Te weinig luchttoevoer?

Gilera Runner VXR200

Die hard MF'er
26 okt 2004
344
0
Sint-Niklaas
Als ik volgas geef ( heb een powerfilter geplaatst maar met het zelfde effect van een gewone luchtfilter) dan gaat de motor opeens laag in toeren vallen zodat hij niet vooruitkomt zoals het moet.
Heb dus een powerfilter ( Doppler) en als ik het tweede luchtinlaat dat er in zit vrij maak is dat gedaan met inhouden.
Maar volgens mij , heb ik dus gelezen, als je te rijk staat gaat je motor ook inhouden.
En als hij te weinig lucht krijgt wat doet hij dan?
Geef hem dus meer lucht en hij gaat beter.
Het is een 4 takt , 200 cc Gilera runner.(Scooter dus)
Het is dus een luchtfilter die gewoon je originele vervangt omdat die zo groot en lelijk is en niets doet aan je instellingen van de carburateur.
Er stond bij de info om deze te installeren dat als de diameter meer is dan 35 je het 2de luchtinlaat moest vrijmaken.
Bij mij is dit zo dat ik groter moest gaan omdat hij anders bijna dood valt bij volgas.
Ben ik goed bezig dan?
 
je motor staat idd te rijk óf krijgt te weinig luchtaanvoer.....
probeer het even zónder luchtfilter!....( korte tijd aub)( te arm mengsel is ook nie goe!)
Bij een arm mengsel, wordt de kans op oververhitting groter waardoor 'pingelen'kan ontstaan en de kans op bougie-schade vergroot wordt.
Motorschade kan ontstaan in de vorm van ingebrandde zuiger!

Bij een te rijk mengsel:
zwarte bougie ivm onvolledige ontbranding;
inhouden motor (verzuipen zoals Viccie vermeld..);
te lang doorrijden met zo'n afstelling kan abnormale slijtage veroorzaken aan cilinderwand en zuigerveren!

juiste bougiekleur is idd bruin/grijs!
 
Terug
Bovenaan Onderaan