DefensiveDriver
MF'er
Hoi bikers,
Technische vraag.....
Een vriend van me rijdt nog maar kort op een k4 gsxr 1000 waar hij heel blij mee is. Echter valt het de laatste ritten op dat de gixxer een slok olie lust (600ml op ongeveer 1500km). De gixxer heeft 35000 gelopen...
Ogenschijlijk lekt er niks op straat dus het moet ergens anders naartoe. Ik heb een poos achter hem gereden en daarbij geen vreemde rookkleur of geur waargenomen. In het koelvloeistof systeem zit geen olie. Vandaag hebben we het luchtfilter verwijderd en het lijkt erop dat er op de buitenste throttlebody vlinderkleppen een laagje olie zit (hij gebruikt altijd motul 300v, groene olie), het laagje lijkt groen.
Logischerwijs zou ik zeggen olie komt langs een zuiger (hetzij beschadigde cilinderwand of zuigerveren) in de throttlebody op een vlinderklep terecht. Wat ik gek vind is dat op alle 4 de vlinderkleppen van de individuele throttlebody inlaten zo'n dergelijk laagje zit, lekt er dan olie langs alle 4 de zuigers ? Lijkt mij sterk.....
Daarnaast zou de gixxer dan toch moeten roken oid. Hij loopt verder heel netjes....
Wat adviseren jullie ? Ik dacht zelf eerst compressiecheck...
Technische vraag.....
Een vriend van me rijdt nog maar kort op een k4 gsxr 1000 waar hij heel blij mee is. Echter valt het de laatste ritten op dat de gixxer een slok olie lust (600ml op ongeveer 1500km). De gixxer heeft 35000 gelopen...
Ogenschijlijk lekt er niks op straat dus het moet ergens anders naartoe. Ik heb een poos achter hem gereden en daarbij geen vreemde rookkleur of geur waargenomen. In het koelvloeistof systeem zit geen olie. Vandaag hebben we het luchtfilter verwijderd en het lijkt erop dat er op de buitenste throttlebody vlinderkleppen een laagje olie zit (hij gebruikt altijd motul 300v, groene olie), het laagje lijkt groen.
Logischerwijs zou ik zeggen olie komt langs een zuiger (hetzij beschadigde cilinderwand of zuigerveren) in de throttlebody op een vlinderklep terecht. Wat ik gek vind is dat op alle 4 de vlinderkleppen van de individuele throttlebody inlaten zo'n dergelijk laagje zit, lekt er dan olie langs alle 4 de zuigers ? Lijkt mij sterk.....
Daarnaast zou de gixxer dan toch moeten roken oid. Hij loopt verder heel netjes....
Wat adviseren jullie ? Ik dacht zelf eerst compressiecheck...
Laatst bewerkt: