Technische vraag honda magna

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
8.400
287
Ik kan een nieuw blok kopen voor een V45 VF700C.
Echter nu weet ik niet of het blok uit hetzelfde jaar is.

Nu vroeg ik me af of er iemand hier de verschillen weet van de blokken van verschillend jaartal van een 700, zodat ik hier op kan letten of ie uberhaupt op mijn motor past ?

Wat is trouwens een goede prijs voor een 2e hands blok (met goede nokkenassen)
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
3
Houten
Als we het over een gewone magna hebben en geen vf 700cj (supermagna) dan passen volgens mij van 82 tot en met 86 alle blokken.
Ik zou wel de voorkeur geven aan een blok uit 85 of 86 (zwarte deksels), die zijn van het laatste type gewone magna en wel beter dan de eerdere.
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
3
Houten
Ik ken niet alle onderdelen van het blok uit mijn hoofd :)
Ik weet dat de spanners anders zijn, de kleppendeksels ook, bij de latere modellen is er ook het een en ander aan de koppen en nokkenassen verandert, de rest weet ik niet.
 

magnamaniac

MF fossiel
Donateur
25 jul 2002
27.729
1.803
land van maas en waal
'82 en '83 zijn 750CC, alleen '84-'86 zijn 700 cc (en de '87 super natuurlijk, maar dat hele blok oogt anders)
juist de '85 en '86 hebben blank aluminium zijdeksels, de voorgaande jaren (gedeeltelijk) zwart. als je het motornummer weet/ op kan vragen, kan ik je vertellen van welk jaar het blok is. de meeste onderdelen zijn wel uitwisselbaar en in grote lijnen hoe later het bouwjaar, hoe beter de kwaliteit van kettingspanners en nokkenassen. In theorie zijn de onderdelen uit de diverse jaren uitwisselbaar, of het verstandig is, is een ander verhaal. de cilinderkoppen zijn in '86 in elk geval gewijzigd. De boringen voor de nokkenassen zijn vanaf toen in een lijnboring gedaan ipv "losse onderdelen bij elkaar passen"
ook hebben de achterste koppen van de '86 een soort losse kapjes tegen de cilinderkop aan zitten. nr 3 op de tekening.(ik ben er nog steeds niet achter waar ze voor dienen, er zit alleen een heel klein beetje loze ruimte achter)

p.s. microfiches kun je vinden op www.2sabres.com/fiches daar kun je de verschillen zien. hier staan ook de serienummers per bouwjaar op (vf700c84.pdf is voor '84-'86)

Bijlage: Image2.gif
 

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
8.400
287
'82 en '83 zijn 750CC, alleen '84-'86 zijn 700 cc (en de '87 super natuurlijk, maar dat hele blok oogt anders)
juist de '85 en '86 hebben blank aluminium zijdeksels, de voorgaande jaren (gedeeltelijk) zwart. als je het motornummer weet/ op kan vragen, kan ik je vertellen van welk jaar het blok is. de meeste onderdelen zijn wel uitwisselbaar en in grote lijnen hoe later het bouwjaar, hoe beter de kwaliteit van kettingspanners en nokkenassen. In theorie zijn de onderdelen uit de diverse jaren uitwisselbaar, of het verstandig is, is een ander verhaal. de cilinderkoppen zijn in '86 in elk geval gewijzigd. De boringen voor de nokkenassen zijn vanaf toen in een lijnboring gedaan ipv "losse onderdelen bij elkaar passen"
ook hebben de achterste koppen van de '86 een soort losse kapjes tegen de cilinderkop aan zitten. nr 3 op de tekening.(ik ben er nog steeds niet achter waar ze voor dienen, er zit alleen een heel klein beetje loze ruimte achter)

p.s. microfiches kun je vinden op www.2sabres.com/fiches daar kun je de verschillen zien. hier staan ook de serienummers per bouwjaar op (vf700c84.pdf is voor '84-'86)

:} thnxs,..
 
Bovenaan Onderaan