Te strakke helm?

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Ik heb laatst een nieuwe helm gekocht.
Hij zit best lekker alleen mijn voorhoofd zit klein beetje bedrukt.
Niet erg maar na 2 uur rijden krijg ik er toch een beetje last van.
Is dit normaal voor een nieuwe helm?
 
Ik heb nu een helm te leen (m`n nieuwe moet nog binnenkomen) en deze zat eerst ook te strak bij m`n voorhoofd (kreeg ik ook koppijn van en van die mooie rooie striemen op m`n bolletje).
Ik heb hem nu 3 weken in gebruik en moet zeggen dat hij nu wel lekker zit. Kan dus weggaan.
 
Als ik mijn helm afzet zie je nog steeds dat ik hem ophad. Na een half uurtje niet meer hoor ;) , alhoewel m'n haar blijft zo zitten.

Maar een helm gaat wel wat losser zitten na verloop van tijd. Maar volgens mij moet ie geen pijn gaan doen of zo.
 
Het zal wel wennen. Toen ik net mijn nieuwe helm had was het net zo. Wangen tegen elkaar gedrukt en nadat ik de helm afzette nog een hele tijd striemen in m'n gezicht.

Nu heb ik daar helemaal geen last meer van, meer zelfs, ik vind de helm nu zelfs al wat te los zitten.
 
Lekker zo laten, even de helm de tijd geven om nar je hoofd te gaan staan, nu even afzien, later veel plezier van goed zittende helm ipv te los.

Blijf je last houden, dan kan je de helm aan de binnenkant indrukken met je duimen.
Zorg er wel voor dat je niet teveel doet, en doe het gelijkmatig. Maar al mijn helmen zitten in het begin strak en doen zeer, naderhand ben je er blij om.
 
Nou, ben in ieder geval blij dat het normaal is in het begin.
Ben toch blij met die motor-forum.
Echt op elke vraag een antwoord en ik kan weer met een gerust hart slapen :)
Thanks guys.
 
Terug
Bovenaan Onderaan