Te mooi om waar te zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beekberger

MF veteraan
12 mei 2010
3.217
1.383
Op MP staat een advertentie in de categorie : Als het te mooi is om waar te zijn, dan .........
De aanbieder is toch al wel 0 dagen actief op MP. Ik gun iedereen een frisse start op MP, maar oplichters niet. Op het camperforum loopt er ook al een topic over deze aanbieder. Hij werkt meestal met het zelfde outlook dot com email adres en biedt campers aan, in de categorie te mooi om waar te zijn tegen een prijs die je niet kunt laten lopen. Daar zijn er nu al een stuk of 20 van die advertenties afgeschoten door te melden dat het een verdachte advertentie is.
Nu is hij dus ook al aan de motoren begonnen. Een GSA 1200 van 2012 in Triple Black in top staat met alles er op en aan voor maar € 5900. Zie link boven aan dit bericht.
Doe er je voordeel mee. Dit is geen eerlijke aanbieder. Ga er niet op in.
 
Op MP staat een advertentie in de categorie : Als het te mooi is om waar te zijn, dan .........
De aanbieder is toch al wel 0 dagen actief op MP. Ik gun iedereen een frisse start op MP, maar oplichters niet. Op het camperforum loopt er ook al een topic over deze aanbieder. Hij werkt meestal met het zelfde outlook dot com email adres en biedt campers aan, in de categorie te mooi om waar te zijn tegen een prijs die je niet kunt laten lopen. Daar zijn er nu al een stuk of 20 van die advertenties afgeschoten door te melden dat het een verdachte advertentie is.
Nu is hij dus ook al aan de motoren begonnen. Een GSA 1200 van 2012 in Triple Black in top staat met alles er op en aan voor maar € 5900. Zie link boven aan dit bericht.
Doe er je voordeel mee. Dit is geen eerlijke aanbieder. Ga er niet op in.

Goede tip, maar niet gevreesd🤗
Ik wil nog niet dood op zo een hok gevonden worden.. 🙄
 
En wat als je een afspraak maakt om te komen kijken...
Dan staat hij in het buitenland, maar na overmaking van € 500 wordt hij geheel vrijblijvend naar Nederland gebracht en als je dan alsnog van de koop af wilt, krijg je je geld terug.
Lange Neus.gif
 
Bij "te mooi om waar te zijn" hoort een extreem lage prijs. Dit is gewoon te duur voor een motor van 10 jaar oud.
Nou als ik op MP kijk naar wat ze vragen voor een GSA van rond die tijd, is dit echt niet de duurste.
Nou is vragen iets anders dan krijgen, maar toch. Ik vind heel veel dingen veel te duur, maar dat zegt iets over de waarde.
 
Nu heeft hij ook weer een camper te koop staan, met het zelfde email adres op outlook dot com.
Je kunt niet bieden, je kunt geen bericht achterlaten via marktplaats, alleen mailen naar wsonmik55 outlook dot com.
 
Nou als ik op MP kijk naar wat ze vragen voor een GSA van rond die tijd, is dit echt niet de duurste.
Nou is vragen iets anders dan krijgen, maar toch. Ik vind heel veel dingen veel te duur, maar dat zegt iets over de waarde.
Nu ben je zelf vaag. 🤔
Is 5900 een laag doch reeel bedrag,of absoluut niet en is dit oplichting.
In het eerste geval neigt je OP naar smaad🤗:+
 
Een advertentie op MP waarbij je niet eens via marktplaats een bericht kunt sturen naar de adverteerder en niet kunt bieden.
Alleen een mailadres in de advertentie zelf. Beide tegen een wel zeer scherpe of in vergelijking met andere advertenties te lage prijs.
 
Hij is al sinds begin juli bezig onder verschillende emailadressen met de zelfde truc.
Kopieert de foto's en tekst van een echte advertentie en hangt zijn emailadres er aan. Hoe hij voorkomt dat je via MP kunt communiceren of bieden weet ik ook niet. Als jij of ik een advertentie plaatsen op MP, dan kunnen mensen ons bellen ( als we ons telefoonnummer opgeven ) of mailen via MP zelf. Bellen kan je zelf instellen, maar mailen via MP kan ALTIJD, wanneer je een account aanmaakt MOET je namelijk je emailadres opgeven, er staat dan ook bij elke advertentie op MP de knop "bericht" bij.
Zo kan MP je waarschuwen wanneer er later iets niet in de haak blijkt met dat account. Op de een of andere manier hebben deze lui iets gevonden hoe ze dat kunnen omzeilen, en dat werkt perfect, want degenen die er in trappen kunnen nu alleen via het hotmailadres in de tekst contact opnemen, en worden dus nooit gewaarschuwd door Marktplaats wanneer er vermoedens van fraude e.d. zijn.
 
Dus na waarschuwen op sites als Tros Radar, Vivaforum.nl, Oplichting.nl, Consumentenbond, Omroep MAX en nog 15miljard andere manieren waarop gewaarschuwd word gaan we hier nu ook elke mogelijke marktplaats oplichter voorbij zien komen in een topic met een niks zeggende titel??? -O-

pffffffffffffffffff........
 
Dus na waarschuwen op sites als Tros Radar, Vivaforum.nl, Oplichting.nl, Consumentenbond, Omroep MAX en nog 15miljard andere manieren waarop gewaarschuwd word gaan we hier nu ook elke mogelijke marktplaats oplichter voorbij zien komen in een topic met een niks zeggende titel??? -O-

pffffffffffffffffff........

Ondanks dat ik er niet zomaar in zou trappen (je weet nooit) vind ik dat zoiets niet vaak genoeg bekend gemaakt mag worden.
Dus elke keer noemen is welkom en nooit teveel.
 
Ondanks dat ik er niet zomaar in zou trappen (je weet nooit) vind ik dat zoiets niet vaak genoeg bekend gemaakt mag worden.
Dus elke keer noemen is welkom en nooit teveel.
Zodat over anderhalve dag er weer een ander email adres gebruikt word of het een nieuwe aanbieder is op MP?
En er hier weer een opvolgend topic gestart kan worden met titels zoals : "Zou het??" "Oma Weet raad" "Hela een Hoepel" en meer van die niks zeggende titels?
Als dit zo van algemeen belang is kan dit toch ook in 1 topic met een normale titel zoals: "Marktplaats-oplichters gespot meld het hier"
dan bereik je over lange termijn veel meer mensen mee zodat het ook serieus zin heeft om te waarschuwen als iets wat over 2 dagen naar onder is gezakt en door de nietszeggende titel snel weer vergeten is, iets met duidelijkheid in de manier van communicatie en zo noemen ze dat...
 
Het is een betaalde topadvertentie. Oftewel ze gooien er goed geld tegenaan.

Als je er iets tegen wilt doen is een melding van oplichterij via de marktplaats chat het beste onder vermelding van advertentienummer: a1444154998
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan