Te water met je motor...

Verder kun je hetzelfde ritueel aanhouden als in de auto, wacht tot je helm 3/4 gevuld is, en sla dan je vizier kapot met zo'n speciaal life-saver-hamertje, en dan snel naar boven

Je vergeet het belangrijkste: je gordel los maken, vooral als je op zijn kop draait en door de lucht in de banden gebeurt dat snel, dus gauw je gordel door snijden met dat hamertje. ;)

Ik moest hier aan denken want ik ben ik keer omgegaan met de auto en toen was ik de auto uitgekropen en zat die gordel nog om mijn schouder. Terwijl de benzine achteraan uit de auto droop moest ik er weer in kruipen om die gordel af te krijgen en dat was minder.
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet het belangrijkste: je gordel los maken, vooral als je op zijn kop draait en door de lucht in de banden gebeurt dat snel, dus gauw je gordel door snijden met dat hamertje. ;)

Ik moest hier aan denken want ik ben ik keer omgegaan met de auto en toen was ik de auto uitgekropen en zat die gordel nog om mijn schouder. Terwijl de benzine achteraan uit de auto droop moest ik er weer in kruipen om die gordel af te krijgen en dat was minder.

Ook niet vergeten je airco uit te zetten...
Anders ligt het verbruik hoger en dat is slecht voor het milleu als je ondersteboven in het water ligt!
 
Wel een nieuwe discipline geboren:
Watermotorfietsen. Kan op dezelfde baan als onderwatergolven, denk ik.
Groeten,
Eduard.
 
Wie herinnert zich dit nog?
Zal ook fris geweest zijn :o

fsget.php
 
Laatst bewerkt:
Belangrijkste is rustig blijven (om het woord "koel"niet te gebruiken _O- ).

Het is best mogelijk om met motorkleding aan te zwemmen.
Je moet vooral rustig gaan zwemmen.
Je kan er nl beter wat langer over doen en het halen dan er stevig tegenaan te gaan en de laatste meters niet halen -O-
Je helm af gooien is geen verkeerde aktie omdat je eerder de kans loopt om te gaan hyperventileren, altijd zorgen dat je luchtwegen optimaal vrij zijn.
Bovendien word je wereld een stukje breder bij het zoeken naar een uitweg.

Het eerste wat je op kan gaan breken (kleding) zijn je laarzen.
Je zou deze bij twijfel of je vaste grond haalt misschien al beter gelijk uit gooien om zo vanaf het begin al energie te besparen.
Houd je kleding gesloten er kan toch niet meer water in dan VOL, je voorkomt hiermee dat je eerder onderkoeld raakt.

De pakken van tegenwoordig hebben een aantal grote voordelen ten opzichten van vroeger.
Zo zorgen de protectoren o.a. voor extra drijfvermogen ;)

Een mens is in de regel tot véél meer in staat als hij/zij zelf denkt zolang je de rust maar bewaard ! :Y
 
er is toch motorkleding met ingebouwde airbags?

of je doet het zo:

helmet.jpg


of je blijf op je motor zitten:
poolmaster%20Motorcycle%20float


of je doet je regenpak aan, wordt je ook niet nat:
PVC-Motorcycle-Rain-Coat-20504929149.jpg


of je blijf aan je motor hangen:
prod_ranger_floating_big.jpg



zelf doe ik altijd twee voetballen in mijn rugtas en heb ik een rietje bij me en een handdoek onder mijn zadel *D
 
Belangrijkste is rustig blijven (om het woord "koel"niet te gebruiken _O- ).

Het is best mogelijk om met motorkleding aan te zwemmen.
Je moet vooral rustig gaan zwemmen.
Je kan er nl beter wat langer over doen en het halen dan er stevig tegenaan te gaan en de laatste meters niet halen -O-
Je helm af gooien is geen verkeerde aktie omdat je eerder de kans loopt om te gaan hyperventileren, altijd zorgen dat je luchtwegen optimaal vrij zijn.
Bovendien word je wereld een stukje breder bij het zoeken naar een uitweg.

Het eerste wat je op kan gaan breken (kleding) zijn je laarzen.
Je zou deze bij twijfel of je vaste grond haalt misschien al beter gelijk uit gooien om zo vanaf het begin al energie te besparen.
Houd je kleding gesloten er kan toch niet meer water in dan VOL, je voorkomt hiermee dat je eerder onderkoeld raakt.

De pakken van tegenwoordig hebben een aantal grote voordelen ten opzichten van vroeger.
Zo zorgen de protectoren o.a. voor extra drijfvermogen ;)

Een mens is in de regel tot véél meer in staat als hij/zij zelf denkt zolang je de rust maar bewaard ! :Y

Wanneer je helmvoering zich vol met water zuigt heb je denk ik een supergroot probleem.. Heb er een hard hoofd in dat je hem dan nog snel af krijgt..
 
Wanneer je helmvoering zich vol met water zuigt heb je denk ik een supergroot probleem.. Heb er een hard hoofd in dat je hem dan nog snel af krijgt..

Ten eerste zuigt een helm voering zich niet onmiddelijk vol maar geleidelijk aan.
Betekend dat je voering nog lang niet volgezogen is als je een keer kopje onder gaat.
Daar naast zit je helm voering samengedrukt en is er van "vol" zuigen ook weinig spraken.
En wat te denken van het drijfvermogen van de aanwezige tempex en schaaldelen?

Zoals ik al zei: vooral rust bewaren en je energie verdelen dan komt het best goed.
Word een ander verhaal als je ernstige verwondingen hebt uiteraard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan