Te veel stationair toeren voorste cilinder.

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.669
0
51
Leeuwarden
www.vs750.drives.it
Op dit moment zijn we bezig om een Intruder VS700 op te bouwen. Gisteren hem zelfs al even gestart maar wat opviel was dat de voorste cilinder meer toeren maakte dan de achterste. Nu is dat niet zo vreemd omdat hij nog niet synchroon is gesteld maar voor mijn gevoel maakt hij gewoon te veel toeren terwijl er ruimte zit op zowel de gaskabel als de synchronisatie kabel. Ook de stationair knop staat helemaal los en tevens de choke gecontroleerd maar deze staat ook niet open. Iemand die weet wat dit kan zijn?

Al vast bedankt.
 

Sebas84

Die hard MF'er
12 jun 2012
671
77
35
Hellevoetsluis
Bezoek site
gasschuif die blijft hangen, of de stationair schroef te ver in gedraaid. Valse lucht wil ook wel eens dit probleem geven. Anders carbs goed schoonmaken.
Groet
Sebas
 

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.669
0
51
Leeuwarden
www.vs750.drives.it
gasschuif die blijft hangen, of de stationair schroef te ver in gedraaid. Valse lucht wil ook wel eens dit probleem geven. Anders carbs goed schoonmaken.
Groet
Sebas
Gasschuif gaat soepel en zoals gezegd de stationair schroef staat helemaal los. De cabs zijn voor montage ultrasoon gereinigd maar valse lucht nog niet gecontroleerd dus zal vanavond even met een spuitbus remmenreiniger in de weer.


Is de krukas gebroken ?
En ja krukas was stuk maar met succes gelijmd.
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.906
283
53
oirschot
Het kan natuurlijk nooit dat de voorste cilinder meer toeren maakt dan de achterste. De cilinder maakt sowieso geen toeren, dat doet de krukas.
Ik neem aan dat je bedoeld dat de voorste cilinder meer werkt dan de achterste. Ik zo beginnen met de klepspeling controleren/stellen en dan synchroon stellen.
 
  • Like
Waarderingen: Guust_Flater

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.669
0
51
Leeuwarden
www.vs750.drives.it
Het kan natuurlijk nooit dat de voorste cilinder meer toeren maakt dan de achterste. De cilinder maakt sowieso geen toeren, dat doet de krukas.
Ik neem aan dat je bedoeld dat de voorste cilinder meer werkt dan de achterste. Ik zo beginnen met de klepspeling controleren/stellen en dan synchroon stellen.
Bedankt voor de uitleg maar begreep de grap. Ik weet intussen hoe het werkt hier in het technische gedeelte.. ;)
Kleppen zal ik vanavond ook nog eens nalopen nu ik overal nog makkelijk bij kan.
 

BandY

RIPvH
17 apr 2008
36.163
6.548
norm-alert.nl
Voorste naar acheren en achter naar voren.
Op dit moment zijn we bezig om een Intruder VS700 op te bouwen. Gisteren hem zelfs al even gestart maar wat opviel was dat de voorste cilinder meer toeren maakte dan de achterste. Nu is dat niet zo vreemd omdat hij nog niet synchroon is gesteld maar voor mijn gevoel maakt hij gewoon te veel toeren terwijl er ruimte zit op zowel de gaskabel als de synchronisatie kabel. Ook de stationair knop staat helemaal los en tevens de choke gecontroleerd maar deze staat ook niet open. Iemand die weet wat dit kan zijn?

Al vast bedankt.
Gebeurt zo vaak vrijdags.
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.920
464
51
wezemaal
Op dit moment zijn we bezig om een Intruder VS700 op te bouwen. Gisteren hem zelfs al even gestart maar wat opviel was dat de voorste cilinder meer toeren maakte dan de achterste. Nu is dat niet zo vreemd omdat hij nog niet synchroon is gesteld maar voor mijn gevoel maakt hij gewoon te veel toeren terwijl er ruimte zit op zowel de gaskabel als de synchronisatie kabel. Ook de stationair knop staat helemaal los en tevens de choke gecontroleerd maar deze staat ook niet open. Iemand die weet wat dit kan zijn?
kan je toch zelf bedenken dat je eerst het onderlijnde doet voor je een topic opent , niet ?
 

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.669
0
51
Leeuwarden
www.vs750.drives.it
kan je toch zelf bedenken dat je eerst het onderlijnde doet voor je een topic opent , niet ?
Waarom begin je een topic als je het antwoord al in de beginpost zet?
Op dit moment zijn we bezig om een Intruder VS700 op te bouwen. Gisteren hem zelfs al even gestart maar wat opviel was dat de voorste cilinder meer toeren maakte dan de achterste. Nu is dat niet zo vreemd omdat hij nog niet synchroon is gesteld maar voor mijn gevoel maakt hij gewoon te veel toeren terwijl er ruimte zit op zowel de gaskabel als de synchronisatie kabel. Ook de stationair knop staat helemaal los en tevens de choke gecontroleerd maar deze staat ook niet open. Iemand die weet wat dit kan zijn?
Misschien het openingstopic iets beter lezen.. alle gaskabels, choke en stationair staan op 3 a 4 mm speling, anders gezegd de gasschuiven staan maximaal dicht en hij kan dus nooit te veel toeren maken. Hij kan onregelmatig lopen, niet starten, knallen bij gas open, en idd niet meer/minder toeren maken dan de andere cilinder maar nooit te veel toeren maken. Was dan ook niet het probleem, zat een gaskabel klem en bleef hangen in de splitter. Opgelost en vanuit die rust situatie (zoals altijd) synchroon gesteld, loopt nu goed.

In elk geval thanks voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt: