Tear offs op de baan, waarom???

Waarom?

  • Om de mooie vrouwen op de tribune beter te kunnen zien.

    Stemmen: 14 51,9%
  • Geen afvalbak in de pitbox.

    Stemmen: 1 3,7%
  • Staat stoer.

    Stemmen: 8 29,6%
  • Schone helm voor de sponsoren.

    Stemmen: 1 3,7%
  • Anders, zie reactie.

    Stemmen: 3 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    27

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.540
36.023
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
ELke race/training kwalificatie verbaas ik me er weer over, "iedereen" trekt die tear off van het vizier als ze in de uitloop zitten en flikkert ze dus over het circuit, soms ook al als ze de pitstraat nog niet uit zijn of net voor het opstellen bij de start.

Serieus benieuwd naar de reden hier achter! Hebben die gasten geen afvalbak in de pitbox? Midden in de race/sessie als er een dikke vlieg oid te pletter is gereden kan ik het me natuurlijk prima voorstellen maar ik irriteer me er zelfs lichtelijk aan (dat ik de reden erachter niet weet). Blijft gewoon zooi op de grond gooien en je wil ook niet net zo'n ding onder je voorwiel hebben terwijl je met 60 graden hellingshoek door een bocht gaat neem ik aan...


Dus ja... Waarom???
 
Laatst bewerkt:
Automatisme? Zou ook wel eens interessant zijn om te achterhalen door hoeveel van die tear-offs ze eigenlijk gaan tijdens een race of tijdens een heel weekend. :)
 
Soms zie je dat ze tear off er al aftrekken terwijl ze nog in de pitstraat rijden...

Wtf?
Er zal toch wel iemand in de pitbox rondlopen die het vizier kan schoonmaken voordat ze de baan opgaan?
 
Zou hetkunnen dat er precies een luchtbel in het blikveld zit? Zelf nooit die dingen gebruikt.
 
Je ziet wel op Assen dat de tear offs na de start direct van de baan worden gehaald.
 
als ik voor mezelf spreek, ik probeer het altijd zo lang mogelijk uit te stellen voor ik de tear-off eraf trek.

Niets is irritanter dan bij de eerste vlieg dat ding eraf te trekken waarna bij het eerste de beste rechte stuk nummer 2 zijn einde vind op je vizier.

Echter na een ronde of wat zit je zo in de "zone" dat je het bijna niet meer door hebt en het pas ziet zodra je de focus kwijt bent, automatisme is dan ook direct dat ding eraf gooien, komt bij mij in ieder geval vaker voor dan dat ik hem in het midden van de race eraf trek.
 
als ik voor mezelf spreek, ik probeer het altijd zo lang mogelijk uit te stellen voor ik de tear-off eraf trek.

Niets is irritanter dan bij de eerste vlieg dat ding eraf te trekken waarna bij het eerste de beste rechte stuk nummer 2 zijn einde vind op je vizier.

Echter na een ronde of wat zit je zo in de "zone" dat je het bijna niet meer door hebt en het pas ziet zodra je de focus kwijt bent, automatisme is dan ook direct dat ding eraf gooien, komt bij mij in ieder geval vaker voor dan dat ik hem in het midden van de race eraf trek.

Maar goed, dat verklaard nog niet waarom dit ding er direct bij het uit rijden pitstraat al afgetrokken word?
 
ELke race/training kwalificatie verbaas ik me er weer over, "iedereen" trekt die tear off van het vizier als ze in de uitloop zitten en flikkert ze dus over het circuit.
Dus het kan blijkbaar niet zo heel veel kwaad.
De baan wordt tevens voor en na elke race gecontroleerd dan wel niet schoongemaakt / opgeruimd dus ik snap je frustratie niet zo goed.
 
Onzin topic dit zeg .....pfffff.

Azijn gezopen?

Ik vraag me iets af, een forum lijkt mij de perfecte plasts om informatie te krijgen.

:W

Dus het kan blijkbaar niet zo heel veel kwaad.
De baan wordt tevens voor en na elke race gecontroleerd dan wel niet schoongemaakt / opgeruimd dus ik snap je frustratie niet zo goed.

1. Kwaad voor de rijders? Misschien niet. Maar dan is het nog steeds zinloos plastic afval.
2. Controles en opruimen? Vast, maar die tearoff die inmiddels door de Haarbocht/grindbak/over het hek fladdert is ondertussen zwerfvuil.
3. Frustratie? Nee verbazing en nieuwsgierig naar de reden.

Ben echt geen boomknuffelaar maar zonder goede reden is het zinloze vervuiling en daarom wil ik graag de reden weten.
 
Azijn gezopen?

Ik vraag me iets af, een forum lijkt mij de perfecte plasts om informatie te krijgen.

:W1. Kwaad voor de rijders? Misschien niet. Maar dan is het nog steeds zinloos plastic afval.
2. Controles en opruimen? Vast, maar die tearoff die inmiddels door de Haarbocht/grindbak/over het hek fladdert is ondertussen zwerfvuil.
3. Frustratie? Nee verbazing en nieuwsgierig naar de reden.

Ben echt geen boomknuffelaar maar zonder goede reden is het zinloze vervuiling en daarom wil ik graag de reden weten.

Als je googlet op tearoff en ongeluk of accident komen er toch wel wat langs, dus echt zonder gevaar is het niet ...
 
Laatst bewerkt:
Om de race te winnen. Zo schakel je je tegenstander uit! Weer eens iets anders als een remhendel indrukken _O-
 
Dus het kan blijkbaar niet zo heel veel kwaad.
De baan wordt tevens voor en na elke race gecontroleerd dan wel niet schoongemaakt / opgeruimd dus ik snap je frustratie niet zo goed.

Yeah right.:X

Ik weet niet meer welk jaar het was maar in de Supermono ging Jozef Frauenschuh over een tear off in de GT op Assen er keihard af, weg kampioenschap.

Het komt niet zo vaak voor maar het gevaar is er wel, daarom begrijp ik niet dat circuits dit toestaan. Terwijl ze bijvoorbeeld wel een "langzamere" bocht gebruiken, in het kader van veiliger. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan