TE warm om te rijden...?

Is nu nog wel te doen. Vorig jaar wel wat te heet toen het tegen de 40 graden aanliep. Normaal kan je je vizier open doen voor wat koeling, echter toen leek het alsof een hete föhn op volle stand tegen je gezicht blies 😅
 
20190623_160018.jpg20190623_114250.jpg
Gister gewoon ca 300 km wezen rijden.
Doorwaai kleding aan af en toe even afkoelen
 
Doorwaaijas, jeans, zomerhandschoenen etc was het zondag prima uit te houden. Ok, stoplichten en langzaam rijden niet prettig, vlot hierna 105 graden op het display en ventilator aan, maar ff daarna gas erop....en heerlijk getourd..... :]

Van de week geen tijd, dus geen last vd hitte op de motor.
 
... vlot hierna 105 graden op het display ...
Nou... ik schrok gisteren ook even. We waren naar Lauwersoog geweest en hebben op de terugweg de autobahn gepakt. Niks geks. 130 - 160 km/h. Het blok werd echter goed warm. De olietemperatuur steeg naar 130 graden! :o
 
Ik heb gisteren iig erg veel motorrijders gezien.

Helaas ook veel met een t shirtje aan |(

Zolang je rijd gaat het prima, maar met 30 + kan ik ook wel andere dingen verzinnen als motorrijden..
 
Hoe vaak ik al niet gehoord heb “lekker zeg, ideaal met dit weer een motor!”

Mijn reactie is dan dat ik toch echt liever in een auto met airco zit met temperaturen boven de 30 graden.

Maarja, woon-werkverkeer hè.. en stilstaan in de file vind ik nóg erger, dus dan maar zweten op de motor :]
 
Ik heb zo'n Rev'it jas, t is gewoon gaas.. Nog steeds goeie protectie bij vallen, maar er komt zoveel lucht doorheen. Rijdt heerlijk met dit weer. Kevlar spijkerbroek eronder is ook nog te doen. Alleen die helm.
 
heb de mijne lekker een weekendje vrij gegeven :+
textielpak, net even te warm. Ook maar eens kijken naar doorwaai i.c.m. kevlar broek. Alleen het geld he.....
 
Ik heb vaker met Rev'it doorwaaijassen in mijn handen gestaan maar er komt zeker een rugbescherming in, stuk minder doorwaai ineens. Ook wil ik de beschermende delen waarschijnlijk vervangen want die standaard dingen zijn niet zo gek flexibel. Van de week maar wéér naar Motozoom rijden.
Ik dacht dat in elk geval vandaag er btw korting op de (of in elk geval een aantal) doorwaai jassen bij Motozoom is.

Ik heb trouwens van Rev'it de Ignition 2 jas. Erg fijn en met de regenliner (en eventueel de bodywarmer) is het ook nog te doen als het nog fris is, bijvoorbeeld in de ochtend of avond of het voorjaar. En dan die geperforeerde backprotector er in.

Ook fijn: een doorwaai broek. En als je dan ook nog van die zomer onderkleding hebt is het net alsof je in je nakie op de motor zit. Bovendien is die onderkleding handig als je alles weer uittrekt omdat de jas en broek niet gaan plakken aan je huid. Doorwaaihandschoenen zijn ook wel een must trouwens.
 
Ik dacht dat in elk geval vandaag er btw korting op de (of in elk geval een aantal) doorwaai jassen bij Motozoom is.

Ik heb trouwens van Rev'it de Ignition 2 jas. Erg fijn en met de regenliner (en eventueel de bodywarmer) is het ook nog te doen als het nog fris is, bijvoorbeeld in de ochtend of avond of het voorjaar. En dan die geperforeerde backprotector er in.

Ook fijn: een doorwaai broek. En als je dan ook nog van die zomer onderkleding hebt is het net alsof je in je nakie op de motor zit. Bovendien is die onderkleding handig als je alles weer uittrekt omdat de jas en broek niet gaan plakken aan je huid. Doorwaaihandschoenen zijn ook wel een must trouwens.

Brrrrrrrr
 
Vorig jaar met de hittegolf een goed doorwaaipak gekocht. Dan is het een kwestie van blijven rijden :-)

En nog een goede: een witte helm.
Dan krijg je die interessante situatie dat met je vizier open rijden warmer is dan met je vizier dicht...
 
Heb net eergister ook een doorwaai jackie gehaald van Richa. Morgen maar eens gaan testen! Even zien welke schoenen we aantrekken maar goed.. blijven rijden en je komt een heel eind :D
 
Het fijne is dat het langer licht is. Overdag andere activiteiten en na het eten gewoon lekker toeren.

Daarnaast is het nooit erg om een keer lekker te zweten. Mensen betalen er zelfs voor om ongemakkelijk met een stel onbekenden naakt te zitten zweten, dan doe ik dat toch liever in bekleding, alleen en op de motor.

En laten we wel wezen, sommigen mogen nog wel wat extra 'vocht' verliezen
 
Weekje niet gereden. Vorige week ziek thuis... dus was vanmorgen even vreemd. Ik twijfelde, de doorwaai-jas of m'n oude leren jackie... toch die doorwaai-jas maar aangetrokken. Blij toe! Was me nog te warm eigenlijk.
Als 't weer zo erg wordt als vorig jaar dan komt er dit jaar zeker zo'n koelvest.
 
Blijft toch een apparte tak die motorrijders.
Afgelopen weekend eens een testje gedaan.
Zaterdag in volledig leren pak, motorlaarzen/ handschoenen en integraalhelm dagje wezen toeren.
Kreeg nagenoeg bij elke motorrijder die ik tegenkwam een vriendelijke groet/zwaai.

Op de zondag dat ritjes nog eens dunnetjes overgedaan op exact dezelfde motorfiets maar toen in zomer outfit:
Dus gewone sportschoenen die ik dagelijks draag, dunne zomerbroek, T-shirt met overhemd erover en die dan loshangend.
Helm potje op met transparante bril tegen de vliegen en zomerhandschoenen aan.
Nagenoeg geen ene tegemoetkomende motorrijder gaf mij een vriendelijke handgroet/zwaai.
Bizar eigenlijk, want als het alleen maar ging om het feit dat ik in normale kleding op de motorfiets zat en daardoor dus geen handgroet/zwaai terugkreeg dan benne de meeste motorrijders behoorlijk bekrompen.

Zelf zwaai ik al 30 jaar naar elke motorrijder die ik tegenkom en of die persoon nou op een dikke motorfiets of motorscooters rijdt maakt mij echt geen ene biet uit.
Of ze nou helemaal in motorkleding zijn gestoken of erop zitten met korte broek en T-shirt boeit mij ook voor geen ene flikker.
Ik groet ze allemaal.
Mijn test was in elk geval geslaagd en ben en nu helemaal achter dat menig motorrijder niet verder kijkt of denkt dan zijn neus lang is.
Jammer is dat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan