Te snelle motorrijders gepakt

De politie heeft zondagmiddag van acht motorrijders en drie automobilisten het rijbewijs ingevorderd na forse snelheidsovertredingen van meer dan 50 km/u. Van deze elf bestuurders waren er twee beginnend bestuurder.

Er werd zowel met een lasergun als met een onopvallende videosurveillanceauto gecontroleerd op 80-kilometerwegen zoals de Kwelderweg nabij Kollumerpomp en de Lauwersmeerweg bij Oudwoude. Na een stopteken werden de rijbewijzen van de bestuurders ingevorderd. Een Duitse automobilist mocht zijn rijbewijs houden. Hij moest na overleg met de officier van justitie direct 500 euro betalen.

Bron: WaldNet, maandag 05 mei 2008 Dokkum

DUS?... :? Zijn ze dan nog gevaarlijker bezig dan "niet-beginnende bestuurders" ofzo? :? Altijd zo onnodig om dat er bij te te vermelden, snap niet wat de toegevoegde waarde daarvan is hoor maargoed... Olie op het vuur gooien ofzo?
 
Even gecorrigeerd omdat er genoeg plekken en situaties hier in dit land zijn waar je wel
degelijk de Nm's en Pk's kan laten gaan, dat er JUIST daar gecontroleerd word heeft niks met beeld te maken :+

:^

Inderdaad. Wegen zat om dat vermogen los te laten hoor. Alleen voor je het weet struikel je over de eerste de beste flitspaal/auto/kliko/aanhanger/ander sneaky gedoe apparaat.

Dussssssssssssssssssss you do the math Baksteen. B|
 
DUS?... :? Zijn ze dan nog gevaarlijker bezig dan "niet-beginnende bestuurders" ofzo? :? Altijd zo onnodig om dat er bij te te vermelden, snap niet wat de toegevoegde waarde daarvan is hoor maargoed... Olie op het vuur gooien ofzo?
Als je beginnend bestuurder bent mag je maximaal 30 km/h tehard rijden, dus ze waren dubbel fout. :')
 
Jazeker wel.
Op een CB400 kun je je voelen als een coureur ...
Probleem is dat de huidige motoren gewoon teveel Nm en Pk's hebben voor het hedendaagse verkeersbeeld om eruit te halen wat erin zit.

Nou sorry ik heb jaren een ZZR-1100 gereden en daarnaast reed ik in een RDW goedgekeurd Opel B-ascona met 300+ Pk en ik heb in geen enkele opzicht het idee dat deze voertuigen ongeschikt waren voor de openbare weg.

Ik heb ooit op een CB400 gereden en ik wil niemand beledigen, maar het zijn trage machines. Als je geluk hebt haal je incl. bijrijder net wel/niet de maximale snelheid op de snelweg.... Super hoor motorrijden op de rechter baan, dat is het echt helemaal....doet mij te veel denken aan mijn brommer tijd...

Te weinig vermogen kan net zo gevaarlijk wezen als te veel vermogen...
 
Wat is dat nou weer voor domme opmerking. :r :r
Je oordeelt erover terwijl je niet eens weet wat er precies aan de hand was en hoe de situatie was.

Ga lekker op je pizzabrommertje rijden man en houd dit soort opmerkingen voor je.
ik vind het terecht dat ze mensen pakken die meer dan 50km te hard rijden... dat is gewoon gevaarlijk voor het overige verkeer, bovendien zie je iemand die 50km harder rijd dan gemiddeld snel over het hoofd en dan ben jij schuldig...

bovendien gaf het later geposte nieuwsartikel toch wel genoeg info over de situatie. het is gewoon gevaarlijk om zo hard te rijden, het maakt me verder niet uit, maar wanneer je het gas opentrekt weet je dat je bepaalde risico'sn eemt. deze risico's moet je dan maar accepteren en ik kan echt geen medelijden hebben met iemand die dan gestraft wordt voor wat hij doet.
de reactie van 1 van de mensen die gepakt is geeft ook duidelijk aan dat hij het accepteert, prima dus.

verder ben ik zelf ook echt geen heilig boontje, maar 50km te hard is wel redelijk veel... vooral als er ook nog andere weggebruikers zijn. je kan gerust een supersport rijden en lekker scheuren, op het circuit.

maargoed blijf jij lekker te hard rijden etc. maar dan moet je niet bitchen als men je over het hoofd ziet of je een keer een ernstig ongeluk krijgt.

Volgens mij is in zo'n geval de eigenaar van de motor verantwoordelijk, en kan de eigenaar (dus op dat moment misschien niet de bestuurder) volgens mij een bekeuring krijgen. Of niet?
volgens mij moet de eigenaar dan bekend maken wie het voertuig bestuurde (wettelijk verplicht)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn in ieder geval 3 "undercovermotoren"waar ze hier vaak mee rijden:

De rode BMW, de blauwe BMW en de pan european. Alle 3 overigens vrij makkelijk herkenbaar aan de berijder.

F.
Wees dus gewaarschuwd als je naar de MegaMeeting rijdt. daar was een in 2006 ook een FJR 1300 undercovermotor. dus best wel kans dat er weer eentje rondrijdt.
 
Laatst bewerkt:
Dussssssssssssssssssss you do the math Baksteen. B|


Wat is er gozert... wou je t persoonlijk gaan maken... ??

Nee toch zekers... :?






Wat ik ermee bedoel... Ik rij met enige regelmaat geheel vrijwillig op een Honda cb450S.
Zonder dat je constant overal echt hoge snelheden rijdt haal je hier best wat fun uit, terwijl je gewoon echt aan de grens zit van wat hij kan.

Op een ZX-10 word dat anders. Wil je daar fun mee hebben dan lukt dat eigenlijk niet zonder snelheden te rijden waarbij je zowiezo je rijbewijs kwijt bent.

Het word pas leuk als je de limit van de motor benaderd.
Op een ZX-10 zal 99% van de nederlandse motorrijders dat niet kunnen, maar wel constant hun rijbewijs op het spel zetten in een poging daartoe. Of om de buurman te laten zien hoe goed ze wel niet kunnen rijden.

Op een cb400 of 450 haal je die limit wel en heb je ook fun.
 
Laatst bewerkt:
De eigenaar is wettelijk gezien aansprakelijk, ja. Meer niet.
als ik me goed herinner van m'n brommercertificaat nog (das alweer 3 jaar terug :P ) MOET de eigenaar bekend maken wie zijn voertuig bestuurde als hij dat zelf niet was.
 
als ik me goed herinner van m'n brommercertificaat nog (das alweer 3 jaar terug :P ) MOET de eigenaar bekend maken wie zijn voertuig bestuurde als hij dat zelf niet was.

Ligt eraan om welke strafbare feiten het gaat.

Voor "Wet Mulder" feiten geld die verplichting niet.
Voor Wegenverkeerswet* feiten bestaat die verplichting wel en bega je een nieuw strafbaar feit als je niet bekend maakt wie dan wel de bestuurder is geweest.


* doorrijden na een aanrijding en dat soort dingen.
 
Wij hadden zondag de videosurveillanceauto achter ons rijden, en een ploegje voor ons die gingen wat sneller dan ons. ik zag het gelukkig in mijn kleine spiegeltjes dus ik ging van het gas af.
Het ploegje voor ons ging wel op het gas en werd 2 km verder aan de kant gezet.
Ze mochten hun rijbewijs wel houden want we zijn ze later in grijpskerk weer tegen gekomen.
De ene motor rijder was bekeurt voor 49 te hard waar je 80 mocht.
 
ik vind dat puur discriminatie naar de nederlanders toe, waarom mogen wij nooit direct betalen, en waarom mogen wij ons rijbewijs niet houden om in het buitenland te rijden, en krijgen buitenlanders alleen een rijverbod voor nederland......


ja, zou toch onwijs veel gaver zijn als je overal in buitenland ook je rijbewijs kwijt kunt raken???

bel je dan je mammie om te vragen of ze jou van de Brennerpas komt plukken???
 
Ligt eraan om welke strafbare feiten het gaat.

Voor "Wet Mulder" feiten geld die verplichting niet.
Voor Wegenverkeerswet* feiten bestaat die verplichting wel en bega je een nieuw strafbaar feit als je niet bekend maakt wie dan wel de bestuurder is geweest.


* doorrijden na een aanrijding en dat soort dingen.
Heeft niet iedere Nederlander een zwijgrecht om zich op te beroepen?
(ben geen jurist of zo en heb er niet echt verstand van, maar ik vraag me dat gewoon af)
 
Laatst bewerkt:
ik vind het terecht dat ze mensen pakken die meer dan 50km te hard rijden... dat is gewoon gevaarlijk voor het overige verkeer, bovendien zie je iemand die 50km harder rijd dan gemiddeld snel over het hoofd en dan ben jij schuldig...

bovendien gaf het later geposte nieuwsartikel toch wel genoeg info over de situatie. het is gewoon gevaarlijk om zo hard te rijden, het maakt me verder niet uit, maar wanneer je het gas opentrekt weet je dat je bepaalde risico'sn eemt. deze risico's moet je dan maar accepteren en ik kan echt geen medelijden hebben met iemand die dan gestraft wordt voor wat hij doet.
de reactie van 1 van de mensen die gepakt is geeft ook duidelijk aan dat hij het accepteert, prima dus.

verder ben ik zelf ook echt geen heilig boontje, maar 50km te hard is wel redelijk veel... vooral als er ook nog andere weggebruikers zijn. je kan gerust een supersport rijden en lekker scheuren, op het circuit.

maargoed blijf jij lekker te hard rijden etc. maar dan moet je niet bitchen als men je over het hoofd ziet of je een keer een ernstig ongeluk krijgt. volgens mij moet de eigenaar dan bekend maken wie het voertuig bestuurde (wettelijk verplicht)
Dus mensen zien je alleen over het hoofd als je (veel) te hard rijdt? :?

Voorbeeldje:

Kennis van mij heeft jaren op een Blackbird gereden, reed 9 van de 10 keer dik boven de 200km/u. Nooit iets gehad, uiteraard genoeg "dat ging nét goed" momentjes maar die heeft iedereen wel, dat ligt niet persé aan jezelf.
Echter, trekt hij op bij het stoplicht, wordt hij in de flank gereden door een vrouw die door rood licht reed, zij reed zo'n 30 á 40km/u...

Enigzins geef ik je gelijk, maar mensen zien motorrijders niet zo heel erg vaak over het hoofd, men kan de snelheid niet inschatten. Wellicht door de (véél) te hoge snelheid, maar misschien ook wel omdat we hier in NL allemaal maar achter elkaar aan sukkelen op de veel te drukke wegen en in de files. We zijn hier in principe niets gewend. We rijden met de meute mee en kijken een beetje om ons heen.

Ik merk overigens dat wanneer ik hard rijd, dat ik mij nog veel meer concentreer op wat het overige verkeer doet.
 
Dus mensen zien je alleen over het hoofd als je (veel) te hard rijdt? :?

Voorbeeldje:

Kennis van mij heeft jaren op een Blackbird gereden, reed 9 van de 10 keer dik boven de 200km/u. Nooit iets gehad, uiteraard genoeg "dat ging nét goed" momentjes maar die heeft iedereen wel, dat ligt niet persé aan jezelf.
Echter, trekt hij op bij het stoplicht, wordt hij in de flank gereden door een vrouw die door rood licht reed, zij reed zo'n 30 á 40km/u...

Enigzins geef ik je gelijk, maar mensen zien motorrijders niet zo heel erg vaak over het hoofd, men kan de snelheid niet inschatten. Wellicht door de (véél) te hoge snelheid, maar misschien ook wel omdat we hier in NL allemaal maar achter elkaar aan sukkelen op de veel te drukke wegen en in de files. We zijn hier in principe niets gewend. We rijden met de meute mee en kijken een beetje om ons heen.

Ik merk overigens dat wanneer ik hard rijd, dat ik mij nog veel meer concentreer op wat het overige verkeer doet.
 
Op een cb400 of 450 haal je die limit wel en heb je ook fun.

Yep, hetzelfde heb ik op de Transalp ook. Het gevoel van scheuren en flink wat moeite moeten doen niet te veel snelheid te verliezen bij de bochten.

Stap ik dan weer op de GS (wat toch ook geen scheurmonster is) dan heb ik meteen weer een ander gevoel, veel meer relaxt pruttelend, maar uiteindelijk veel eerder op illegale snelheden.
 
Dus mensen zien je alleen over het hoofd als je (veel) te hard rijdt? :?

Voorbeeldje:

Kennis van mij heeft jaren op een Blackbird gereden, reed 9 van de 10 keer dik boven de 200km/u. Nooit iets gehad, uiteraard genoeg "dat ging nét goed" momentjes maar die heeft iedereen wel, dat ligt niet persé aan jezelf.
Echter, trekt hij op bij het stoplicht, wordt hij in de flank gereden door een vrouw die door rood licht reed, zij reed zo'n 30 á 40km/u...

Enigzins geef ik je gelijk, maar mensen zien motorrijders niet zo heel erg vaak over het hoofd, men kan de snelheid niet inschatten. Wellicht door de (véél) te hoge snelheid, maar misschien ook wel omdat we hier in NL allemaal maar achter elkaar aan sukkelen op de veel te drukke wegen en in de files. We zijn hier in principe niets gewend. We rijden met de meute mee en kijken een beetje om ons heen.

Ik merk overigens dat wanneer ik hard rijd, dat ik mij nog veel meer concentreer op wat het overige verkeer doet.

:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan