Te veel olie in de Nx250

Cupootje

Rookie
3 aug 2018
26
3
Hi allemaal!

Afgelopen week heb ik mijn blok weer verse sap gegeven. Dus olie ververst. Daarna die week lekker gereden, totaal 40 km. Niet veel dus maar meer speels!;)

Onderweg naar huis viel de motor plotseling uit. licht bleef branden dus stroom had ze nog. De toerenteller gaf gelijk 0 aan. Even een stuk gelopen, proberen te starten en ze startte weer! Even later weer uit! Dit ging dus 5x achter elkaar even door tot ik thuis was. Vandaag weer even gereden, ik was nog niet 1 km weg en hij viel plots weer uit. Eenmaal thuis aangekomen even stationair laten draaien en ja hoor, ook uit. Alles gecheckt van CDI tot bobines tot goed vonkende bougie. zelfs de spanning en weerstanden doorgemeten van de oliepomp!

Heel dom.. ik heb er teveel olie ingegooid. Maar ook echt veel. Ik weet heel stom en helaas niet goed gelezen. nu dus het blok leeg laten lopen en morgen weer vullen. dit keer correct!:)

Zou dit de reden kunnen zijn? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat nu te doen en waar ik rekening mee moet houden.:)
 
Oliepomp inderdaad niet doorgemeten. Was dit onderdeel wat voor mij nu onduidelijk is waar het voor bedoeld is. zie foto hieronder
Niet de bougie maar de rechter met de groene draad. Neem aan temp sensor van de cilinder?
WhatsApp Image 2020-05-05 at 21.33.00 (1).jpeg


Wat er vandaag gebeurde. Olie ververst en de correcte hoeveelheid toegevoegd. Motor startte zonder problemen!
Na 5 min ben ik gaan rijden. nog niet 500m verder valt hij plots uit. Ik zet het contact uit en druk op de kill switch. Zet alles weer aan hij doet het weer!
100M verder precies hetzelfde! Dit een heeft zich een paar keer herhaalt. Terug gelopen naar huis en even in de schuur gezet. Dan maar bij mn buddy achterop...

Eenmaal thuisgekomen motor gestart en boem, zonder choke en liep perfect. Even laten lopen en na 5 min wat extra gas gegeven. en ja hoor uit..

Het volgende gaat door mijn kop:

Scenario 1: Sinds kort slaat de koelfan niet aan maar als je blijft rijden is dit geen probleem. Er staat druk op de radiatorslang en voelt ook warm aan. Wat ook opvalt is dat het temperatuur lampje niet brand wanneer de motor afslaat. Zou dit allemaal wijzen op de temperatuur sensor?

Scenario 2: Nieuwe knipperlichtjes van ALI. Aangesloten op de oude knipperlicht aansluitingen.Wanneer ik een kant op ging MET knipperlicht Brandde het temperatuur lampje gezellig mee. Kan dit door de knipperlichten komen?

Scenario 3: Toch teveel olie waardoor de oliepomp de druk niet maar aankan. bij een warme motor voert de druk op en bij een bepaalde druk zegt de oliepomp DOEI. motor slaat af?

De bike heeft maar 19.000km gereden!
Hier nog een mooi kliekje van de crosser :D

WhatsApp Image 2020-05-05 at 21.33.00.jpeg
 
Laatst bewerkt:
De slang waar die witte troep uit komt is die van de carterontluchting?
Zo ja zorg dat het weer helemaal open is en controleer het hele traject vanaf het motorblok of dat open is,
anders kan de motor z,n carterdruk niet kwijt en dat is heel slecht.
 
De slang waar die witte troep uit komt is die van de carterontluchting?
Zo ja zorg dat het weer helemaal open is en controleer het hele traject vanaf het motorblok of dat open is,
anders kan de motor z,n carterdruk niet kwijt en dat is heel slecht.
Ga ik vandaag gelijk even nachecken! Als ik wat vind laat ik het weten
 
De kans is aanwezig als er vocht in de olie heeft gezeten dat die witte troep zich verzameld heeft rond
de pick up van de ontsteking,ik heb dat eerder gezien,en die motor sloeg ook iedere keer af,na schoonmaken reed deze weer
prima,dus dat kan ook een oorzaak zijn.Of een pick-up spoel die kapot is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan