te stille CB

bierelier

Booze Brother, Pensionado.
Donateur
2 jan 2002
41.031
28.504
Snits
op mijn CB sevenfifty zit een mooie Sebring 4in1 uitlaat ,het nadeel van deze uitlaat is dat erg goed dempt .Je hoort de motor haast niet lopen kan ik (zonder een nieuwe uitlaat te kopen) hier iets aan veranderen bijv een of meerdere gaten boren in tussen schotten in de pijp ? moet er dan verder nog wat afgesteld worden ,carbs? .de bedoeling is dat er wat meer geluid uit komt zonder de hele straat wakker te maken als ik uit avonddienst thuis kom :P


eindstuk van de demper zit geklonken en ziet er uit alsof er inbus bouten in zitten ,kan er dus niet vanaf zonder de boel te veel te beschadigen .

full
 
Als je meer geluid wil en je wil geen nieuwe uitlaat kopen, koop dan een andere :P

Oftewel, er zijn genoeg dealers die wel iets tweedehands hebben liggen, kzou er niet in gaan zagen/boren, wordt het geluid vaak niet beter van.
 
Ben je doof geworden van mij Bierelier ? ;)
nee alpine dopjes doen hun werk goed :P

ff gemeten vanf uitlaat opening ,op zo'n 35 cm van einde zit een schot kan ik daar in boren zonder de afstelling van de motor te veranderen ?

(op mijn werk een boor verlengen en gaan met die banaan dan )
 
Als je meer geluid wil en je wil geen nieuwe uitlaat kopen, koop dan een andere :P

Oftewel, er zijn genoeg dealers die wel iets tweedehands hebben liggen, kzou er niet in gaan zagen/boren, wordt het geluid vaak niet beter van.
ik zou dus bij roukama ff moeten kijken ofzo ? of hebben de reguliere dealers ook dat soort spul ?
 
Wat vaak gebeurd is dat ze met een scherpe pen het schot doorslaan.

Afstelling hoeft niet veel aan te gebeuren over het algemeen.
Een keertje langs je motorboer ff laten meten is nooit verkeerd.
Afstellen hoeft alleen als je je inlaat traject verandert, uitlaten 90% niet.
 
nee alpine dopjes doen hun werk goed :P

ff gemeten vanf uitlaat opening ,op zo'n 35 cm van einde zit een schot kan ik daar in boren zonder de afstelling van de motor te veranderen ?

(op mijn werk een boor verlengen en gaan met die banaan dan )

Ja hoor, kan best. Wel KLEIN beginnen en langzaam groter boren, soms is het verschil tussen 7 en 9 mm al erg groot...En niet meteen 6 gaten erin jassen, maar beginnen met 1tje. :)
 
Mwoah, ik heb er in mn fabrieksuitlaten gelijk maar 10 van 9 mm ingezet, viel reuzemee vergeleken met wat ik er nu op heb zitten.

45 mm x 2 maakt veel lawaai in een tunnel ( mn haren gingen overeind staat zelfs ) })
 
Mwoah, ik heb er in mn fabrieksuitlaten gelijk maar 10 van 9 mm ingezet, viel reuzemee vergeleken met wat ik er nu op heb zitten.

45 mm x 2 maakt veel lawaai in een tunnel ( mn haren gingen overeind staat zelfs ) })
Enige wat ik hoorde was een TL die eens diep aan zijn gas ging hangen. ;)

Kon er ook aardig wat van! Verder overstemd mijn rammelende kuip ook veel geluiden van buitenaf :9

Brik-noise rulez!

FF serieus: Ik heb ergens nog een adresje liggen van een gast die zelf dempers maakt. Kosten iets van 100 euro ofzo. Weinig demping.

Als je je fiets ooit nog wi;l verkopen zou ik er een rustige demper bij houden. Niet iedereen wil een schreeuwer. En dan hebbie bij de verkoop nog keus.
 
wil wel stillebrikies uitlaten modernificeren naar luide brikken uitlaten *D

[edit] je kunt altijd de popnagels eruit boren bierliere, en dan zien wat je tegenkomt, bevalt het niet, dan kom ik kostenloos ff nieuwe popnagels erin poppen ;)
 
wil wel stillebrikies uitlaten modernificeren naar luide brikken uitlaten *D

[edit] je kunt altijd de popnagels eruit boren bierliere, en dan zien wat je tegenkomt, bevalt het niet, dan kom ik kostenloos ff nieuwe popnagels erin poppen ;)
de klinkverbinding ziet er uit alsof er inbusbouten inzitten als ik die uitboor wordt het niet fraaier op .Ik wil het uiterlijk van de pijp in tact laten .
 
Terug
Bovenaan Onderaan