TinkerBell
MF'er
Hallo allemaal,
**ik kon geen eerder topic vinden, maar die is er vast wel. Verwijzingen worden gewaardeerd**
Ik heb een vraag. Hoe kan het dat een vergelijkbare 600 motor meer koppel en vermogen levert? Het motortype is hetzelfde (4 in lijn), boring en inslag zijn hetzelfde, motorinhoud is hetzelfde. Alleen de compressieverhouding is wat hoger bij de RR. Of zit er een andere krukas is?
En nu snap ik het helemaal niet meer, wat de cijfers zeggen dat de RR zuiniger is. Dus meer vermogen en zuiniger, klinkt goed. Of komt dat laatste alleen maar door minder gewicht?
Waarom dus niet gewoon het RR blok in een CBF frame?
Het moge duidelijk zijn, ik snap het niet.
**ik kon geen eerder topic vinden, maar die is er vast wel. Verwijzingen worden gewaardeerd**
Ik heb een vraag. Hoe kan het dat een vergelijkbare 600 motor meer koppel en vermogen levert? Het motortype is hetzelfde (4 in lijn), boring en inslag zijn hetzelfde, motorinhoud is hetzelfde. Alleen de compressieverhouding is wat hoger bij de RR. Of zit er een andere krukas is?
En nu snap ik het helemaal niet meer, wat de cijfers zeggen dat de RR zuiniger is. Dus meer vermogen en zuiniger, klinkt goed. Of komt dat laatste alleen maar door minder gewicht?
Waarom dus niet gewoon het RR blok in een CBF frame?
Het moge duidelijk zijn, ik snap het niet.
Laatst bewerkt: