te warm om te rijden

ben vandaag weer eens een keertje gaan rijden, nu met t-shirt en korte broek en gympen,ook natuurlijk 1 handje in de lucht :W
was op zich wel verfrissend, maar voelt toch wel apart aan 1 pk tussen je benen
_O-

full
 
Ik reed dinsdag in de Eifel. 39 graden, volledig in het leer.......

Dat was echt een beetje TE -O-
 
Woensdag teruggereden van Gerlos Oostenrijk naar huis (Assen), 1100 km in 1 dag, 13 uur rijden.
Temperaturen boven de dertig... soms 35 en in dorpen 37 op de display gezien.

Was wel erg erg erg warm, je kan je warmte niet echt meer kwijt. Alle ventilatie open maar zelfs met 180 kmh krijg je geen verkoeling van de rijwind meer met die temperaturen. Pas na zeven uur 's avonds werd het iets beter.
 
zonder helm, waarschijnlijk een zonnesteek, dat mensen zoiets in de hoofd halen

Zag een chopper rijden met de helm aan het stuur..... hopelijk is de plaat in de kop van de bestuurder hard genoeg om de klap op te vangen.
 
Ik ben er achter gekomen dat ik dus ook geen doorijder ben. Wind, regen, sneeuw, vriekou en zelfs ijzel houden mij niet van mijn motor.

Maar rond de 30 graden zie je mij alleen op de motor als ik echt moet. Tegen het bovenstaande rijtje kan je vanalles doen. Maar tegen die hitte niet. En rijden is ook niet leuk nu half Nederland op weg is. Er is geen rustig stukje dijk te vinden.

Als het hardt regent houd mijn regenpak mij droog. Met dit weer ben ik van buiten droog maar heb onder mijn pak geen droge draad meer aan mijn lichaam. En dan als je weer thuis bent proberen je pak uit te doen. -O- Ben 10 min bezig en stink een uur in de wind. Nee geef mij maar iets minder weer.
 
Ik ben er achter gekomen dat ik dus ook geen doorijder ben. Wind, regen, sneeuw, vriekou en zelfs ijzel houden mij niet van mijn motor.

Maar rond de 30 graden zie je mij alleen op de motor als ik echt moet. Tegen het bovenstaande rijtje kan je vanalles doen. Maar tegen die hitte niet. En rijden is ook niet leuk nu half Nederland op weg is. Er is geen rustig stukje dijk te vinden.

Als het hardt regent houd mijn regenpak mij droog. Met dit weer ben ik van buiten droog maar heb onder mijn pak geen droge draad meer aan mijn lichaam. En dan als je weer thuis bent proberen je pak uit te doen. -O- Ben 10 min bezig en stink een uur in de wind. Nee geef mij maar iets minder weer.
Ga je toch lekker in je string rijden en in een t-shirt.
Lekker koel/cool.

De risico's zijn voor jezelf als je valt, maar hoe groot is die kans nu eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan