te veel olie?

Anonieme gebruikert

MF veteraan
6 jan 2005
1.536
1
Ik heb daarnet vlak voor sluitingstijd m'n motor bij de dealer gehaald, motor heeft net een grote beurt gehad.
Daarnet eens een ritje mee gaan maken en tot een aantal verontrustende conclusies gekomen. Als de motor goed warm was gereden kwam me nogal een rare geur tegemoet. Toen ik stopte, bleek er vloeistof aan de rechterkant bovenop het blok te liggen, waarschijnlijk olie, want het rookte nogal. Er kwam een geur van verbrand rubber af (de rubbertjes die de bougies afdekken in combinatie met hete olie?)
Blijkt ook dat er na enkele ogenblikken stilstaan al een plasje olie onder de motor ligt. Nu zegt m'n broer dat hij dat met z'n crosser ook al heeft gehad. Volgens hem ligt het eraan dat er teveel olie in de motor zit, en stopt het eens het oliepeil normaal is. Op zich allemaal niet zo'n probleem (als zijn verhaal klopt natuurlijk), maar ik heb daarnet ook gemerkt dat de rechterkant van m'n achterband helemaal vol met olie hangt. Spekglad en levensgevaarlijk dus.
Klopt het verhaal van de teveel olie, of is hier iets anders aan de hand. Ik zou het gewoon aan de dealer kunnen vragen, maar die is pas maandag weer bereikbaar en ondertussen rij ik wel mooi met een spekgladde band rond.
 
Hier een piccie van de olie op de band:

DSC03612.jpg
 
Oliepeil begint het minimum al te naderen, blijkbaar lekt er olie uit de afsluitdop onderaan de motor. Hopelijk zit er morgennamiddag nog genoeg in om er mee tot bij de dealer te rijden en hem stante pede te verplichten het probleem op te lossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan