Te snelle motorrijders gepakt

Een Duits rijbewijs is staatseigendom van Duitsland en Nederland heeft daarom niks te vorderen. En als je met meer dan 50 km/h te hard na correctie wordt gepakt, niet gaan zitten zeuren :j .

Ha vertel ze dat maar eens in Duitsland.

Ik heb daar zelf in 2003 een ongeluk veroorzaakt en ik was wél degelijk mijn rijbewijs kwijt voor ongv. 2 weken, die mocht ik daar mooi achterlaten want de Staatsanwalt moest er zo nodig nog een heel verhaal inschrijven van hoe stout ik wel niet was geweest.

Het rijbewijs heb ik zoals ik al zei na ongv 2 weken via de post teruggekregen.

Ik mocht ( direct ) een boete betalen van 500 eurie en kreeg een rijverbod van een half jaar in Duitsland, met welk gemotoriseerd voertuig dan ook.

Dat laatste ben ik wel met je eens, wie zich brandt......
 
ik vind dat puur discriminatie naar de nederlanders toe, waarom mogen wij nooit direct betalen, en waarom mogen wij ons rijbewijs niet houden om in het buitenland te rijden, en krijgen buitenlanders alleen een rijverbod voor nederland......

Dat heeft te maken met het feit dat het rijbewijs een document van de staat is (nederlandse staat of republiek duitsland...) de nederlandse staat mag dan niet afpakken van de duitsers. dat mogen ze WEL van hun eigen onderdanen... zo doende.
 
Wat is dat nou weer voor domme opmerking. :r :r
Je oordeelt erover terwijl je niet eens weet wat er precies aan de hand was en hoe de situatie was.

Ga lekker op je pizzabrommertje rijden man en houd dit soort opmerkingen voor je.

Ik wil niks goed praten ofzo, maar het is erg aanlokkelijk om daar (veel) harder dan 80 te rijden. Erg breed, dik 7 km lang en alleen een paar flauwe bochten. Maar 50 te hard is 50 te hard.
 
OOk lullig, rijdt iemand anders met jouw motor harder dan 50km/u te snel ben JIJ je rijbewijs kwijt... die gaan dus gewoon vrij uit als ze het voor laten komen :)
:Y

Volgens mij is in zo'n geval de eigenaar van de motor verantwoordelijk, en kan de eigenaar (dus op dat moment misschien niet de bestuurder) volgens mij een bekeuring krijgen. Of niet?
 
het is gewoon lullig, de Lauwersmeerweg bij Oudwoude gaat daar over van 100km/h naar 80km/h en je wilt gewoon nog even plat door de bocht voordat je je gas eraf gooit.. :]

ze noemen de Lauwersmeerweg in dit stukje dus wel een 80-kilometerweg, maar het merendeel is Autoweg 100km/h

Weet niet waar rond Oudwoude die 100 moet zijn, is allemaal 80 :?
Vorige week daar net een boete gescoord O-) B|
 
Ik was 1 van de velen, rijbewijs kwijt :( beetje flauw op de manier waarop het is gegaan.

Was namelijk een undercover politie op motor (normale motor), heeft een heel eind met mij opgereden 90km/h, denk nu eens even kijken wat hij kan.....komt er een flauwe bocht trek hem even op tot de 160 door de bocht en weer terug......en dan ben je hem kwijt natuurlijk, logisch!

gelukkig de eerste keer en vast ook de laatste keer dus hoop dat de officieer een beetje soepel is....het boetebedrag liegt er niet om tenminste :$
 
Laatst bewerkt:
Ik was 1 van de velen, rijbewijs kwijt :( beetje flauw op de manier waarop het is gegaan.

Was namelijk een undercover politie op motor (normale motor), heeft een heel eind met mij opgereden 90km/h, denk nu eens even kijken wat hij kan.....komt er een flauwe bocht trek hem even op tot de 160 door de bocht en weer terug......en dan ben je hem kwijt natuurlijk, logisch!

gelukkig de eerste keer en vast ook de laatste keer dus hoop dat de officieel een beetje soepel is....het boetebedrag liegt er niet om tenminste :$
Klinkt een beetje flauw idd.

Ik ben daarom ook erg argwanend als er een vreemd iemand (auto of motor) achter me blijft rijden.

(Behalve in Duitsland autosnelweg, lekker 200+ continue legaal, met de auto trouwens.)
 
Klinkt een beetje flauw idd.

Ik ben daarom ook erg argwanend als er een vreemd iemand (auto of motor) achter me blijft rijden.

(Behalve in Duitsland autosnelweg, lekker 200+ continue legaal, met de auto trouwens.)

Ik wist niet dat ze ook alleen op undercovers motor's reden, dus had het ook niet verwacht...meestal rijd er dan ook wel een auto bij in de buurt....maar dit keer dus niet, helaas. Maar goed, het is al gebeurd dus ik zal er maar niet meer mee zitten.
 
50 te hard is 50 te hard en dat wisten deze motorrijders zelf natuurlijk ook wel.
Elke keer als een vergelijkbaar topic wordt geopend komen de braverikken vertellen
dat ze niet moeten gaan janken als ze gepakt worden, ze wisten het immers van tevoren'
Feit is, dat je in Nederland geen vlotte motorrijder meer kunt zijn.
Bijna elke motor zit in een mum van tijd ver boven de toegestane snelheid waar dan ook.
En als je dat even vergeet, omdat je meer met het motorrijden zelf bezig bent dan met de verkeersregeltjes ben je je rijbewijs kwijt.
Als je een beetje van snelheid houdt (en de meeste motorrijders doen dat ) heb je in Nederland een probleem.
Als je je een beetje aan de regeltjes wilt houden kun je alleen nog deel nemen aan een of andere toerrit, en rij je met zijn allen gezapig met zo'n 50km/uur achter elkaar aan op over die enkele dijkjes waar je nog komen mag op de Zondagmiddag.
Leve de zogenaamde vrijheid van het motorrijden!
Nee, ik hoop dat iedereen er nog veel plezier aan mag beleven, maar ik ga liever een paar keer per jaar naar het buitenland om nog lekker motor te kunnen rijden :]
 
Laatst bewerkt:
20 jaar geleden mocht de politie in Friesland je boven de 150 km/h niet achtervolgen en tegenwoordig rijden ze zelf zo hard en moet de rest het ontgelden... Ik ben zelf geen hard rijder, maar trek zo nu en dan hem ook wel eens verder open dan wettelijk is toegestaan net als bijna iedere motorrijder...

In mijn ogen is er een verschil tussen gevaarlijk rijden en snel rijden...
 
Ja, ga lekker gassen in het buitenland. Ik ben ook geen engeltje of zo, maar het is me afgelopen week wel opgevallen dat er in Duitsland (Sauerland) specifiek snelheidsbeperkingen zijn voor motorfietsen. Bv. 70 waar je met de auto nog gewoon 100 mag dus.

Hoe zou dat nou komen ??

En uiteraard staan ze daar te laseren en rijden ze met civiele motorfietsen (BMW) met camera rond.
 
Ik wist niet dat ze ook alleen op undercovers motor's reden, dus had het ook niet verwacht...meestal rijd er dan ook wel een auto bij in de buurt....maar dit keer dus niet, helaas. Maar goed, het is al gebeurd dus ik zal er maar niet meer mee zitten.
Ik heb nog maar weinig politiemotoren samen met motor zien rijden, dus verwacht dit bij undercover ook niet meteen.

Ik kan wel allerlei voors en tegens gaan typen, maar achteraf kijk je een koe in de kont. ;)
 
Ik wist niet dat ze ook alleen op undercovers motor's reden, dus had het ook niet verwacht...meestal rijd er dan ook wel een auto bij in de buurt....maar dit keer dus niet, helaas. Maar goed, het is al gebeurd dus ik zal er maar niet meer mee zitten.

Er zijn in ieder geval 3 "undercovermotoren"waar ze hier vaak mee rijden:

De rode BMW, de blauwe BMW en de pan european. Alle 3 overigens vrij makkelijk herkenbaar aan de berijder.

F.
 
oefffffffff, als ik dit lees..

Iedereen rijdt zeker op een sportmotor wel eens te hard, ook harder dan > 50.

Ook al is het maar even en je wordt gepakt, dan ben je het bokkie.. het is erg shit.

Ook ik kots hier van de talibanflitsterreur, maar je moet er wel mee leren leven, en vooral heel goed uit je doppen blijven kijken.

Ergo je let soms meer op de berm, bushokjes, onder viaducten, achter borden, in vuislnisbakken !!!!, of nog meer van die k.tzooi..

Ja zo"n undercover, is helemaal link, want dat zie je niet snel, hier in Noord Holland rijdt er ook een op een Trans alp...Nou ja, dat wordt 500 euro aftikken, en dan krijg je rijbewijs weer terug, als het niet de 2e keer is tenminste..

Blijft wel kloten....
 
50 te hard is 50 te hard en dat wisten deze motorrijders zelf natuurlijk ook wel.
Elke keer als een vergelijkbaar topic wordt geopend komen de braverikken vertellen
dat ze niet moeten gaan janken als ze gepakt worden, ze wisten het immers van tevoren'
Feit is, dat je in Nederland geen vlotte motorrijder meer kunt zijn.
Bijna elke motor zit in een mum van tijd ver boven de toegestane snelheid waar dan ook.
En als je dat even vergeet, omdat je meer met het motorrijden zelf bezig bent dan met de verkeersregeltjes ben je je rijbewijs kwijt.
Als je een beetje van snelheid houdt (en de meeste motorrijders doen dat ) heb je in Nederland een probleem.
Als je je een beetje aan de regeltjes wilt houden kun je alleen nog deel nemen aan een of andere toerrit, en rij je met zijn allen gezapig met zo'n 50km/uur achter elkaar aan op over die enkele dijkjes waar je nog komen mag op de Zondagmiddag.
Leve de zogenaamde vrijheid van het motorrijden!
Nee, ik hoop dat iedereen er nog veel plezier aan mag beleven, maar ik ga liever een paar keer per jaar naar het buitenland om nog lekker motor te kunnen rijden :]

Jazeker wel.
Op een CB400 kun je je voelen als een coureur ...
Probleem is dat de huidige motoren gewoon teveel Nm en Pk's hebben voor het hedendaagse verkeersbeeld om eruit te halen wat erin zit.
 
Jazeker wel.
Op een CB400 kun je je voelen als een coureur ...
Probleem is dat de huidige motoren gewoon teveel Nm en Pk's hebben voor het hedendaagse verkeersbeleid om eruit te halen wat erin zit.

Even gecorrigeerd omdat er genoeg plekken en situaties hier in dit land zijn waar je wel
degelijk de Nm's en Pk's kan laten gaan, dat er JUIST daar gecontroleerd word heeft niks met beeld te maken :+
 
Ja, ga lekker gassen in het buitenland. Ik ben ook geen engeltje of zo, maar het is me afgelopen week wel opgevallen dat er in Duitsland (Sauerland) specifiek snelheidsbeperkingen zijn voor motorfietsen. Bv. 70 waar je met de auto nog gewoon 100 mag dus.

Hoe zou dat nou komen ??

En uiteraard staan ze daar te laseren en rijden ze met civiele motorfietsen (BMW) met camera rond.


Klopt, maar de laatste keer (afgelopen auggustus) dat een paar van ons daar met +50 te hard van de weg werden geplukt kostte dat iets van 3 x 35 euro ofzo, ipv 3 rijbewijzen.

Wat dat betreft heb ik wel bepaalde meningen over ambtelijk Nederland.
 
HAHAHAhahahahaaaaa...............
full
 
Klopt, maar de laatste keer (afgelopen auggustus) dat een paar van ons daar met +50 te hard van de weg werden geplukt kostte dat iets van 3 x 35 euro ofzo, ipv 3 rijbewijzen.

Wat dat betreft heb ik wel bepaalde meningen over ambtelijk Nederland.

Dan was de ambtenaar fout _O- .
 
ik vind dat puur discriminatie naar de nederlanders toe, waarom mogen wij nooit direct betalen, en waarom mogen wij ons rijbewijs niet houden om in het buitenland te rijden, en krijgen buitenlanders alleen een rijverbod voor nederland......
Dat komt omdat Nederlanders iets aan de situatie van enkel flitsen op snelheid kunnen veranderen (door het democratisch proces), buitenlanders hebben die kans niet: zij mogen namelijk niet stemmen in NL

Zelfde in BE hoor. Hier heeft de bevolking de overheid ook toegelaten om alleen op snelheid te controleren en zo de geldstroom richting staatskas te starten.

(maar geef toe, de overheid heeft het héél goed voorbereid... "we willen het aantal verkeersdoden laten dalen tot 500", ondertussen even vergetend dat door de handen niet (voldoende) te wassen jaarlijks 4000 mensen in het ziekenhuis sterven door bacteriën...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan