Teamgenoot gezocht voor 500 van Zolder

supervet

2 of 4 cilinders.... allebei dan maar??
15 sep 2003
5.514
3.863
Heerlen
Goedenavond!

Eigenlijk heel simpel zoals de titel al aangeeft ;) Wij zoeken een teamgenoot voor deelname aan de 500 van Zolder.

In 2023 wordt deze voor het eerst gereden, Normaal is er een short-endurance kampioenschap, met 4 evenementen van 2 uur. Dit jaar is dus één van die evenementen omgetoverd tot een 4 uurs race. Het evenement is op donderdag 1 juni en wordt gereden "zonder geluidslimiet".
Wij zoeken een teammaatje die op een 600 of 750 (andere fiets is natuurlijk ook een optie) tijden van net iets onder of boven de 1:50 kan rijden. Dan hebben we een mooi team met ongeveer even snelle coureurs. Ieder rijdt op zijn eigen brommer en 7 pitstops is verplichte kost. Volgens mij lijkt het op deze manier heel veel op de 3uur van Assen. Een licentie is niet nodig en de technische regels zijn niet al te veeleisend.

Ik rij op een GSXR750 uit 2000, en de ander rijdt op een Yamaha R6 uit 2002. Wij beschouwen Zolder een beetje als ons "thuis circuit" Dus daarom liever deze dan een endurance op Assen🤷‍♂️

Laat maar horen als je interesse hebt!

Later,

Loek
 
alleen 600 of 750? Dus geen 1000 liever begrijp ik dat goed?
We zouden graag een soort van gelijkwaardig team samenstellen. Maar eigenlijk boeit het niet natuurlijk. Als er een 1000 in het team zit vallen we in een andere klasse. Maar dat boeit natuurlijk niet, winnen, of ook maar in de buurt van een top 10 komen gaat hem echt niet worden. Dus één 1000 is ook welkom hoor :t

Interesse??;)
 
Update:

Wij hebben inmiddels wat heen en weer gemaild met de organisatie. Er ontstond wat twijfel bij ons zelf of het tempo van het evenement niet te hoog zou liggen. De organisatie geeft aan dat dat niet zo is en ze juist mikken op deelnemers die eens iets anders willen dan meerijden in het snelle groepje vrij rijden.
Dus dat is helemaal OK. Nu nog een 3e teamgenoot die het leuk vindt om een 4-uurs race te rijden op Zolder ;)
 
Vorig jaar een keer meegedaan met de short endurance. Jongens voorin reden 1.36. Het gros zat tussen de 1.39 en 1.43 te rijden.
Aangezien er in deze wedstrijd dubbele punten te behalen zijn denk ik dat er toch best wel hard gereden wordt
 
Dat heb je af en toe een jaar.... herkenbaar. Ik heb dit jaar een beetje op het voorjaar gemikt. Hopelijk een druk najaar dus dan minder tijd voor de motor🤷‍♂️
 
Hallo Loek, zoeken jullie nog een teamgenoot voor de endurance op Zolder? Ik rij zelf met een Triumph Daytona 675 '06 met een rondetijd van 1:52 op Zolder

Technisch voldoet mijn motor sowieso aangezien ik hier ook mee in de ZAC rij.

Laat maar weten als jullie nog iemand zoeken!
 
Had die mail tijd geleden ook gezien, spijtig niet genoeg kennissen die zoiets zien zitten, wie weet misschien volgend jaar. Succes!
 
Dank! Maar het oproepje hier heeft wel echt gewerkt zoals je ziet.

Team met dikke naked bikes moet toch samen te stellen zijn ;) Je postte al in het goeie topic zag ik :t En bovendien heel vet als er zo'n team zou zijn (als dat er niet al is).
 
Dank! Maar het oproepje hier heeft wel echt gewerkt zoals je ziet.

Team met dikke naked bikes moet toch samen te stellen zijn ;) Je postte al in het goeie topic zag ik :t En bovendien heel vet als er zo'n team zou zijn (als dat er niet al is).
Zit nu op 1.51 op zolder, ik probeer dit jaar onder de 1.50 te geraken, vorig jaar heel veel problemen met geluid waardoor 2 dagen er vroegtijdig mogen vertrekken.
Dit jaar 2 dagjes op donderdag dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren :D
 
Mooi, dan delen we in ieder geval hetzelfde doel, 1:50 op Zolder :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan