techniek/handigheid

niet je motor al 45graden over laten hellen naar links en dan verbaasd zijn dat hij niet eerst weer rechtop komt om toch naar rechts te vallen *D

:P

Zoals al gezegd, rollend is het weer een ander verhaal, ik laat hem altijd gewoon direct omvallen aan de linkerkant waar ik sta, daarna raap ik hem weer op, zo hoef ik iig niet bang te zijn dattie naar rechts valt, want dan moet ik over de motor heen buigen om hem weer overeind te trekken, en daar heb ik zo'n teringhekel aan, tis ook makkelijker om de schade tot 1 kant te beperken :P :+
 
Motor op de jiffy, bok naar beneden trappen, motor rechtop en opbokken ;)
De uitleg over hoe en wat is al gegeven maar het hangt niet zozeer van het gewicht van de motor af als wel van de plaatsing van de bok. Een oude Pan European (toch 300kg) is zo op te bokken :) terwijl sommige lichtere motoren moeilijker gaan.

Ik heb in mijn jonge jaren ( :+ ) nog wel es lopen kutten met een CB250T, man dat ding voelde aan als een Goldwing :) , kwestie van het truukje kennen idd.
 
niet echt zitten (das voor sissy's), het gaat hem erom dat de motor stabiel tussen je benen staat: voetjes op de grond, handjes aan het stuur, en gat in de lucht ... :+

euhm, als de mijne op de bok staat, kom ik alleen met m'n tenen op de grond....
gaat dus niet lukken ;) overigens kreeg ik de pan van m'n instructeur ook op de bok :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan