Techische hulp bij twee linkerpoten gevraagd

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen

kijk update onderaan....starten doet hij nu, maar hij blijft niet draaien :P

Zoontje wou straks terug ff een poging tot quad rijden plegen :+ , ding uit de garage, bijgetankt (loodvrij 95) Olietankje gechecked (2/3 vol) ding in gang, ff laten warm draaien, chocke er af, hij gaat er op zitten, valt hij stil, verschillende malen gestart maar zogauw de chocke er af is valt hij stil

Blijkbaar zit de luchtfilter net naast zijn been en krijgt hij minder lucht, ik wil de stationaire toeren wat harder zetten en schroef aan wat ik denk dat de stationairschroef is, maar dat doet niks

Ik zet de schroef terug, wil terug starten maar doet niks meer, een 200x aan dat touwtje gerukt om hem in gang te krijgen...niks, nada, nul, noppes B|

Het geweldige woefiemonster gebeld die mij de profesionele raad gaf een topic op MF te starten :X :X

Bougie er uit gehaald, zag lekker zwart, afgeschuurd, terug er in, een paar keer trekken, niks...bougie er uit, terug wat zwart en vol benzine

Ben nu ineens een nieuwe bougie gaan halen (het juiste model was er niet meer, dit is geen "afgeschermde" en de andere wel, wat is het verschik? Brommerboer zij dat het geen reet uitmaakt) en heb hem een tijdje zonder bougie in de garage gezet zodat hij kan verdampen.

Wat kan ik nu beste doen? nieuwe bougie er in en starten met of zonder chocke? met start hij waarschijnlijk wel maar verzuipt ie mischien terug, zonder gaat hij volgens mij nooit starten B|

Laatst bewerkt:
klinkt een beetje zoals die minibike van mij :P

Afgeschermde bougie maakt geen kont uit, stoort alleen op de radio en tv van de buren 8-)

En verder.. euhh.. beetje proberen en prutsen *D

er zit geen dodemansknop op toevallig :X

klinkt een beetje zoals die minibike van mij :P

Afgeschermde bougie maakt geen kont uit, stoort alleen op de radio en tv van de buren 8-)

En verder.. euhh.. beetje proberen en prutsen *D

er zit geen dodemansknop op toevallig :X

Jawel maar die staat op "on" en het touwtje van de afvalbeveiliging (af hoe heet zo eeen kreng :? hangt er ook aan)

eerst zonder bougie beetje droog starten

dan bougie erin en zonder choke proberen te starten, slaat hij aan , drekt gas geven en zorge dat hij niet stil valt

als hij niet start zonder choke, choke opzetten, en als hij aanslaat ook drekt gas geven.

succes ;)

eerst zonder bougie beetje droog starten

dan bougie erin en zonder choke proberen te starten, slaat hij aan , drekt gas geven en zorge dat hij niet stil valt

als hij niet start zonder choke, choke opzetten, en als hij aanslaat ook drekt gas geven.

succes ;)

EN als hij bij geen 1 van de twee start O-)

[me]Sigma is pessimist :P [/me]

Zit er niet te veel roet/kool in de uitlaatport? Vroegah had ik regelmatig dezelfde symptomen met m'n brommert als er te veel roet/kool was afgezet in de uitlaatport van de cilinder. (was beetje onzorgvuldig geweest met uitvijlen)

Terug
Bovenaan Onderaan