Technische controle voor motoren in Belgie ?!?

Sniper

MF veteraan
13 dec 2001
2.453
0
België / Bornem
Vandaag op het nieuws :

BEPERKTE TECHNISCHE CONTROLE MOTOREN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Vanaf volgend jaar zouden motorfietsen
na een ongeval of bij verkoop een
technische controle moeten ondergaan.

Dat staat in een ontwerp van minister
van Verkeer Isabelle Durant. Die wil de
discriminatie tussen tweewielers en
auto's gedeeltelijk wegwerken en de
veiligheid vergroten.

Het ontwerp zal na de zomer worden
voorgelegd aan de ministerraad. Ook de
gewesten moeten nog hun goedkeuring
geven. Nadien krijgen de controlecentra
nog de tijd om zich aan te passen.

De motorverenigingen zijn tegen het
voorstel omdat niet alle motoren een
gelijkvormigheidsattest hebben.


Als dit maar goed komt....
gedaan met eigen onwerpen, tunen, open uitlaten... :(
 
Die trut zou zich beter eens bezig houden met het regulariseren van JAR66 vliegtuiglicenties, ipv motoren waar ze ook al geen verstand van heeft.

Overigens zou het echt geen kwaad kunnen om sommige Belgische motoren aan een technische controle te onderwerpen.

(ok ergens spreek ik mezelf tegen)
 
veiligheidscontrole OK

Maar geen miereneuken over opvoeren ( mits geen 25 KW ) en dingen zoals uitaten die te luid zijn of een kleur die verkeerd is.
Of vergelijkbare dingen.
 
Dit kan heel slecht nieuws zijn voor vele motorrijders. Zo heeft een vriend van mij een motor waarvan enkel het kader nog origineel is, vraag mij af wat daarvan komt...

Ik kom ook in de problemen in geval van zo'n keuring, mijn motor is nl onbegrensd.

Het komt er ten vroegste in 2004 en enkel voor motoren die worden doorverkocht en na een (zwaar :? ) accident.
 
Ik las het in Motor&Tourisme. Ik hoop dat die kut het niet doorvoert want dan zit je daar met de custom bike te kijken hoe die afgekeurd wordt. Wanneer zijn de verkiezingen in België?
 
Veilighied mijn kl*ten, geldklopperij ja, dit voorstel kwam oorspronkelijk van GOCA de organisatie die alle keuringscentra overkoepeld.
 
Een technische keuring voor motorfietsen, al zo vaak over gesproken en toch blijft men het in de politiek steeds weer proberen. En waarom, puur omdat het een boel centen opleverd voor de staat.
Straks beginnen ze weer over het feit dat elk boutje orgineel moet zijn, dat je zelf niet meer mag verbouwen aan je eigen motorfiets en dat elke aanpassing, verandering door een erkend bedrijf gedaan moet worden. Deze erkende bedrijven moeten daar weer tijd en nieuw materiaal voor aanschaffen, dus die kosten moeten weer verhaald worden op de consument, duurde reparaties en onderhoud beurten. Nee dames en heren, zo'n wetgeving zit IK zeker niet op te wachten en al helemaal niet van zo'n politieke randdebiel die nooit verder is gekomen dan haar/zijn autorijbewijs.

En hoe je het verhaal van een Febiac, Goca of welke minster dan ook draait... mij overtuig je niet dat het ONS als motorrijders ten goede komt!
:z :z :z :z
 
Het zat eraan te komen he... die motor controle... :(

Dat wil dus zeggen dat voor je naar die controle gaat, je eerst langst de garage kan rijden om je standaard uitlaat, filter, vering, enz. eronder te laten zetten. Als je van de controle terug komt kan je dan heel de boel er weer onder zetten. Dat gaat een dure grap worden :}

Mijn vorige motor (ZZR 250) zou ook nooooit door eender welke controle geraakt zijn :)
't wordt afwachten. Maar hier moet toch tegen te protesteren zijn? We kunnen dit als motorrijders toch niet zomaar laten gebeuren?
 
Lijkt eerder ipv. een technische controle een politieke controle van de motor... :(
En ja, pure geldklopperij is het !!! :j
En zoals de Belg laks is, zal hij ook dit gewoon weer laten gebeuren... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan