TECHNIEK

dwardo

Rookie
12 aug 2006
4
0
Antwerpen
Ik ben hier net vandaag op het forum gekomen en heb al een vraag van techische aard . 2 weken geleden heb ik een super tenere uit 91 gekocht om na enkele ritten te constateren dat de batterij niet word opgeladen , nieuwe batterij gekocht en net hetzelfde verhaal . Daar ik een volstrekte leek ben kom ik hier bij enkele kenners om wat advies vragen . Ik denk dat de alternator foetsie is en mijn buurman gokt op de regulator , kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan uitmeten . Ikzelf ben totaal niet technish ingesteld dus een beetje uitleg zou me mischien op weg helpen '(

 
Nu ben ik geen tenere kenner maar als je motor stationair loopt (bij een gsxr1100 en gsx1100f) moet die naar mijn weten ...iets van tussen de 14 en 15 volt aangeven op de polen vd accu.


Meter op volt zetten
 
Zoek je zekeringetjes eens op en kijk eens of ze goed contact maken. Eventueel accu eruit halen en met de meter in de ohm stand de weerstand doormeten.
 
hebben we reeds gedaan , en de zekeringetjes blijken ok te zijn , de batterij word simpelweg niet opgeladen ?
groeten , dwardo
 
de regulator/rectifier is een bekend probleem bij de XTZ750, kijk even naar t oppervlak ervan of er nix gesmolten is zoals op
imgp0043.jpg

Mogelijke oplossing is een nieuwe kopen (~120€) en deze insmeren met cpu koelpasta zodat ie beter gekoeld wordt of een andere met koelribben kopen (TDM versie ea, oa via Kedo.com, Carmo.nl etc)
Daarnaast is er een uitgebreid XTZ topic hiero XTZ 750 Super Tenere
En hier staat zowel de service manual als t fiche
http://www.supertenere.co.uk/downloads/manuals.html
 
Ik ga om te beginnen een nieuwe regulator steken en zal in het vervolg mijn vragen in het xtz750 topic stellen , in ieder geval wil ik jullie bedanken voor jullie reacties 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan