Te strakke leren motorbroek

smoothrp

Die hard MF'er
16 jan 2008
304
0
Noord-Brabant
Hallo iedereen,

Ik ben nog een beetje groen in het motorrijden (18 dec mijn motor gekocht, cbr 600f 1998 en 28 dec mijn rijbewijs gehaald) dus vraag ik het maar aan de meer ervaren rijders.

Ik heb vorige maand een leren motorbroek gekocht van Alpinestars a 350 euro. Ik heb de broek nu ongeveer 4 a 5 maal aangehad (ongeveer 5 uur totaal) De broek zit op zich goed als ik rechtop sta, beetje strak. Het probleem zit hem in het zitten. Als ik op mijn motor zit kruipt de broek niet genoeg omhoog. Hierdoor sluit hij bij mijn kont niet goed aan. De broek zit erg strak over mijn boven benen en kruipt niet omhoog. Het gevolg is een naad die bij mijn kont loskomt. Ik kan de broek kostelloos laten maken waar ik hem gekocht heb.


Mijn vragen zijn: Hoeveel rekt een leren broek? (1 hele maat?)
Of kan ik beter voor een grotere maat gaan?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Heb je met passen op een motor gezeten??? :?
Toen ik voor mijn pak ging ben ik met mn pak aan op een motor gaan zitten om te kijken hoe het pak zat...

Succes ermee...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn dit allemaal vragen die je prima kunt stellen bij de tent waar je'm gekocht hebt .....
 
Laten herstellen voor noppes en dan onder de douche gaan staan ermee en laten opdrogen terwijl ge op de motor zit. Zit daarna als gegoten. Of geduld hebben, het leer zal zich zo ook nog gaan zetten naar je lichaam.
 
Heb inderdaad even geduld met leer, het duurt wat langer voordat het rekt en onder de douche (lauw water) en dan aanhouden in de zithouding van je motor is ook een goeie optie
 
Al vaker gezegd: als je gaat voor natmaken doe dat dan liever met spiritus dan met water.

Het is effe koud maar het verdampt (en droogt dus) aanzienlijk sneller dan water. :Y :Y
 
Al vaker gezegd: als je gaat voor natmaken doe dat dan liever met spiritus dan met water.
en het stinkt niet???
(omdat ook de geur mee verdampt???)

als de spirituslucht er niet in blijft hangen dan is het echt een goeie tip.
 
Op je motor door de wasstraat, als je thuis bent is alles weer droog en zit het perfect!

PS: Vergeet niet je vizier dicht te doen!
 
Laatst bewerkt:
en het stinkt niet???
(omdat ook de geur mee verdampt???)

als de spirituslucht er niet in blijft hangen dan is het echt een goeie tip.

Niet echt goede tip, zal best werken maar spiritus is giftig en kan door de huid dringen :N
 
In tegenstelling tot wat veel mensen denken rekt leer niet of nauwelijks op. Gaat dus niet beter worden.
 
Ja, je zou een panty eronder kunnen proberen


Maar dat heb je niet van mij he, ik zou teruggaan naar die winkel en omruilen voor een iets ruimere broek :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan