Technische gegevens honda cb 500 s

Hallo,

Ik ben nieuw hier en momenteel aan het lessen. Moet binnenkort op voor mijn voertuigbeheersing en (als het goed is) 3 dagen later op voor mijn examen.
Ik ben van plan om als eerste motor een honda cb500 te kopen, deze zijn niet te duur in aanschaf, en toch wel leuk. Het liefste de sport versie.
Kan er iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de s en de gewoon cb 500? Behalve dan het voorkuipje?
En wat zijn de specificaties van de cb500? Zoals topsnelheid vermogen etc..?
 

Tkilla

Die hard MF'er
volgens mij is er geen verschil.



Engine

Type: Aluminium liquid-cooled eight-valve parallel twin with balancer shaft

Capacity: 499cc

Bore x stroke: 73 x 59.5mm

Compression: 10.5:1

Camshafts: Dual overhead cams, chain driven

Carbs: 2 x 34mm flat-slide Keihin VPs

Ignition: Digital transistorised, electronic advance

Clutch: Wet multi-plate

Oil: API grade SE, SF or SG; SAE 10W30 motorbike oil. Decent quality semi-synthetic recommended.

Fuel: Unleaded petrol 91 octane minimum (well duh!)
Dimensions and weights

Wheelbase: 1430mm (naked models) 1435mm (half-faired 'sport' models)

Seat height: 775mm

Max height: 1050mm (naked models) 1160mm (half-faired 'sport' models)

Max width: 720mm (but you can squeeze through a standard two-foot doorway!)

Max length: 2090mm

Dry weight: 170kg (naked models R & T) 173kg (later naked models) 179kg (half-faired 'sport' models)

Engine weight: 56kg

Max total payload: 197kg

Max cargo load: 19kg
Frame

Type: Steel double cradle with box-section steel swinging arm

Rake: 27 degrees 20 minutes

Trail: 113mm (naked models) 108mm (half-faired 'sport' models)
Suspension

Front: 37mm oil-damped telescoping forks

Travel: 115mm

Adjustment: None (use two-pees to add preload!)

Rear: Twin shocks

Travel: 117mm

Adjustment: 5 position pre-load
Wheels & tyres

Wheels: Brembo 17", 6-spoke alloy

Tyres: 110/80-17" 57H front, 130/80-17 65H rear (see tyre options for more info)

Standard tyre pressures: 29 psi front, 33 psi rear (rider only) 29 psi front, 36 psi rear (with pillion). (see tyre options for more info).

Front brake: Single 296mm disk with Brembo 2-pot sliding caliper (Nissin on R & T models)

Rear brake: Single 240mm disk with Brembo single pot sliding caliper (160mm drum on R & T models)
Gearbox & drive chain

Type: 6-speed, constant-mesh sequential

Primary reduction ratio: 1.947:1 (74/38)
1st gear: 3.461:1 (45/13)
2nd gear: 2.235:1 (38/17)
3rd gear: 1.75:1 (35/20)
4th gear: 1.478:1 (34/23)
5th gear: 1.28:1 (32/25)
6th gear: 1.130:1 (26/23)

Final drive reduction: 2.667:1 (40/15)

Chain: DID 525V8 or RK 525SMOZ5, 108 links

Sprockets: 15 tooth front, 40 tooth rear as standard. Add one or two teeth on the rear for more zip.
 

Matthieu

Die hard MF'er
9 feb 2003
622
0
Eindhoven
Het dashboard van de s is ook ietsje anders.

Het is iig een goede keus, ik heb er ook ooit 1 gehad en heb op dat ding echt leren rijden.

Topsnelheid afhankelijk van de wind 180 tot tegen de 200.