technische gpx vraagjes

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.313
7
Hoorn (Noord Holland)
Ik heb een amerikaanse GPG 600r gekocht en hij is erg fraai maar ik
heb een probleem: de vorige eigenaar heeft er zo weinig op gereden dat die
nooit olie heeft hoeven bijvullen. dus ik kan nu nooit meer achterhalen wat er
in zit. kan het kwaad als ik 2 soorten olie meng? ik wil er namelijk 10w40 half syntetisch in gooien maar als er nou vol-syntetisch inzit...

kan het kwaad als die 2 mixen? en zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een ameikaanse import gpx?

(het koude carb verhaal ken ik)
 
Ik heb een amerikaanse GPG 600r gekocht en hij is erg fraai maar ik
heb een probleem: de vorige eigenaar heeft er zo weinig op gereden dat die
nooit olie heeft hoeven bijvullen. dus ik kan nu nooit meer achterhalen wat er
in zit. kan het kwaad als ik 2 soorten olie meng? ik wil er namelijk 10w40 half syntetisch in gooien maar als er nou vol-syntetisch inzit...

kan het kwaad als die 2 mixen? en zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een ameikaanse import gpx?

(het koude carb verhaal ken ik)
Als er idd zo weinig mee gereden is kun je er misschien van uit gaan dat de eerste olie er nog in zit (..wat is de km. stand :? ..) ik bedoel na het inrijden. Hij zal niet met volsynthetische olie afgevuld zijn dus lijkt me dat je er halfsynthetische in kunt doen. Het mengen van deze 2 is niet aan te raden!
 
trouwens, ik heb net de dealer gebeld. en nou zegt die dat er 2 membraantjes (?) in de carborateurs naar hun moer zijn. er moeten er nu 2 nieuwe in.

mijn 2 vragen: wtf is een membraantje en waarom kosten de klere dingen 50 pleuro`s per stuk? of word ik gewoon genaaid waar ik bij sta? ik heb me laten vertellen dat het een soort ringetjes zijn. een ringetje van 50 euro???
 
Afbeelding 16126 op het hier geplakte plaatje is een van je membranen, het is 1 geheel met je gasschuif en die prijs vind ik zelfs wel meevallen.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/141079/536fa012d1ac92b613ba1d2cf4c2cd5a (convert.png)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan