te rijk / te arm => basisregel?

Speedrider

Die hard MF'er
16 nov 2002
984
0
Middelharnis
Ik ben momenteel aan het dynojetten. Ik heb het idee dat hij wat te rijk loopt aangezien het benzineverbruik nog wat aan de hogere kant is (1:11,5).
Maar voordat ik terug de bank op ga, kan ik een grove indicatie waarnemen aan de hand van het lopen van het blok?
Ook wanneer ik het gas vol open draai heb ik het idee dat hij niet aan het vermogen/koppel komt wat hij zou moeten hebben na de aanpassing (open filters), wat ik mede merk aan het minder makkelijk op het achterwiel krijgen rond de 7000 toeren.
Ik hoop dat de mensen die hier veel verstand van hebben willen reageren ;)
 
Zo ben ik met mn flatslides nu al een vol seizoen bezig en zelfs per dag verschilt het vermogen.

Dus zijn gewoon overgevoelig voor weersveranderingen en kan je dus niet onervaren zomaar gaan sleutelen door maar wat te proberen.

Toen ik de manual zag moest ik ook even slikken ( en het is nog niet goed )
 
Zo ben ik met mn flatslides nu al een vol seizoen bezig en zelfs per dag verschilt het vermogen.

Dus zijn gewoon overgevoelig voor weersveranderingen en kan je dus niet onervaren zomaar gaan sleutelen door maar wat te proberen.

Toen ik de manual zag moest ik ook even slikken ( en het is nog niet goed )
Is dat ms ook niet het gevolg van het onderste (qua performance) uit de kan te willen halen? Ik bedoel dat niet negatief. Maar als je een bike op de bank echt helemaal optimaal afstelt op een dag met temp X, luchtvochtigheid Y en luchtdruk Z en 'm een week later er opnieuw opzet, de afstelling ms helemaal niet meer zo optimaal is, omdat X, Y en/of Z een beetje is veranderd?
 
Zo ben ik met mn flatslides nu al een vol seizoen bezig en zelfs per dag verschilt het vermogen.

Dus zijn gewoon overgevoelig voor weersveranderingen en kan je dus niet onervaren zomaar gaan sleutelen door maar wat te proberen.

Toen ik de manual zag moest ik ook even slikken ( en het is nog niet goed )
Is dat ms ook niet het gevolg van het onderste (qua performance) uit de kan te willen halen? Ik bedoel dat niet negatief. Maar als je een bike op de bank echt helemaal optimaal afstelt op een dag met temp X, luchtvochtigheid Y en luchtdruk Z en 'm een week later er opnieuw opzet, de afstelling ms helemaal niet meer zo optimaal is, omdat X, Y en/of Z een beetje is veranderd?

Nu heb je daar in NL helemaal nog geen week voor nodig. Paar uurtjes is al voldoende B|
 
Je kunt eventueel ook een Colortune setje aanschaffen. Zo'n setje heeft een
bougie waar je doorheen kunt kijken en zo het mengel afstellen. Ik gebruik dat
voor het afstellen van mijn SU carburateurs (Engels koekblikje)

Morgan Colortune (Fabrikant)
http://www.carbtune.com/colortune.html
Nederlandse leverancier:
http://www.bccp.nl/shop1/enter.html?target=p_82.html&lang=nl
Meer info:
http://www.eastwoodco.com/shopping/product/detailmain.jsp?itemType=PRODUCT&RS=1&itemID=2299&keyword=colortune
http://www.morrowmarsh.ca/concours/techpages/colortune.htm
 
Zo ben ik met mn flatslides nu al een vol seizoen bezig en zelfs per dag verschilt het vermogen.

Dus zijn gewoon overgevoelig voor weersveranderingen en kan je dus niet onervaren zomaar gaan sleutelen door maar wat te proberen.

Toen ik de manual zag moest ik ook even slikken ( en het is nog niet goed )


Hallo Niels,

als het met die carbs allemaal zo lastig is, waarom zet je er dan geen injectie op? Daarmee los je al dat soort problemen volgens mij op.

groeten,

martijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan