graag een Suzuki V-strom dl650 van vorig jaar, want het model 2004 vind ik nou eenmaal veel mooier dan het 2005 model. Erg moeilijk tweedehands te krijgen, helemaal in de zilveren uitvoering die ik wil hebben. Maar laten ze die nou net wel op voorraad hebben daar in Portugal! Voor ik het wist had ik 'm al besteld. Maar toen ging de twijfel knagen. Kan dit wel voor die prijs? (een v-strom die hier € 7990,- kost, doet daar € 3322,-. Daar komt natuurlijk nog wel het een en ander overheen (bpm en rdw keuring, kenteken etc, maar dat zou al met al (ik heb het allemaal uitgezocht :) zo'n 1200 euro kosten. Dan kost zo'n spiksplinternieuwe V-strom nog steeds slechts 4500 euro: een schijntje dus.

Betrouwbaar Betalingssysteem

Nou ziet het betalingssysteem er tamelijk betrouwbaar uit, en dat maakt het zo gevaarlijk denk ik. De verkoper ( http://motorradersportshopp.com ) laat de betaling lopen via http://www.safetradesway.com . Dit is een bedrijf in Malaga, Spanje, dat als intermediair dient. Je stort het aankoopbedrag op hun rekening (een soort kwaliteitsrekening dus, vergelijkbaar met de kwaliteitsrekening van de notaris bij het kopen en verkopen van een huis), waarna de motor wordt opgestuurd. Je krijgt na aankomst van de motor 5 dagen de tijd om de motor te inspecteren. Als alles naar wens is geef je de intermediair toestemming het bedrag te storten op de rekening van de verkopende partij. Lijkt allemaal heel solide. Toch ben ik erg sceptisch.

E-mail gestuurd

Ik heb dan ook meteen een mailtje gestuurd naar motorradersportshopp.com om de bestelling te cancelen, en om allerlei vragen te stellen over garantie, of ie echt nieuw is, hoe het kan dat ze zo'n voorraad V-stroms hebben terwijl dit model vorig jaar echt twee maanden niet leverbaar was in Nederland. Ik verwachtte niks terug, maar nog dezelfde dag kreeg ik al antwoord, in tamelijk bevredigende bewoordingen. Opnieuw aan het twijfelen: zou het echt wat zijn? Maar het feit dat ik op zondag antwoord kreeg deed opnieuw mijn scepsis oplaaien. Welk bedrijf werkt er nu ook op zondag? Zo snel reageren geeft een wel heel gretige indruk.

Ik zou graag de mening van andere Forumleden willen vernemen. Is dit oplichterij of is het te vertrouwen?
Groeten,
Jabba :?
 
Als het te mooi is om waar te zijn . . . . . . dan is het ook zo.

Ongeveer drie sec klikken op de site en ik kwam meerdere malen deze review tegen:

by Date Added: Monday 18 April, 2005

CAUTION - This is a fraudulent website !!! DO NOT BUY !!!

Rating: [1 of 5 Stars!]

Alle andere reviews waren excellent :z

IK zou er geen zaken mee doen.
 
Hoe ging het spreekwoord ook alweer??? "als iet te mooi lijkt om waar te zijn, dan ......"

maar als het inderdaad een bestaand bedrijf is in lissabon . ..
Koop een enkeltje/ retourtje "lissabon" bij zo'n prijsstuntende vliegmaatschappij (100 euro moet kunnen) en check de boel daar even (en als je wat koopt.

En wellicht rij je zelfs je eigen motor naar nl, istie gelijk ingereden :P
 
Heb ze ook al diverse malen getipt dat die site wel heel erg veel op oplichting lijkt. Helaas hebben ze nog niet gereageerd. Ze gaan op de marktplaats- en Ebaytoer :(
 
Domain name: motorradersportshopp.com

Registrant:
John Savarese (6PWYM) pesistem@hotmail.com
8 Cypress St.
Yonkers, NY 10704
United States
Phone: (212)3174588 x

Administrative Contact:
John Savarese (F6ZG8) pesistem@hotmail.com
8 Cypress St.
Yonkers, NY 10704
United States
Phone: (212)3174588 x

Technical Contact:
John Savarese (6PWYM) pesistem@hotmail.com
8 Cypress St.
Yonkers, NY 10704
United States
Phone: (212)3174588 x

Billing Contact:
John Savarese (KEVJJ) pesistem@hotmail.com
8 Cypress St.
Yonkers, NY 10704
United States
Phone: (212)3174588 x

Record last updated on 2005-03-29 00:00:00
Record created on 2005-03-29 00:00:00
Record expires on 2006-03-29 00:00:00


Bestaat nog niet zo lang he :X

En een email adres bij hotmail geeft ook lekker veel vertrouwen.
 
en een adres in de STATES ook niet?

Alle revieuws zijn geschreven door Engelse namen...
 
Laatst bewerkt:
Nee, jongens, das maar een test-site hoor. Wanneer iemand zelf een online-shop wil aanmaken staan er tips en "how to´s".

Is dus geen shop.(maar dat staat er ook ergens op de site)
 
Zijn ook wel heeeeeel toevallig erg nieuwe domeinen die vlak naelkaar zijn aangemaakt. Lijkt me oplichtings praktijken.
 
heb ff een meeltje gestuurd waarom de honda cbr600 f4
zo duur is [scammodus aan] in duitsland heb ik hem goedkoper gezien [scammaodus uit] eens kijken wat zijn reactie is
8-) 8-) 8-) 8-)
 
Nee Dutch Steph, ik heb natuurlijk nog niks betaald. Ben me daar een haartje betoeterd. Eerst maar es ff kijken of er meer mensen zijn die al wel een goedgelukte motordeal hebben afgesloten met die zaak. Maar ik geloof het nog steeds niet hoor.
 
Nee Dutch Steph, ik heb natuurlijk nog niks betaald. Ben me daar een haartje betoeterd. Eerst maar es ff kijken of er meer mensen zijn die al wel een goedgelukte motordeal hebben afgesloten met die zaak. Maar ik geloof het nog steeds niet hoor.


Tsja...als iedereen er zo over denkt verkopen ze helemaal niets natuurlijk :P
Niet dat ik er in zou trappen natuurlijk :o :+
 
Doen man! Zo goedkoop kom je nergens meer aan een fiets....







(rooff heeft hier en daar wat aandeeltjes in fake-sites...) 8-)
 
tja, vergeet niet dat met BPM, BTW en allerlei andere narigheid fietsen hier in NL aanzienlijk duurder zijn dan toen ze uit de fabriek rolden....

Maar aangezien je voor een paar tientjes met een low budget airline naar portugal vliegt kun je toch zelf gaan kijken ?? Goed excuus voor een lang weekend Lissabon :9

Vraag me alleen af wat je allemaal nog moet betalen als je de fiets hier wilt importeren ?
 
t is een lissabon staat geregistreerd in malaga en ook nog de VS word betrokken :z t is gewoon oplichterij, je hoeft ook niet naar lissabon te gaan want het zal gewoon een brievenbusadres zijn dus je koopt gewoon gebakken lucht voor 3000 euro :)
 
Voor dat geld kan je ook wel een keer naar Portugal rijden met auto + aanhanger. Ga je eerst lekker op vakantie en haal je daarna een motor op die je CONTANT betaald.

Mocht het dan toch niet wat zijn heb je iig een leuke vakntie gehad 8-)
 
by Karina Finster Date Added: Monday 11 April, 2005

Great Communications - Fast shipment - Great product - A++++

Rating: [5 of 5 Stars!]

full






Ik ken geen karina FINSTER :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan