The Mailman
MF veteraan
Even een vraagje voor de technische mensen over een probleempje met mijn CBR600 van '89, 60k km.
Een maandje terug had ik een uurtje gereden toen de motor opeens begon in te houden, niet meer goed trok en uiteindelijk helemaal uitviel. Het voelde een beetje als een lege tank maar toch niet helemaal. De tank was trouwens nog voor meer dan de helft vol. Dus ik met mijn nul technische kennis een beetje in de motor zitten gluren of er iets loszat ofzo, eindeloos proberen te starten, dodemansknop gecontroleerd (je gaat echt de mafste dingen doen ) en uiteindelijk de choke aangezet (let wel: motor had net een uur gereden). Ja hoor: starten-lopen. Choke eraf en gewoon weer op pad.
Het hele voorval eigenlijk vergeten, tot vanmiddag: precies hetzelfde! Ik heb hem ff in zn vrij getrapt en al rollend de choke erop en starten. En ja hoor, it did the trick again. Het maffe is dat ik tussentijds minstens 500, misschien wel 1000 km gereden heb maar dat het gebeurde op hetzelfde weggetje, misschien 500 meter verderop!
Nu weet ik dus hoe ik het op moet lossen, maar ik wil toch ook wel weten wat er aan de hand is In beide gevallen was het vrij warm buiten, had ik een tijd op de snelweg gereden en was daar net een paar km vanaf en was de tank nog grotendeels vol. Iemand suggesties
Een maandje terug had ik een uurtje gereden toen de motor opeens begon in te houden, niet meer goed trok en uiteindelijk helemaal uitviel. Het voelde een beetje als een lege tank maar toch niet helemaal. De tank was trouwens nog voor meer dan de helft vol. Dus ik met mijn nul technische kennis een beetje in de motor zitten gluren of er iets loszat ofzo, eindeloos proberen te starten, dodemansknop gecontroleerd (je gaat echt de mafste dingen doen ) en uiteindelijk de choke aangezet (let wel: motor had net een uur gereden). Ja hoor: starten-lopen. Choke eraf en gewoon weer op pad.
Het hele voorval eigenlijk vergeten, tot vanmiddag: precies hetzelfde! Ik heb hem ff in zn vrij getrapt en al rollend de choke erop en starten. En ja hoor, it did the trick again. Het maffe is dat ik tussentijds minstens 500, misschien wel 1000 km gereden heb maar dat het gebeurde op hetzelfde weggetje, misschien 500 meter verderop!
Nu weet ik dus hoe ik het op moet lossen, maar ik wil toch ook wel weten wat er aan de hand is In beide gevallen was het vrij warm buiten, had ik een tijd op de snelweg gereden en was daar net een paar km vanaf en was de tank nog grotendeels vol. Iemand suggesties